Gå til innhold

profeti i bibelen som kan bekreftes


Anbefalte innlegg

Jeg vurderte å skrive et lengre svar, men ser at du ikke er interessert i å faktisk diskutere, da du ikke på noen måte faktisk forholder deg til det jeg skriver. Resultatet blir at du diskuterer mot vindmøller når du angriper posisjoner som jeg ikke holder.

 

Når du medgår at vi faktisk ikke vet hvorvidt universet hadde en begynnelse eller ei, og at det ikke er gitt at vårt tidrom er alt det fysiske som eksisterer, så kan vi fortsette denne diskusjonen. Det har lite for seg at jeg forsøker å korrigere alle feiloppfatningene du sitter på når du ikke er villig til å lære.

Jeg har ingen problemer med å forholde meg til det du skriver. Men det betyr ikke at jeg tar alt du skriver for "god fisk". At du oppfatter det som om du kjemper mot "vindmøller" når det du skriver ikke automatisk blir aksepteret, det sier vel mer om deg, en om meg?

 

Nei, vitenskapen vet ikke med sikkerhet hvordan universet ble til, men man vet det hadde en start, noe som ble oppdaget av Edwin Powell Hubble da han oppdaget at universet utvider seg, og derfor tidligere måtte hatt en start. Når alt hadde en start, så er det naturlig å spørre seg HVA var det som fikk alt til å eksplodere og utvide seg vet du? Vitenskapen har lenge forsøkt med mer eller mindre latterlige forklaringer på hvordan alt kunne komme fra "ingenting". Lawrence Krauss forsøker enda til å forklare ingenting som noe. Nå i de siste år er det også blitt snakk om "multiverse" som en forklaring. Dette for å slippe å se Gud i hvitøyet. Men multiverse ideen, er ikke noe som bygger på vitenskap eller observasjoner. Noe du sikkert vet? TRO, er det snakk om. (Du vet.. slik religiøse ofte gjør)

 

Og nei, jeg tror ikke jeg har mye å "lære" av dine tomme påstander. Og jeg tror ikke du kan "korrigere" heller på bakgrunn av hva du har skrevet så langt iallefall. Kanskje du burde konsentrert deg om å belære deg selv, før du tror du kan belære andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 år senere...
Noxhaven skrev (På 7.6.2017 den 15.53):

Definer i så fall på meteren Babylons by grenser.

Du kan jo ta en titt på satellite foto fra google maps og se hvor bebodd området er.

 

https://www.google.no/maps/@32.5422793,44.4221447,1256m/data=!3m1!1e3

Mener bestemt at Jesaias er underrapportert både på tid og henvisninger - særlig om man leser Jes.13.1-22 som var første henvisning til trådstarter. 

Lenke til kommentar
Wall Dorf skrev (2 timer siden):

Mener bestemt at Jesaias er underrapportert både på tid og henvisninger - særlig om man leser Jes.13.1-22 som var første henvisning til trådstarter. 

Du har vekket til live en gammel tråd, men den er jo forsåvidt like relevant nå. Jeg har ikke lest gjennom tråden, så beklager hvis det er nevnt før, men hva mener du å lese ut av Jes. 13.1-22?

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (13 timer siden):

Du har vekket til live en gammel tråd, men den er jo forsåvidt like relevant nå. Jeg har ikke lest gjennom tråden, så beklager hvis det er nevnt før, men hva mener du å lese ut av Jes. 13.1-22?

Jeg bruker 2011 utgaven hvor overskriften forteller hva innholdet handler om; Babel og Herrens dag hvis dette sier deg noe? Man finner de samme opplysningene i Åpenbaringsboken (Jes.13.13 viser til Nah.1.5, Åp.6.14) Trådstarter mener at profetien kan bekreftes, noe som ikke er sannsynlig ut i fra omstendighetene omkring utsagnene. (Joel 2.1f.)

Endret av Wall Dorf
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Aetius skrev (På 6/8/2017 den 17.45):

 

Synes du DET er en hyggelig ting å si? Hvor er din nestekjærlighet når du slenger drit om din neste på den måten?

 

Dessuten, hva skjedde med "døm ikke" og "haste den første stein"?

 

Synes ikke du fremstår som en god kristen her nå, må jeg si.

Kanskje et JV som sier slik du reagerer på?  De fordømmer alle som ikke deltar på dems møter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...