Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen kommentarer til testen:

- På 4.0ghz er 1700 fult overklokket, så skjønner ikke helt verdien av sammenligningen mot [email protected]

- Som nissen sier så bør de jo også benytte raskere minne på 7820x

- Hvis man først skal ha med 6900k i sammenligningen så bør man jo gjøre det skikkelig. 4.3-4.4 ghz clock og raskere minne. Ingen verdi i å gjøre dette halvveis.

Blir mere reklame for videoen nå resultatene er slik. Vinner Intel for mye, så er det færre klikk= mindre reklamepenger for nettstedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda så nerfer de x299 med minne fra 3 år siden :p

 

Noe er rart med de testene, siden jeg får utrolig mye høyere ytelse, spesielt i Farcry primal. Minnehastighet har sykt mye å si virker det som ja.

det står oppført minne frekvens og CPU clocks og mesh clocks, men jeg ser ingen mention om memory timings, eneste dem sier at dem alle kjører på samme primary timings for alt man vet kjører de kanskje sinnsykt dårlige timing. ;)

Endret av darkyy
Lenke til kommentar

Forutenom msi x299 tomahawk arctic og 7800x som jeg har mottatt bestilte jeg følgende:

 

G.Skill TridentZ RGB DDR4-3600 C16 QC - 32GB

NZXT Kraken X62 CPU Kjøler

Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe SSD

Fractal Design Define S Black Window

Corsair RM850i, 850W PSU

 

Har Aorus 1080ti extreme, 2 ekstra ssd og 3 ekstra 3.5 fra før som skal inn også.

 

Dette blir spennende :)

Lenke til kommentar

Noen kommentarer til testen:

- På 4.0ghz er 1700 fult overklokket, så skjønner ikke helt verdien av sammenligningen mot [email protected]

- Som nissen sier så bør de jo også benytte raskere minne på 7820x

- Hvis man først skal ha med 6900k i sammenligningen så bør man jo gjøre det skikkelig. 4.3-4.4 ghz clock og raskere minne. Ingen verdi i å gjøre dette halvveis.

 

De argumentene der snakka Steve om i starten av videoen. Hvorfor er det feil å sammenlikne CPU'er ved lik frekvens og minne hastighet? Ryzen hadde ingen fordel selv om den var max klokka. Zen arkitekturen skalerer ikke høyere enda, så sånn er det.

Lenke til kommentar

Herlig! Var jo ikke gale prisen heller.

 

Komplett har endret på ditt og datt. Ikke betaling med henting lengre heller.. Jeg som er 17 (enn så lenge..halvannen måned til.. :p) fikk ikke lenger bestilt, så ringte fattern og han bestilte for meg da jeg er på hytta uanz - herlig løsning det^

 

Har du noe aktiv airflow, eller holder det grei dersom man har OK airflow generelt i kabinettet? Vært mye styr mtp. X299 og VRM greiene.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som sliter med komplett og bestilling?

 

Får ikke bestilt med VISA kortet mitt..?

Fungerte fint i går kveld.

 

:hmm:

Rare greier...

 

@Magnusavr: Jeg leste at du kjøpte deg Tomhawk på OCN, fått testet kortet enda? Jeg titter på det. Ikke altfor dyrt heller til ca 2700,-. 

 

Har bare mottatt HK og cpu. Venter på minnet fra proshop og resten fra itegra. Regner med at jeg har den oppe å går i starten av neste uke.

 

Skal du også switche fra ryzen til x299?

Lenke til kommentar

Auch ser ut som 7800x har mye dårligere minne ytelse enn 7820x i følge en på overclock.net. han mistenker at det er pga: That's 7800X limitation, cut down chip has less L3 bandwidth.

 

http://www.overclock.net/t/1632870/skylake-x-kaby-lake-x-combined-discussion/1690#post_26261288

 

 

57721e4b_20170801-0340006qstm.png

2c68e11d_20170802-0056133ysub.png

Min test for noen uker siden:

 

https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_07_2017/post-42975-0-04077000-1499186713.png

 

Ikkje sykt bra, men ikkje gale.

 

Den store cachen til større modeller hjelper, det ser jeg på min 7900x.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...