Gå til innhold

Google saksøkes for batteriproblemer på Nexus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt telefonen i snart 1,5 år nå, og har ikke hatt noen problemer med min telefon. T-we appen trekker mye strøm på alle telefoner (og iPad), så kanskje det er app'ene og ikke telefonene som er problemet?

 

Min 5X har de samme, men færre apper,  enn min Xperia Z5C. 5X varer et døgn i flymodus, men med WiFi påslått.

 

Z5C varer opp til 2 døgn med en eller to smartklokker på blåtann, litt musikk på blåtann, jobbmail, SMS og litt telefonering.

Lenke til kommentar

Ingen problemer med min 5X. Hatt den i ett og et halvt år. Lader lynraskt og batteriet holder lett hele dagen.

 

Tips:

 

- Aldri la batteriet gå under 15-20%. Dette, samt stor varme, er skadelig for batteriet.

 

- Optimalt sett, unngå å lade batteriet til 100%. Stopp heller på 90-95%. Men det er langt viktigere å ikke gå under 15-20%.

 

- Avinstaller facebook-appen. Den spiser strøm. Lag heller en shortcut til facebook.com.

 

Jeg har nesten latt det gå sport i å holde batteriet mellom 30% og 90%. Nå etter halvannet år mistenker jeg at batteriet mitt har større kapasitet mellom 30 og 90 enn mange andre har mellom 0 og 100 hvis de har tømt batteriet helt til 0 mange ganger - og kanskje også utsatt det for stor varme - feks bør du aldri legge den fra deg i sola på en svart sofapute.

Lenke til kommentar

Jeg har fått trøbbel på min 5x etter 7.1.2 har ikke hatt trøbbel tidligere. Skrur sag av med over 50% igjen på batteriet, hendte sist søndag når jeg snakket med viltnemda etter jeg hadde kjørt på en hjort. De tok minst 15 minutter før jeg klarte å skru på telefonen igjen og så virket den normalt igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Har selv hatt Nexus 6P i et år, og har oppplevd små problemer:

- Mobilen slår seg av før den er under 10%

- Batteriet slukes nå helt sinnsykt om du bruker apper over lengre tid

- For å begrense varmen må jeg manuelt boote inn i systemet og "cache partition wipe", da går det fint en stund, fram til det blir samme situasjon igjen.

 

Håper virkelig Google åpner øynene, da dette er en mobil jeg kommer til å bruke i flere år da jeg er såpass fornøyd med den.

 

Hvordan kan du være fornøyd med en så dårlig mobil? Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å ha sånne problemer som du beskriver.

Fordi hvis man ser bort fra de problemene - som skjelden skjer (utenom batteriet ikke varer lenge ved bruk) så er det en fantastisk god mobil med veldig bra ytelse.

 

Jeg kjøpte Nexus fordi jeg viste jeg kom til å få med en REN android, og dermed også får oppdateringer med en gang, framfor å måtte vente i evigheter på oppdateringer.

Lenke til kommentar

Min Nexus 5x bootloopet nå i påsken. Kontaktet NetOnNet som jeg kjøpte den av for snart ett år siden, som sa jeg skulle sende den inn til verksted. Hovedkortet ble byttet og jeg fikk mobilen tilbake i går.

 

Angående batteri har jeg også opplevd ganske dårlig batteritid. Er fulladet om morgenen (7-8) men er som regel tom når klokka nærmer seg 18.

 

Kjøpte min Nexus 5x på NetOnNet i samme tidsperiode som du gjorde, og jeg har ikke hatt disse problemene... Derimot er batteriet tomt rundt 19 med mye bruk

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...