Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Heve kjøp av bil - hva kan jeg få tilbake?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Mht. forsikring regner jeg du har betalt for et år. Da kan du (naturligvis) få det tilbake overskytende fra selskapet om du kan dokumentere dato du ikke lenger eier bilen (du betaler perioden fra du fikk bilen til du ikke hadde den lenger).

Lenke til kommentar

Hva mener du med at du har sendt 2 meldinger?

 

Først må det jo være grunnlag for heving, altså vesentlig mangel, deretter skal vel selger ha mulighet til å utbedre mangelen før du kan heve kjøpet?

 

Selvsagt, men det er vel ikke relevant nå. det jeg spør er hva jeg kan gjøre videre? Selgeren svarer meg ikke

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Vanskelig å svare når du er så sparsommelig med informasjon.

 

Men sånn helt generelt, om han ikke svarer på brevet, så kontakter du Forbrukerrådet. Men som andre sier, anbefaler jeg også å ringe selger. Kan være lettere å få han i tale da. Hvis han svarer på telefonen da, vel å merke.

Lenke til kommentar

Hva slags bil er det som har pumpe på diffen bak?

Hvordan vet du at forrige eier har kjørt diffen tom for olje?

Hva slags bil er så sjelden at det er umulig å oppdrive deler?

 

Tok den med til den eneste britiske mekanikeren vi har på Sunnmøre. Bilen jeg kjøpte har vært inne mange ganger. Blandt annet grunnet den diffen som ble kjørt tom.

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Du har med andre ord kjøpt en entusiastbil, å intet mindre enn en engelskmann.

 

Nå vet ikke jeg om du har blitt svindlet eller ikke, men terskelen ligger nok betydelig høyere på en slik bil når det kommer til feil og mangler. Man må vel nesten forvente at den krever forholdsvis mye vedlikehold, langt mer enn en nyere bil.

 

Det ble vel produsert borti 80 000 av de bilene totalt, jeg vet ikke hva som passer om hverandre, men sannsynligvis det aller meste?

Den er så vidt jeg vet også helt lik som en Austin-Healey Sprite, som det er produsert en hel del av.

 

Det hadde heller ikke vært noen overraskelse om det satt en Salisbury aksel på den bilen, brukt på mange engelske bilmodeller?

Dersom du ender opp med å beholde bilen, så viser et kjapt søk på eBay i det minste at lagersett for overhaling av akslingen er lett tilgjengelig.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/MG-Midget-1500-Axle-Differential-Bearing-Overhaul-Rebuild-Repair-Kit/150977559706

 

Moss leverer omtrent hver eneste lille del til den bilen, eller dersom du foretrekker en norsk forhandler kan Unneberg Bil anbefales.

Lenke til kommentar

 

Unnskyld, men forsøker du nå å selge bilen videre uten å informere om problemene du beskriver her?

 

Om jeg får solgt den så opplyser jeg selvsagt om bilen. Men den ble lagt ut før jeg ble obs på problemene, hadde jeg visst det så hadde jeg hevet kjøpet med engang.

 

 

Hvorfor sletter du ikke finn-annonsen når du allikevel skal heve kjøpet på bilen?

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

 

 

Unnskyld, men forsøker du nå å selge bilen videre uten å informere om problemene du beskriver her?

 

Om jeg får solgt den så opplyser jeg selvsagt om bilen. Men den ble lagt ut før jeg ble obs på problemene, hadde jeg visst det så hadde jeg hevet kjøpet med engang.

 

Hvorfor sletter du ikke finn-annonsen når du allikevel skal heve kjøpet på bilen?

 

 

om* jeg får hevet kjøpet.

 

Hold dere on-topic. Alt offtopic blir rapportert.

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...