Gå til innhold

PC-skjerm blir svart hver gang kjøleskapet skrus på


Anbefalte innlegg

Jeg har et litt snodig problem i husholdningen som jeg lurte på om noen her har peiling på. Jeg har en PC-skjerm koblet til laptopen min. På samme strømkurs som PC-skjermen, er det påkoblet et litt eldre kjøleskap. Hver gang kompressoren på kjøleskapet skrur seg på, blir PC-skjermen min svart et sekund. Hva er dette for noe, og hvordan kan jeg forhindre det? Det er litt irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det 10A eller 16A kurs? høres mest ut som om  kjøleskapet/kompressoren bruker alt av strøm i kursen ett øyeblikk når den starter.

Brukte å være ett problem spesielt på eldre bygg med 10A anlegg at sikringen gikk dersom det sto mye på og varmeovnen/kaffetrakter/vannkoker slo inn.

 

10A kurs kan belastes med ca 2300Watt og en 16A ca 3680 (230Volt x A)

Endret av Lugmeister
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan bytte kurs på enten kjøleskap eller skjerm eller du kan kjøpe en UPS og kjøre skjerm og PC på den.

 

Edit: Du får mest sannsynlig stort spenningsfall idet kjøleskapet starter. Høyt strømtrekk kan gi stort spenningsfall.

Endret av sedsberg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det første du kan prøve er å koble skjermen til en annen kurs. La skjermen stå, og bruk en skjøteledning. Jeg er ikke så sikker på at det gjør noen forskjell.

Det andre du kan prøve er å flytte skjermen lenger unna kjøleskapet, gjerne koblet til samme kurs.

 

Når man vet svaret på dette kan man begynne å spekulere i hva det skyldes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en skjerm hjemme som blir sort hver gang en panelovn slår seg på, og en på jobb som slår seg av hver gang "et eller annet" slår seg på i strømnettet (vet ikke hva).

Begge skjermene er relativt gamle og har antageligvis aldrende strømforsyning som ikke klarer å opprettholde lysene under et kort spenningsfall.

Lenke til kommentar

Pcskjermen min slår seg av i ett sekund om jeg slår av/på lyset, slår av eller på lyset på badet, plugger noe i en stikkontakt eller faktisk ofte når jeg plugger noe i usb porten på pcen min.

 

Billige skjermen er veldig følsomme.

 

Nå bruker jeg en 40 toms samsung tv som skjerm, men det er jo samme prinsipp.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...