Gå til innhold

TEST: Samsung QE65Q7F


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener fortsatt at Samsung UE65KS9505 er den desidert beste TVen du kan få kjøpt pr nå om du ikke vil ha OLED. Den koster for øyeblikket 35 000, men har en lengre periode vært tilgjengelig for 25 - 27 000. Det er en lang bedre TV en KS7005 som dras frem som et alternativ, og har kostet mindre enn Q7... For øyeblikket er de tilnærmet lik i pris.

 

-ED-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt at Samsung UE65KS9505 er den desidert beste TVen du kan få kjøpt pr nå om du ikke vil ha OLED. Den koster for øyeblikket 35 000, men har en lengre periode vært tilgjengelig for 25 - 27 000. Det er en lang bedre TV en KS7005 som dras frem som et alternativ, og har kostet mindre enn Q7... For øyeblikket er de tilnærmet lik i pris.

 

-ED-

 

Ks9505 er mye,mye bedre en denne tven, jeg vil si at både ks7005 og ks 8005 også er mye bedre, ihverfall tatt pris med i regnestykket

Lenke til kommentar

Vil anbefale ks7005. Herregud for en TV, og nå nede i 13995,-.

En ting jeg lurer på:
"Da slås det som finnes av bildebehandling og funksjoner som ødelegger responstiden av, og resultatet er at du sitter med en skjerm som ligger rett under 20 millisekunder med en oppløsning på 1080p, altså et tall som passer selv aktive spillere. "

Hva skjer med ps4 pro og feks Xbox Scorpio?
Vil de ikke vise 1440p og 4k native, pga "spillmoden" du setter på din TV?
Eller vil  TV`n fortsatt vise riktig oppløsning fra konsollene, og samtidig beholde "spillmodus"?

 

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Nei vet du hva, dette er den eneste testen jeg har lest hvor qled 7 serien får skryt. Den er kun belyst fra bunn, har forferdelig local diming, en del trails ved lys mot svart bakrund, den er veldig dyr, byggekvaliteten er horribel ( bak panelet løsner etter kort tids bruk) ustødig . Det eneste denne tven har har bredt fargespekter og bra input lag, men å merke denne tven som anbefalt med dagens konkurranse er på kanten, er det noen som er litt vel glad i samsung eller? Jeg vil anbefale ALLE å lese rtings sin anmeldelse av denne tven før du bruker kr på den, jeg vil påstå at det kanskje er den dårligste tven som går an å kjøpe (med tanke på bildekvalitet) til den prisen. Her er det noe som ikke stemmer! Hadde prisen vært halver og vel så det så ok, men dette er ikke innafor.

Er sikkert en god grunn til at TU Media ikke lenger har noe behov for å ha Tek.no i porteføljen sin

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil anbefale ks7005. Herregud for en TV, og nå nede i 13995,-.

 

En ting jeg lurer på:

"Da slås det som finnes av bildebehandling og funksjoner som ødelegger responstiden av, og resultatet er at du sitter med en skjerm som ligger rett under 20 millisekunder med en oppløsning på 1080p, altså et tall som passer selv aktive spillere. "

 

Hva skjer med ps4 pro og feks Xbox Scorpio?

Vil de ikke vise 1440p og 4k native, pga "spillmoden" du setter på din TV?

Eller vil TV`n fortsatt vise riktig oppløsning fra konsollene, og samtidig beholde "spillmodus"?

 

Ks7005 er rå, men den forferdelige innsynsvinkelen gjorde at jeg stod over, men vis ikke det dr et problem er det kanskje fjorårets beste kjøp.

Lenke til kommentar

Når det gjelder 1440 så har jeg prøvd å få min Samsung TV til å vise det men den aksepterer rett og slett ikke oppløsningen. 1080 og 2160 går helt fint. Dette er en UE65HU7505.

 

Noen andre som har erfaringer med dette? Det føles dumt å være begrenset til å spille i 1080 på en 4K tv, men 4K er litt i meste laget for skjermkortet... 

Lenke til kommentar

Har 65ks7005, er ikke fornøyd med Tizen egentlig.

 

Hver gang jeg slår av tv'en uten å avslutte f.eks Plex appen, så henger den neste gang jeg skal navigere i det.

 

Tv2 sumo appen avslutter ikke ordentlig, må dra ut strømmen hver gang tven blir slått av og på.

 

Hdmi arc er i utgangspunktet genialt, men må og manuelt velge hdmi lyd HVER gang tven slås av og på. Og av og på to ganger iblant, for å då lyd ut på hdmi arc.

 

Første smart tven min, føles ikke så veldig smart..

 

+ for stort og bra bilde for prisen da :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har 65ks7005, er ikke fornøyd med Tizen egentlig.

 

Hver gang jeg slår av tv'en uten å avslutte f.eks Plex appen, så henger den neste gang jeg skal navigere i det.

 

Tv2 sumo appen avslutter ikke ordentlig, må dra ut strømmen hver gang tven blir slått av og på.

 

Hdmi arc er i utgangspunktet genialt, men må og manuelt velge hdmi lyd HVER gang tven slås av og på. Og av og på to ganger iblant, for å då lyd ut på hdmi arc.

 

Første smart tven min, føles ikke så veldig smart..

 

+ for stort og bra bilde for prisen da :-)

 

Samme inntrykk her. Enormt bra bilde for prisen, men software tar de igrunn lite seriøst. Det var et forum med samsung-representanter der det ble forklart at det er fordi receivere / forsterkere etc. ikke skrur seg på fort nok, til at TVen fanger dem opp, og at den derfor automatisk skrur på TV-lyd i stedet for anlegg. Kan fikses med Logitech Harmony kontroller, men det var det en del brukere som klagde på. Når Samsung ble konfrontert om at det var ytterst enkelt å reparere, kom det A4-bortforklaringer.

 

Så sånt sett er det litt kjipt. TV2 Sumo henger seg hos meg også ofte.

 

MEN, bildet på TVen er ekstremt bra, og mye bedre enn det jeg forventet til 9995. Spesielt med høyttaler med på kjøpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva annet kan en forvente av tek? Samsung og anbefalt går som vanlig som hånd i hanske. Selv om produktene har store mangler. Disse blir aldri fremhevet i konklusjonen, men unntaksvis (om kritisk nok) nevnt i en bisetning. F eks: at tizen har blitt tregere gjennom året. At apper henger seg opp. At den ikke kommuniserer riktig med konkurrerende merker gjennom hdcp. Har clouding. Markedets dårligste pixelgaranti. Reklame i menyene. Dårlig innsynsvinkel. Sliter med clutter osv...

 

At dere sammenligner OLED med qled (slik samsung vil) og sier det er liten forskjell viser at dette er en annonse og ikke en anmeldelse.

Samsung fortjener ikke anbefalt på en så dyr LCD-LED med nytt fancy navn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...