Gå til innhold

Investering i valuta


Baardsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fungerer dette med å investere i valuta?  Kjøper man f.eks Dollar til en kurs og selger denne mot f.eks Yen og tjener penger på kursforskjellen?

Beste måten å investere i annen valuta er å tenke langsiktig, og kjøpe aksjer i den andre valutaen. Da får man utbytte og avkastning i tillegg til å satste på valuta.

 

Dog, alle investeringer med valuta er høyrisiko. Så advarer folk mot dette om de ikke vet hva de holder på med og eventuelt har råd til å tape pengene.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer dette med å investere i valuta?

 

Sett i lys av risikonivået ved valutahandel, så tror jeg det er på sin plass å hente frem standardsvaret:

 

Dersom du må spørre om hvordan man kan investere i valuta, så bør du holde deg langt unna.

 

Hvis du derimot spør av ren interesse, og bare er på jakt etter informasjon og kunnskap, så blir det selvfølgelig noe annet; men all den tid du også spør om valutakonto, så frykter jeg det motsatte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å forstå dette. Man må tenke motsatt på en måte.

 

 

Hvordan fungerer dette med å investere i valuta?



Sett i lys av risikonivået ved valutahandel, så tror jeg det er på sin plass å hente frem standardsvaret:
 

Dersom du må spørre om hvordan man kan investere i valuta, så bør du holde deg langt unna.



Hvis du derimot spør av ren interesse, og bare er på jakt etter informasjon og kunnskap, så blir det selvfølgelig noe annet; men all den tid du også spør om valutakonto, så frykter jeg det motsatte...

 

 

Ja nysgjerring. Men kan man tjene noe på det så er jeg villig til å lære mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har prøvd litt valutatrading, og det er meget vanskelig for en nybegynner å gjøre seg penger på. Endte med at jeg sluttet med valutatrading og heller tradet mer i råvarer, aksjer og litt kryptovaluta.

Lenke til kommentar

Siden det er noen som kjøper valuta så står jo noen klar til å selge. Med fortjeneste helst da selvfølgelig. Noen må jo tape for at andre skal vinne (på en måte som aksjer) så da blir det vel de som har minst peiling, eller av andre grunner må selge, som taper.

 

For en stund siden var det en del som hadde tatt opp huslån i Yen eller noe i den duren og det var mange som led store tap på hundretusenvis av kroner. Grunnen var visst at bankene ikke hadde noe ansvar og låntakerne måtte ta tapene på egen kappe.

Lenke til kommentar

Aksjer går statistisk sett opp over tid. Det er ikke noe i veien for at alle tjener på aksjer, fordi det er eierandeler i virksomheter som over tid skaper verdier. En valuta er imidlertid bare en måleenhet, og ved å "investere i valuta" vedder du på hvordan måleenheten vil bevege seg sammenlignet med en annen enhet. Det er derfor ikke direkte sammenlignbart med aksjer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Kan legge til at folk flest taper på spekulasjon. :)

Hvorfor?

 

 

Fordi folk flest ikke har forutsetninger eller kunnskap til det. :)

 

 

Kunnskapen kommer med prøving og feiling. Det er ingen som kan noe før de har drevet med det en stund. Jeg for min del spekulerer litt i aksjer og har gjort det i 5-6 år og det blir fortjeneste. Noen ganger går det minus og andre ganger pluss. Man må prøve og feile litt, bare ikke invester store penger og ikke lånte penger helst fordi da krever låneren at det selges og du må ta tapet om det skulle gå for mye ned.

Lenke til kommentar

Aksjer går statistisk sett opp over tid. Det er ikke noe i veien for at alle tjener på aksjer, fordi det er eierandeler i virksomheter som over tid skaper verdier. En valuta er imidlertid bare en måleenhet, og ved å "investere i valuta" vedder du på hvordan måleenheten vil bevege seg sammenlignet med en annen enhet. Det er derfor ikke direkte sammenlignbart med aksjer.

 

Sant at det statistisk går opp. Noe annet er hvis selskapet du har aksjer i går konk. Da er de tapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...