Gå til innhold

Telenor fester ikke lit til mobiltest, etter å ha tapt to år på rad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"– Men jeg er kjent med at vi i Troms og Finnmark ligger etter på veidekning, sier Amundsen – men mener at de vinner der folk bor."

 

Folk bor også langs veiene...

 

Der jeg bor har jeg wifi, det er stortsett alle andre steder jeg trenger 4G...

 

Vet selvsagt at det ikke gjelder alle, min bror bor ikke så langt unna flyplassen, og der må han nruke 4G som hjemmenett.

 

Samme gjaldt for nevøen min som leide hybelleilighet i Asker. Riktignok hadde huseier kabeltv og bredbånd derfra, men var for kjip til å dele ut litt båndbredde til de som leide hos han. Tro han hadde ei leilighet og en hybelleilighet i tillegg til sin egen og den nevøen min leide.

 

Nå leier han i Oslo sentrum, og har både kablet og wifi som alternativ til 4G.

 

Når jeg leser over innlegget mitt, så ser jeg det egentlig forsterker argumentet mitt. Der folk flest bor, er ikke 4G så vesentlig som der det er litt mere grisgrendt.

 

?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a

 

 

"Samme dag som testen ble presentert sendte Telenor ut en pressemelding hvor de viste til tall fra Ookla Speedtest som viser at Telenor hadde det raskeste nettet åtte måneder på rad, og at de også kom best ut i en test gjort av Simula nylig."

 

Om den Ookla Speedtest referansen er basert på brukere som har brukt appen i mobilnettet, så har det null kredibilitet. Telenor har ikke noe slags kontroll over lokasjon, type mobiltelefon, innendørs/utendørs, andre apper på mobilene osv...

 

Og de stoler ikke på tek.no som gjør tester som er loggført og gjort på en skikkelig måte med ganske like forutsetninger. De er rett og slett dårlige tapere!

 

Edit:

 

I tillegg så sier Telenor hver gang jeg ringer om dårlig ytelse på ADSL hjemme at de anbefaler at jeg tester med en annen hastighetstester enn SpeedTest (tror den heter Nettfart.no, lenge siden sist). Så da er tydeligvis Ookla sin SpeedTest ikke bra nok, snakk om å skyte seg selv i foten, det er ikke logisk i det hele tatt.

Litt morro da, at nettfart.no bruker Ookla for å teste hastigheten da.

Haha, nei har du sett gitt! :p

 

Takk for å bemerke det, har ikke lagt merke til det før ;)

 

 

De fleste hastighets testene man finner rundt omkring på nett, "Powered by Ookla".

Til og med min Netgear Nighthawk X6 har Ookla hastighet test innebygget

Endret av Slettet-aEAbw77a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...