Gå til innhold

Reklamasjon på et 780GTX, selger vil erstatte med 1060GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan har de regnet seg til disse prisene? bransjenorm er å betale tilbake hele kjøpesummen da det som regel går opp i opp når man legger til forsinkelsesrenter.

Rentenivået de siste årene har vært så lavt at denne kalkulasjonen stort sett ikke går opp lengre. 

 

Det skal trekkes lineært etter antatt brukstid. I praksis blir dette for de fleste varer knyttet til reklamasjonsfristen, slik at det trekkes fra 20% per år. 

Lenke til kommentar

1070 er kraftigere enn 780ti i SLI. Det er urimelig å si att du krever ett 1070 som erstatning. Du har ingen rett på å få erstatning da du ikke lenger har garanti, alt er avhengig av hvor "hyggelig" kundebehandler du får. Si takk for att dem faktisk sender deg noe.

 

Jeg har ikke rett på erstatning fordi jeg ikke lenger har garanti? Om du har så lite peiling så har du ingenting her på forbrukerrett å gjøre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

1070 er kraftigere enn 780ti i SLI. Det er urimelig å si att du krever ett 1070 som erstatning. Du har ingen rett på å få erstatning da du ikke lenger har garanti, alt er avhengig av hvor "hyggelig" kundebehandler du får. Si takk for att dem faktisk sender deg noe.

lol, kryp tilbake under steinen du kom fra.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-3151701/gtx-780s-sli-gtx-1070-1080.html

 

Jeg mener på å ha lest att om du opner opp en ferdigbygd pc ifra komplett så mister du alt av reklamasjonsrett hos dem, correct me if I'm wrong. Men hvorfor sier du har tar feil? Sist jeg sjekket så ber dem deg om å sende inn hele PCn om den slutter å fungere slik att dem får sett på maskinen uten att du opner den opp fysisk.

 

Edit*

Kommer helt ann på bruksområde, men i dem fleste spill som ikke er optimalisert for SLI (noe som er dem fleste spill) så vil 1070 ligge forran. Spill som er bra optimalisert så vil 780 ligge forran.

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Man kan ikke miste reklamasjonsretten sin. Dette er en rett vi har fra forbrukerkjøpsloven. Garanti er det som butikken/produsenten kan velge å tilby i tillegg til reklamasjonsretten. Men det er et krav om at en garanti skal gi flere rettigheter enn de man har fra forbrukerkjøpsloven. Komplett kan si at man mister garantien om man åpner en ferdigbygd pc (noe de forøvrig ikke sier), men de kan ikke si at du mister reklamasjonsretten. 

 

Har forøvrig valgt alternativ 3. Hever hele kjøpet, og får tilbake litt over 12 tusen kroner. Er dere nysgjerrige på komponentene jeg hadde så lister jeg dem opp her;

Fractal Design Define R4 Black Pearl
Corsair AX 860, 860W PSU
Intel Core i7-4770K
Corsair Hydro Series H60 CPU Kjøler
ASUS MAXIMUS VI HERO, Socket-1150
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
ASUS GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA
Samsung SSD 840 EVO 500GB BK OEM
WD Desktop Black 2TB
ASUS BW-14D1XT, Blu-Ray Writer
Endret av Kron
Lenke til kommentar

Kan jo virke som om denne saken fortsetter. Svarte på tilbudet den 12.mai. Og purret den 16.mai. Har fortsatt ikke fått ett svar. Virker som om jeg nå blir ignorert. Og at de forsøker å straffe meg fordi jeg er en "vanskelig kunde". Men kanskje jeg overtolker det. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Du svarte på en Fredag og purret på Tirsdag...

Jeg hadde nok puttet deg nederst i bunken også

Ok. Jeg purret på tirsdag kveld ja. Da var det gått 2 hele arbeidsdager pluss fredagen. Det synes ikke jeg er urimelig. Særlig ikke etter all tid jeg allerede har ventet med lovnader om svar uten å få det i denne saken. Men regner med at du ikke har satt deg særlig inn i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...