Gå til innhold

Her er rundkjøringen som har syv rundkjøringer i ett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Bare" ett dødsfall i de siste fem årene? Det er jo ikke akkurat imponerende. Det er de færreste kryss/rundkjøringer som har så mye som ett dødsfall i løpet av fem år.

 

Tja, når en stadig ser lysende eksempler på ola dunk i rundkjøringer her hjemme, så ville denne sitt slag her hjemme fått et rykte som massedrapsmaskin!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det store problemet med rundkjøringer i Stavanger, er at ingen vet hvordan en rundkjøring fungerer. Jeg bor i Stavanger, er siddiss, altså født og oppvokst i Stavanger, med foreldre som også er født og oppvokst her, og likevel mener jeg at 98% av innbyggerne i oljebyen er klin idioter og har aldri forstått hvordan en rundkjøring fungerer. Samme gjelder for kjøreskolelærere her OG politiet. Og dette til stor fortvilelse for tilflyttende. Men de lærer seg fort Stavangermåten å kjøre rundkjøring. Og for de som lurer på hva jeg mener med denne måten, så er det å kjøre som en villmann gjennom rundkjøringen, uten å ta hensyn om noen andre har krysset sperrelinjen før en selv. Her lukker folk bare øynene, gir flat pedal, og håper det går godt. Ren skjær idioti.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det store problemet med rundkjøringer i Stavanger, er at ingen vet hvordan en rundkjøring fungerer. Jeg bor i Stavanger, er siddiss, altså født og oppvokst i Stavanger, med foreldre som også er født og oppvokst her, og likevel mener jeg at 98% av innbyggerne i oljebyen er klin idioter og har aldri forstått hvordan en rundkjøring fungerer. Samme gjelder for kjøreskolelærere her OG politiet. Og dette til stor fortvilelse for tilflyttende. Men de lærer seg fort Stavangermåten å kjøre rundkjøring. Og for de som lurer på hva jeg mener med denne måten, så er det å kjøre som en villmann gjennom rundkjøringen, uten å ta hensyn om noen andre har krysset sperrelinjen før en selv. Her lukker folk bare øynene, gir flat pedal, og håper det går godt. Ren skjær idioti.

 

Den som har høyest fart som har forkjørsrett. Høyreregelen inni rundkjøringen er kun for pyser.

Blinklys er tull. Selv vanlig nærlys er også ut. Elbiler er fritatt for lys. Taxier er fritatt for parklys og kan parkere overalt. Syklister.......selvmordskandidater.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det store problemet med rundkjøringer i Stavanger, er at ingen vet hvordan en rundkjøring fungerer. Jeg bor i Stavanger, er siddiss, altså født og oppvokst i Stavanger, med foreldre som også er født og oppvokst her, og likevel mener jeg at 98% av innbyggerne i oljebyen er klin idioter og har aldri forstått hvordan en rundkjøring fungerer. Samme gjelder for kjøreskolelærere her OG politiet. Og dette til stor fortvilelse for tilflyttende. Men de lærer seg fort Stavangermåten å kjøre rundkjøring. Og for de som lurer på hva jeg mener med denne måten, så er det å kjøre som en villmann gjennom rundkjøringen, uten å ta hensyn om noen andre har krysset sperrelinjen før en selv. Her lukker folk bare øynene, gir flat pedal, og håper det går godt. Ren skjær idioti.

 

Den som har høyest fart som har forkjørsrett. Høyreregelen inni rundkjøringen er kun for pyser.

Blinklys er tull. Selv vanlig nærlys er også ut. Elbiler er fritatt for lys. Taxier er fritatt for parklys og kan parkere overalt. Syklister.......selvmordskandidater.

Nå har vel alle biler ,også fossilbiler såkalte kjørelys??

Lenke til kommentar

Det store problemet med rundkjøringer i Stavanger, er at ingen vet hvordan en rundkjøring fungerer. Jeg bor i Stavanger, er siddiss, altså født og oppvokst i Stavanger, med foreldre som også er født og oppvokst her, og likevel mener jeg at 98% av innbyggerne i oljebyen er klin idioter og har aldri forstått hvordan en rundkjøring fungerer. Samme gjelder for kjøreskolelærere her OG politiet. Og dette til stor fortvilelse for tilflyttende. Men de lærer seg fort Stavangermåten å kjøre rundkjøring. Og for de som lurer på hva jeg mener med denne måten, så er det å kjøre som en villmann gjennom rundkjøringen, uten å ta hensyn om noen andre har krysset sperrelinjen før en selv. Her lukker folk bare øynene, gir flat pedal, og håper det går godt. Ren skjær idioti.

 

Taktikken er å ha såpass god fart inn mot rundkjøringen at ingen av bilene som nærmer seg den tror at du har tenkt å stoppe. Ren skremselstaktikk og fungerer best med stor bil,helst BMW selvsagt. Alle andre biler bare viker plass og slipper deg frem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er fungerende prinsipp i rundkjøringer i Stavangerområdet, er vikeplikt fra venstre. Altså ikke bare for biler som er i rundkjøringen, men også biler på vei inn fra venstre. Dessuten blinkes det sjelden ut. Til gjengjeld er mange flinke til å blinke venstre når de skal dit. Følger man disse prinsippene, flyter trafikken rimelig greit. (Må innrømme at jeg er en av disse nevnte BMW-sjåførene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...