Gå til innhold

Hver fjerde norske mann får ikke barn. Hva gjør det med samfunnet?


Anbefalte innlegg

 

Hvis ikke samfunnet er i stand til å takle evolusjon, at noen nødvendigvis ikke blir funnet verdige til forplantning, kan man like gjerne legge ned hele sulamitten. Vi kan ikke endre menneskets natur på et så grunnleggende plan. Synd for de som rammes, men alle kan ikke få jackpot på alle områder.

Hva har evolusjon med saken å gjøre?

 

At noen velges foran andre, fremfor "førstemann til mølla"-prinsippet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke samfunnet er i stand til å takle evolusjon, at noen nødvendigvis ikke blir funnet verdige til forplantning, kan man like gjerne legge ned hele sulamitten. Vi kan ikke endre menneskets natur på et så grunnleggende plan. Synd for de som rammes, men alle kan ikke få jackpot på alle områder.

Hva har evolusjon med saken å gjøre?

At noen velges foran andre, fremfor "førstemann til mølla"-prinsippet.

 

Hva i svarte mener du med det? At jenter ikke hadde noen valg før og at de måtte ta den første som prøvde seg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du skriver reflektert rundt dette!

 

Men dette er nok utelukkende psykologisk, og har ingenting med survival of the fittest å gjøre.

Du kan ha de beste gener! Gener som menneskeheten hadde tjent på ble videreført!

Dessverre ble hodet ditt tuklet med i barndommen, så kroppen din har problemer med å ta de riktige skrittene for å videreføre dem.

 

Med dine problemer er første skritt å innse at de tradisjonelle arenaer for å møte jenter ikke vil funke for deg. Der hersker nemlig den tradisjonelle "sterkeste"s rett; mandighet, tøffhet og høyrøstethet. gjerne ispedd litt dårlig behandling av kvinner (som viser alle rundt ham at denne karen har råd til å kaste de "dårlige" eksemplarene, så han her må være en av de tøffeste!).

Dette har du tydeligvis allerede funnet ut.

 

Du blir nødt å ta deg selv i nakken, og melde deg inn i en eller to organisasjoner som driver med noe du interesserer deg litt for. Målet er jo å finne seg en jente, så du trenger ikke gå "all in". Røde kors, Turlaget, eller noe sånt, alt etter hva du liker.

 

Slike steder finner du en helt annen type jenter enn de man finner på sjekkesteder, tonen er naturlig hyggelig og avslappet, og man får tid til å bygge opp en relasjon over uker og måneder. Plutselig en dag faller det helt naturlig at hun blir med deg hjemom, osv.

Veldig mange jenter sliter på samme måten som deg, og drømmer om å bli flørtet med av en kar som deg. De liker heller ikke tradisjonelle sjekkesteder, tradisjonelle tøff-i-trynet menn, og har mest sannsynlig feilet der selv også.

 

Bestem deg på forhånd at du faktisk har noe en jente vil ha! og at du skal være naturlig og ikke en siklende tjener (det vet du nå at ikke funker i det lange løp uansett).

Det er nemlig ikke bare du som er på jakt; jeg kjenner flere jenter som har meldt seg på paragliderkurs o.l. utelukkende for å treffe kjæreste-emner!

 

Vi fortjener alle en kjæreste, og jeg er sikker på at der finnes mange der ute som drømmer om en akkurat som deg!

Endret av ozone
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis ikke samfunnet er i stand til å takle evolusjon, at noen nødvendigvis ikke blir funnet verdige til forplantning, kan man like gjerne legge ned hele sulamitten. Vi kan ikke endre menneskets natur på et så grunnleggende plan. Synd for de som rammes, men alle kan ikke få jackpot på alle områder.

Hva har evolusjon med saken å gjøre?

 

At noen velges foran andre, fremfor "førstemann til mølla"-prinsippet.

 

 

Hva i svarte mener du med det? At jenter ikke hadde noen valg før og at de måtte ta den første som prøvde seg?

 

Du kan jo lære deg å lese norsk før du blir så krass i tastaturet. Jeg sier nada om kjønn, ei heller impliserer det jeg skrev den situasjonen du beskrev.

Lenke til kommentar

Det er greit å påpeke at det gjelder for begge kjønn at det er stadig mer problematisk å finne seg en livsledsager nå enn før. For eksempel for høyt utdannede kvinner i de store byene. (Flertall menn i distriktene må nødvendigvis gi et overtall av kvinner i storbyene.) Dog at det er flere menn som opplever utfordringer enn kvinner.

 

Leste denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/kultur/hver-fjerde-norske-mann-far-ikke-barn-hva-gjor-det-med-samfunnet/67471763

 

Jeg kan si at jeg er en av de mennene som ikke blir valgt.

 

Pga. min oppvekst med en sterk feministisk mor som formet meg til å være underdanig kvinnen, alltid være snill mot jenter, ikke hevde meg, ikke lage bølger og uro, respektere jenter og kvinner. Undertrykke all maskulinitet.

 

Med andre ord, jeg ble oppdratt til å bli en av samfunnets pingler, uten selvtillit og selvfølelse, havne på sisteplass. Bare være en maur i flokk som bidrar, men aldri høste frukter av egen innsats, heller yte til samfunnets felles gode.

 

Er nå 40 år og har egentlig aldri vært i et forhold, jeg har blitt dumpa pga. min manglende selvtillit og passivitet, ingen jente/kvinne ønsker en gutt/mann som bare er der uten meninger og personlighet, de ønsker ikke en tjener alltid parat for å yte service når det er noe de trenger.

 

Har både god utdannelse og økonomi, gjeldfri, plettfri vandel, jeg hørt at jeg har en godt trent kropp, kjekk og maskulint utseende, men det hjelper ikke når man har en liten redd gutt inni seg som aldri blir trygg på jenter og kvinner.

 

Men det er slik jeg ble "programmert". Har forsøkt mange år med psykolog og atferdsendring, men dette sitter så dypt inne i "programmet" og "maskinvaren" at det ikke kan fjernes så lett.

 

På en side synes jeg det er bra at kvinner har fått rettigheter på "lik" linje med menn, forstår at likestilling er et dynamisk tema som endrer seg i takt med det samfunnet vi lever i, men jeg føler at jeg er en av ofrene for denne nordisk samfunnsformen, sikkert mange flere menn slik som meg.

 

Vi er vel de som artikkelen i Dagbladet omtaler.

 

Evolusjonen er beinhard her i norden, "survival of the fittest", er man ikke tilpasningsdyktig så er man en evolusjonistisk blindgate. 

 

Og det er vel i den blindgata jeg befinner meg nå og utsikten er ikke bra.

 

:(

 

Nå leste jeg artikkelen i Dagbladet, samt denne artikkelen som brukes som en av kildene. Det en av forklaringene av endringene er utdanningsnivå, som fører til større etterspørsel etter de som har styr på tingene sine, slik som du hevder å være. En annen forklaring er at stadig færre menn (og kvinner, dog i mindre grad) ønsker barn, som ikke ser ut til å være en forklaringen som treffer deg særlig godt.

 

Når du skal forklare hvorfor du mener at du ikke er i forhold eller har fått barn, så skriver du følgende;

 

"Pga. min oppvekst med en sterk feministisk mor som formet meg til å være underdanig kvinnen, alltid være snill mot jenter, ikke hevde meg, ikke lage bølger og uro, respektere jenter og kvinner. Undertrykke all maskulinitet.

 

Med andre ord, jeg ble oppdratt til å bli en av samfunnets pingler, uten selvtillit og selvfølelse, havne på sisteplass. Bare være en maur i flokk som bidrar, men aldri høste frukter av egen innsats, heller yte til samfunnets felles gode.

 

Er nå 40 år og har egentlig aldri vært i et forhold, jeg har blitt dumpa pga. min manglende selvtillit og passivitet, ingen jente/kvinne ønsker en gutt/mann som bare er der uten meninger og personlighet, de ønsker ikke en tjener alltid parat for å yte service når det er noe de trenger."

Med andre ord, du hevder at situasjonen din kommer av dine indre karakteristikker, som dårlig selvtillit, passivitet, og underdanighet. Og det kan godt være at du har rett i dette.

 

Men det er ikke disse årsakene som diskuteres i artikkelen du lenket til. Der diskuteres heller de årsakene jeg nevnte ovenfor. Det kan være mange årsaker til din situasjon, men artikkelen du lenker til støtter så vidt jeg kan se ikke at dine årsaker er et økende problem. Med andre ord, det virker ikke som om det helt er deg artikkelen diskuterer.

 

(...)Hitler fikk jo 5 barn

(...)

 

Niks.

 

 

 

Hvis ikke samfunnet er i stand til å takle evolusjon, at noen nødvendigvis ikke blir funnet verdige til forplantning, kan man like gjerne legge ned hele sulamitten. Vi kan ikke endre menneskets natur på et så grunnleggende plan. Synd for de som rammes, men alle kan ikke få jackpot på alle områder.

Hva har evolusjon med saken å gjøre?

 

At noen velges foran andre, fremfor "førstemann til mølla"-prinsippet.

 

Jeg tror det du snakker om er naturlig seleksjon, som er en av mekanismene til evolusjon i levende organismer. En moralsk nøytral mekanisme, hvor miljøet påvirker hvilken endringer som foregår på tvers av generasjoner.

 

Det må påpekes at vi mennesker for lengst har begynt å bruke vårt intellekt til å påvirke hvilke egenskaper som selekteres (blant annet gjennom såkalte "medisiner") gjennom å endre vårt miljø. Derfor ser jeg ikke noe problem med at vi skal legge til rette for å endre parringsmønstrene våre. For eksempel ved å legge til rette for reduserte forskjeller i sosioøkonomisk status.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Leste denne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/kultur/hver-fjerde-norske-mann-far-ikke-barn-hva-gjor-det-med-samfunnet/67471763

 

Jeg kan si at jeg er en av de mennene som ikke blir valgt.

 

 

Blir valgt? Feil innstilling, men det vet du allerede.

 

Hvis du i morgen hadde fått en ambolt i hodet og glemt alt om deg selv, hadde du fortsatt vært en pinglete femipysegutt, eller hadde du vært det du vil være?

Endret av Sir
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror det enkleste er å leve singel resten av livet, møte kvinner i korte flørter, uten å binde seg, minimalt med følelser, trist men sant, slik har verden blitt, full av utålmodige skattejegere.

Omtrent alle dagens kvinner er ute etter noe mer enn en "kjedelig og stødig kar", grønnere gress, det ligger i menneskets natur å søke etter noe bedre enn det man har.

Samfunnet og verden tillater de til å søke dette, og selvfølgelig søker de etter dette som om de deltar i en skattejakt, spenningen og selve jakten blir ubevisst "meningen med livet", aldri fornøyd, ting kunne alltid vært bedre, mer status, kjekkere utseende/kropp, bedre elsker, "større" penis osv.

 

Forstår hvorfor kvinners "samfunnsmakt" har blitt motarbeidet i fortiden, menn har vært redd for å miste makten i dette spillet mellom kvinner og menn, og jeg kan på en måte se hvorfor. Men vi har nå kommet til det punktet hvor man ikke kan nekte kvinners deltagelse i samfunnet, noe jeg forstår og aksepterer. Men maktkampen mellom menn og kvinner er for tiden veldig pro kvinne, siden de fortsatt blir sett på som det "svake kjønn". Jeg mener idag 2017 at ingen skulle hatt rollen som det "svake kjønn" da det skaper en offerrolle som misbrukes hver gang hvis det trengs "noe ekstra skytts" i en kamp. I den verden vi lever i er det offeret som hersker, hersketeknikken er offerrollen og den står veldig sterkt i dagens "rettferdige Norge", og menn må som regel legge seg flate hvis det handler om kvinners vilje og rettigheter.

Man kan se på dette som den desperate kampen for overlevelse av "50-talls" mannsrollen,som dagens menn har noen rester igjen av etter sine fedre og bestefedre, som sakte men sikkert må dø i en slags motvillig og forvirrende djevelutdrivelse, der ingen vinner, hverken kvinne eller mann.

 

Men for øyeblikket virker det som mange kvinner er beruset av sin egen "makt", dette er en av menneskets mørke sider. Med stor makt følger stort ansvar, men det tar en stund før man ser følgende av dette, og da er vi kanskje der vi er nå, som tittelen på denne tråden viser.

 

 

??

Endret av drownyourheart
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror det enkleste er å leve singel resten av livet, møte kvinner i korte flørter, uten å binde seg, minimalt med følelser, trist men sant, slik har verden blitt, full av utålmodige skattejegere.

Omtrent alle dagens kvinner er ute etter noe mer enn en "kjedelig og stødig kar", grønnere gress, det ligger i menneskets natur å søke etter noe bedre enn det man har.

Samfunnet og verden tillater de til å søke dette, og selvfølgelig søker de etter dette som om de deltar i en skattejakt, spenningen og selve jakten blir ubevisst "meningen med livet", aldri fornøyd, ting kunne alltid vært bedre, mer status, kjekkere utseende/kropp, bedre elsker, "større" penis osv.

 

Forstår hvorfor kvinners "samfunnsmakt" har blitt motarbeidet i fortiden, menn har vært redd for å miste makten i dette spillet mellom kvinner og menn, og jeg kan på en måte se hvorfor. Men vi har nå kommet til det punktet hvor man ikke kan nekte kvinners deltagelse i samfunnet, noe jeg forstår og aksepterer. Men maktkampen mellom menn og kvinner er for tiden veldig pro kvinne, siden de fortsatt blir sett på som det "svake kjønn". Jeg mener idag 2017 at ingen skulle hatt rollen som det "svake kjønn" da det skaper en offerrolle som misbrukes hver gang hvis det trengs "noe ekstra skytts" i en kamp. I den verden vi lever i er det offeret som hersker, hersketeknikken er offerrollen og den står veldig sterkt i dagens "rettferdige Norge", og menn må som regel legge seg flate hvis det handler om kvinners vilje og rettigheter.

Man kan se på dette som den desperate kampen for overlevelse av "50-talls" mannsrollen,som dagens menn har noen rester igjen av etter sine fedre og bestefedre, som sakte men sikkert må dø i en slags motvillig og forvirrende djevelutdrivelse, der ingen vinner, hverken kvinne eller mann.

 

Men for øyeblikket virker det som mange kvinner er beruset av sin egen "makt", dette er en av menneskets mørke sider. Med stor makt følger stort ansvar, men det tar en stund før man ser følgende av dette, og da er vi kanskje der vi er nå, som tittelen på denne tråden viser.

 

 

??

Jeg føler du bare finner på unnskyldninger om at samfunnet er "rigget" mot deg, for å forklare hvorfor du ikke får deg dame. Jeg foreslår at du tar kontakt med en livscoach som kan gi deg et nytt perspektiv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

På en side synes jeg det er bra at kvinner har fått rettigheter på "lik" linje med menn, forstår at likestilling er et dynamisk tema som endrer seg i takt med det samfunnet vi lever i, men jeg føler at jeg er en av ofrene for denne nordisk samfunnsformen, sikkert mange flere menn slik som meg.

Hva er budskapet ditt her egentlig? På en måte så synes du at det er greit med likestilling, men på en annen måte så ville du helst ikke ha hatt det, for da hadde du i dag vært en tøffere person, i og med at du ikke hadde hatt en feministisk mor.

 

Jeg er selv av utenlandsk opprinnelse (Øst-Europa) og har vokst opp i et miljø som kan karakteriseres som aggressiv og mannsdominerende til jeg var 16 år. Så flyttet jeg til det såkalte feministiske Norge, men jeg merket egentlig ikke så stor forskjell. Der jeg kom fra så hadde vi et guttehierarki på skolen (i klassen egentlig) og enkeltes selvtillit gikk på bekostning av andres. Det var altså noen som fremsto som pingler og andre som tøffinger, nesten som i en ulveflokk, bare flere personer på toppen. Og i Norge så var det helt prikklikt, faktisk. Så det er ikke moren din du egentlig skal skylde på, det er klassekameratene dine, for det er de som har tappet deg for selvtilliten din.

 

Mitt råd:

Skal du få deg en dame så bør du først slutte å skylde på alle andre rundt deg og se på hvilke feil du selv gjør, ha litt selvinnsikt. Sliter du med dårlig selvtillit, så jobb med det, f.eks. ved å utfordre deg selv i sosiale settinger og vær konsekvent med det. Bedre råd får du ikke, det kan jeg nesten garantere.

Endret av Stoltzekleiven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet-3Ynupm

Gjør ingenting om hver fjerde norske mann ikke får barn. Det er faktisk bare bra.

 

De aller aller fleste av de som syter og klager over at de ikke får seg dame er bare drittsekker. Jeg synes ikke synd på dem.

Lenke til kommentar

Noen vil ha dame/unger, noen vil ikke ha dame/unger. Kan ikke tvinge noen til å velge det ene eller det andre. Det er helt opp til deg om du vil ha dame og/eller unger eller ikke.

 

Det gjør ingenting med samfunnet om at en av fire ikke skaffer seg unger. Tre av fire skaffer seg unger, det holder i massevis. Det kalles valg og livssyn, dog er ikke alltid på grunn av valg. Vil du ha dame får du lete til du finner ei. Er du ikke interessert så bare hold deg unna. Så enkelt er det. Personlig er jeg ikke noe særlig interessert i verken dame eller unger.

 

Ja, noen får seg ikke dame/unger. Det er en miks av frivillig og ufrivillig.

 

Frivillig fordi man ikke er interessert i alt styret med å ha dame og/eller andre grunner, som for eksempel gidder ikke mas og/eller drama.

En annen grunn kan være fordi menn blir praktisk talt tvunget til å styre med unge, selv om de kanskje ikke vil ha. Menn har ingen rettigheter som jeg vet om hvor de kan fraskrive seg pliktighet/ansvar hvis dama blir gravid mot hans vilje. Menn blir tvunget til å betale barnebidrag inntil ungen er 18.

Å styre med dame kan være risky, spesielt hvis hun blir gravid og du er ikke interessert i unger.

 

Ufrivillig fordi alt ifra miljøet til at dama selv ikke er interessert. Hvis nærmiljøet ikke passer(noe det ofte ikke gjør), utvid søket. Sett deg opp på dating sider. Et forslag ville være å skaffe deg noen ordentlige hobbyer/interesser, og gå utifra de. Er mange som ender opp sammen fordi de har samme hobbyer og/eller interesser. Alt ifra Anime til bil. Utvid horisonten.

Gå på cons/meetups fra de hobbyene du plukker opp. Snakk med folk. Snakk med damer.

 

Dating er mer sivilisert, men har fortsatt de samme prinsippene fra tusen år siden, om ikke millioner av år siden. Det er en konkurranse, og har alltid vært en konkurranse for menn. En konkurranse for å finne de beste kvinnene og føre genene sine videre.

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3Ynupm

Det er korrekt at noen gener er å foretrekke fremfor andre. Og det er selvsagt ikke slik at det alltid er de beste mannlige genene som "vinner" i konkurransen. Men alle kan jo påvirkes og læres til å like noe bedre, slik at kvinner kan få mulighet til å velge blant de beste genene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...