Gå til innhold

Google saksøkes for batteriproblemer på Nexus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har desverre opplevd begge av problemene som Google/Huawei nå blir saksøkt for.

 

Min opprinnelige 6P begynte å slå seg av med stadig mer og mer rapportert batteri (typisk 15 - 20%). Tok kontakt med Google når telefonen en gang slo seg av ved 40% gjennværende batteritid (var i minusgrader, men likevel).

 

Heldigvis var håndteringen fra Google veldig effektiv. Fikk tilsendt en erstatningsenhet (refurbished) etter noen dager. Uheldigvis fikk jeg bootloop-bug'en etter bare to måneder, så sitter nå på min tredje 6P.

Lenke til kommentar

 

Min 5X kan finne på å slå seg av hvis batteriet er under ca 15% og det er kalde omgivelser. Men det er vel batteriteknisk relativt normalt?

 

Min 6p gjør samme, og det er ikke spesielt normalt nei. Eneste telefonen jeg har hatt som gjør dette (bortsett fra nokia 3310).

Har samme problemet selv, går tom for strøm, selvom den viser det er 15% batteri igjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har selv hatt Nexus 6P i et år, og har oppplevd små problemer:

- Mobilen slår seg av før den er under 10%

- Batteriet slukes nå helt sinnsykt om du bruker apper over lengre tid

- For å begrense varmen må jeg manuelt boote inn i systemet og "cache partition wipe", da går det fint en stund, fram til det blir samme situasjon igjen.

 

Håper virkelig Google åpner øynene, da dette er en mobil jeg kommer til å bruke i flere år da jeg er såpass fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Min Nexus 5X har fått nyeste versjon Android 7.1.2, og batteriet går tomt på et døgn selv uten bruk.

Heldigvis har jeg ikke opplevd slike problemer som saksøkerne har hatt.

 

Er i samme situasjon. Det er godt å til enhver tid ha nyeste Android og Security Patch Level, men telefonen i seg selv er både sluggish, og batteriet er en racer på å tømme seg. Har ikke hatt noen problemer utover det.

Lenke til kommentar

Har Android 7.1.2 på min 6P. Ja, batteriet går tomt för fort, men klarar för det mesta en dag.

Hade under en tvåveckorsperiod problem med att telefonen rebootade flera gånger utan att jag förstod varför, men det problemet har försvunnit sen någon månad tillbaka.

Är förövrigt otroligt nöjd med telefonen och är den telefon jag varit mest nöjd med någonsin. Ericsson R310 är kanske den som varit i bruk längst för mig, men 6P kan utmana den - om nu inte batteriet ger upp då :-)

Lenke til kommentar

Har selv hatt Nexus 6P i et år, og har oppplevd små problemer:

- Mobilen slår seg av før den er under 10%

- Batteriet slukes nå helt sinnsykt om du bruker apper over lengre tid

- For å begrense varmen må jeg manuelt boote inn i systemet og "cache partition wipe", da går det fint en stund, fram til det blir samme situasjon igjen.

 

Håper virkelig Google åpner øynene, da dette er en mobil jeg kommer til å bruke i flere år da jeg er såpass fornøyd med den.

 

Hvordan kan du være fornøyd med en så dårlig mobil? Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å ha sånne problemer som du beskriver.

Lenke til kommentar

"plutselig slår seg av selv om batterimåleren viser rundt 45 prosent, og at mobilen ikke lar seg slå på igjen før man kobler den til laderen."

 

Ikke unikt for denne modellen.

Men et utbredt problem på denne modellen. Fikk sendt inn min 6P og etter at de byttet noen deler så fungerer den optimalt igjen, enn så lenge. Det er klart at en mobil ikke skal være slik og her er det noe alvorlig galt med software, hardware eller begge deler.

 

Lenke til kommentar

Min Nexus 5x bootloopet nå i påsken. Kontaktet NetOnNet som jeg kjøpte den av for snart ett år siden, som sa jeg skulle sende den inn til verksted. Hovedkortet ble byttet og jeg fikk mobilen tilbake i går.

 

Angående batteri har jeg også opplevd ganske dårlig batteritid. Er fulladet om morgenen (7-8) men er som regel tom når klokka nærmer seg 18.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt min 6p litt hist og pist siden kl 04:30 i morges (brenn i helvete Gardermoen!!!) og har i dette øyeblikk 63% igjen på batteriet. Kjører 7.1.2. Merkelig at det skal være så vanvittig stor forskjell på modellene. Har heller ingen problemer med at den slår seg av før batteriet er tomt. Bruker den av og til til siste prosent. Sitter med litt angst for at min også skal begynne å fjase når jeg ser hvor mye trøbbel folk har :(

Endret av Teodor1979
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...