Uferdig Setnin Skrevet 3. april 2017 Rapporter Del Skrevet 3. april 2017 Hei!Jeg satt inn kr 20 000 på bsu i Desember 2016, burde dette komme opp på selvangivelsen jeg fikk nå? Jeg fikk ett skjema som heter "Skattemelding", men her står det ingenting om BSUen min. http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Boligsparing-for-ungdom-BSU/?ssy=2015#formulaDiv Finner ingen linjer som heter "boligsparing" Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 3. april 2017 Rapporter Del Skrevet 3. april 2017 Hei! Jeg satt inn kr 20 000 på bsu i Desember 2016, burde dette komme opp på selvangivelsen jeg fikk nå? Jeg fikk ett skjema som heter "Skattemelding", men her står det ingenting om BSUen min. http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Boligsparing-for-ungdom-BSU/?ssy=2015#formulaDiv Finner ingen linjer som heter "boligsparing" Står under Trygdeavgift hos meg, samme kolonne og side som du får vite hvor mye du har tilgode. -Bustadsparing for ungdom (25000) 5 000 Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 3. april 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2017 Min bror har en linje på slutten i selvangivelsen hvor det står noe ang BSU. Hvor legger jeg evt inn bsu? Finner det ikke å "endre og lever" tingen Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 3. april 2017 Rapporter Del Skrevet 3. april 2017 Min bror har en linje på slutten i selvangivelsen hvor det står noe ang BSU. Hvor legger jeg evt inn bsu? Finner det ikke å "endre og lever" tingen Satte du inn pengene innen fristen da? I nettbanken din kan du jo se om de 20 tusen er satt opp for i år eller i fjor. Det skal stå hvor mange skattekroner fradrag du allerede har spart opp i år inne på BSU kontoen ( i alle fall i vår bank). Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 3. april 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2017 Satt over 20k den 30 desember eller noe også en 25 000 til den 2. Januar Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Alt etter når på dagen du satte dette over, så kan det være at du var etter fristen for årets siste transaksjon. Sjekk med banken din om de har registrert beløpet inn på BSU i tide eller ikke. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 BSU-sparebeløp står ikke oppført i selve skattemeldingen, fordi dette er et skattefradrag, ikke et inntektsfradrag. Det står oppført på den foreløpige skatteberegningen, et vedlegg til skattemeldingen (vanligvis side 3 i skattemeldingen). Finner du ingenting, kontroller årsoppgaven fra banken din. Kontakt banken og sjekk at de har meldt inn beløpet, og be dem eventuelt sende ny melding. Du får ikke lov til å gjøre denne endringen selv, det er banken som må gjøre det. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Siden 30 Desember er en fredag, så er vel sannsynligheten stor for at det ikke ble registrert i banken før på nyåret? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Satt over 20k den 30 desember eller noe også en 25 000 til den 2. Januar lovlig sent å sette inn, men så lenge du fikk til å sette inn nye 25k 2.januar så har jo banken registrert dette i tide, og dermed skal du få skattefradraget. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Satt over 20k den 30 desember eller noe også en 25 000 til den 2. Januar lovlig sent å sette inn, men så lenge du fikk til å sette inn nye 25k 2.januar så har jo banken registrert dette i tide, og dermed skal du få skattefradraget. Ingen grense på hvor mye man kan sette inn (til maks beløpet) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Satt over 20k den 30 desember eller noe også en 25 000 til den 2. Januar lovlig sent å sette inn, men så lenge du fikk til å sette inn nye 25k 2.januar så har jo banken registrert dette i tide, og dermed skal du få skattefradraget. Ingen grense på hvor mye man kan sette inn (til maks beløpet) De fleste banker nekter deg å sette inn mer enn årlig maksbeløp, selv om de formelt sett ikke trenger å nekte deg det. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Satt over 20k den 30 desember eller noe også en 25 000 til den 2. Januar lovlig sent å sette inn, men så lenge du fikk til å sette inn nye 25k 2.januar så har jo banken registrert dette i tide, og dermed skal du få skattefradraget. Ingen grense på hvor mye man kan sette inn (til maks beløpet) Så vidt jeg vet opererer alle med grense på 25,000? alt som overføres over dette kommer i retur. Lenke til kommentar
karsy Skrevet 14. april 2017 Rapporter Del Skrevet 14. april 2017 Tror nok de fleste nekter kundene å spare mer enn det gis skattefradrag for. Siden de vil tilby høyere renter på denne kontoen for å tiltrekke mer kunder. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 19. april 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2017 (endret) fant ut av det Endret 19. april 2017 av Noxz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå