Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Ja, all økning av volt inn til og i cpu øker temp

OK. Hva er trygge temperaturer å holde seg innenfor for disse CPUene? Høyeste temperatur jeg har målt til nå er 73grader på en core.

Under 100 grader er jo fint. Cpuer dør jo aldri av varme.

 

 

90+ grader er ikke en fin CPU temperatur... Selv prøver jeg å holde CPU under 80 grader ved stresstester ala Realbench. Synes ikke ytelsesøkningen er verdt det hvis man skal godta opp mot 100 grader. Greit for korte bench runs kanskje.

 

Nizzen noen ganger skulle man tro at du bencher og overklokker mer enn du faktisk BRUKER maskinene dine :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, all økning av volt inn til og i cpu øker temp

OK. Hva er trygge temperaturer å holde seg innenfor for disse CPUene? Høyeste temperatur jeg har målt til nå er 73grader på en core.

Under 100 grader er jo fint. Cpuer dør jo aldri av varme.

 

 

90+ grader er ikke en fin CPU temperatur... Selv prøver jeg å holde CPU under 80 grader ved stresstester ala Realbench. Synes ikke ytelsesøkningen er verdt det hvis man skal godta opp mot 100 grader. Greit for korte bench runs kanskje.

 

Nizzen noen ganger skulle man tro at du bencher og overklokker mer enn du faktisk BRUKER maskinene dine :p

 

Jepp, slik er det å være familiefar. Det blir prioritering hva man har tid til. Akkurat nå er det mere OC og testing enn spilling av BF1 for å si det slik. Faktisk nesten mere grilling enn spilling :p

Lenke til kommentar

Jepp, slik er det å være familiefar. Det blir prioritering hva man har tid til. Akkurat nå er det mere OC og testing enn spilling av BF1 for å si det slik. Faktisk nesten mere grilling enn spilling :p

 

Fornuftig det :) Bedre å være ute i sola enn foran PC'n. Blir en 8-9 mil på sykkelen for meg i morra  :cool:

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, all økning av volt inn til og i cpu øker temp

OK. Hva er trygge temperaturer å holde seg innenfor for disse CPUene? Høyeste temperatur jeg har målt til nå er 73grader på en core.

Under 100 grader er jo fint. Cpuer dør jo aldri av varme.

 

 

90+ grader er ikke en fin CPU temperatur... Selv prøver jeg å holde CPU under 80 grader ved stresstester ala Realbench. Synes ikke ytelsesøkningen er verdt det hvis man skal godta opp mot 100 grader. Greit for korte bench runs kanskje.

 

Nizzen noen ganger skulle man tro at du bencher og overklokker mer enn du faktisk BRUKER maskinene dine :p

 

 

Ser den. Jeg bygger maskin, tester og bencher. Finner 24/7-innstillinger, og så blir den lite brukt..

Lenke til kommentar

Mente vel grilling av cpu?  :p

 

 

OK. Hva er trygge temperaturer å holde seg innenfor for disse CPUene? Høyeste temperatur jeg har målt til nå er 73grader på en core. 

73 grader er jo lite, ihvertfall om du kjører 5ghz. 

Default throtlling av cpu på skylake er 105 grader. Uansett er det ekstrem stor forskjell i temps mellom bench og eksempel spilling. I spill får jeg aldri mer enn 62-64 grader, mens i bench kan det noen ganger snuse på 100. 

Lenke til kommentar

Mente vel grilling av cpu?  :p

 

 

OK. Hva er trygge temperaturer å holde seg innenfor for disse CPUene? Høyeste temperatur jeg har målt til nå er 73grader på en core. 

73 grader er jo lite, ihvertfall om du kjører 5ghz. 

Default throtlling av cpu på skylake er 105 grader. Uansett er det ekstrem stor forskjell i temps mellom bench og eksempel spilling. I spill får jeg aldri mer enn 62-64 grader, mens i bench kan det noen ganger snuse på 100. 

 

Ja CPUen er jo delidded, har også bare montert 1 av 2 vifter på CPU kjøleren. Jeg måtte bygge PCen sammen kjapt da jeg hadde mye annet fore, skal montere vifte nr2 til helgen og legge om kablene på nytt. Akkurat nå er alt bare ett virrvarr i maskinen  :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...