Gå til innhold

Hvorfor stemmer intelligente mennesker MDG?


Anbefalte innlegg

Intelligente mennesker tenker lenger enn sin egne meningsløse materielle og grådige behov. 

 

Er ikke nødvendigvis enig i det. Finnes mange intelligente mennesker som kun tenker på seg selv (og kanskje sin familie/klan). Du tenker kanskje på "empatiske mennesker"?

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke nødvendigvis enig i det. Finnes mange intelligente mennesker som kun tenker på seg selv (og kanskje sin familie/klan). Du tenker kanskje på "empatiske mennesker"?

 

Det var nok en smule bombastisk. Mange intelligente mennesker tenker lenger enn seg selv, burde jeg kanskje skrevet. Eller snarere; kloke mennesker tenker lenger enn seg selv. Den står jeg for. Man kan være psykopat og intelligent. Men klokskap, det krever empati.

Lenke til kommentar

God kronikk i en ellers dårlig avis:
https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-tror-ikke-mange-mener-det-er-mulig-sier-klimaforsker-glen-peters/70285139

En forutsetning for å stemme MDG er vel at man tar klimasaken alvorlig, om man mener det ikke er noen hast, eller ikke så alvorlig, forstår jeg at partiet kan virke underlig.
For det er jo temmelig nytt, å forfekte en politikk som ikke umiddelbart tenker på 'menneskets beste', snarere innvirkning på planeten etc. Om man mener saken er viktig, men at MDG er uskikket til jobben, har jeg til gode å se noe annet parti som tar oppgaven på alvor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var nok en smule bombastisk. Mange intelligente mennesker tenker lenger enn seg selv, burde jeg kanskje skrevet. Eller snarere; kloke mennesker tenker lenger enn seg selv. Den står jeg for. Man kan være psykopat og intelligent. Men klokskap, det krever empati.

 

Jeg har aldri selv møtt noen mennesker jeg synes er kloke som samtidig er hensynsløse, egoistiske eller grådige, men jeg tipper at noen av de som kjenner Olav Thon synes han er klok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mange realister og vitenskapsmenn stemmer MDG. Kan vi dermed konkludere med at MDG fører en faktabasert og vitenskapelig politikk? :p

 

http://www.aftenposten.no/norge/Forskere-er-langt-mer-positive-til-venstresiden-enn-til-Frp-og-Hoyre-618467b.html

 

Spøk til side: Hvorfor stemmer så mange åpenbart intelligente mennesker på et virkelighetsfjernt klovneparti som MDG? 

De jobber i det offentlige ... of ser hvor bevilgningene sine kommer fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig i MDG sin ide. Hva de vil oppnå. Det er derimot en ting hva de vil oppnå og deres program. 

 

Problemet til MDG er at politikken ikke er gjennomførbar. Det er lignende FrP. FrP sier de skal kutte bompenger og øke bevilgninger til veibygging. Så tenker du over dette. Om du kutter 100 mill, og så lover å bruke 100 mill ekstra, er du ikke da i 200 mill minus? Så logisk sett er ikke FrP sin politikk mulig å gjennomføre. Altså de lover ting de vet de ikke kan holde. Og folk stemmer på dem.

 

MDG er samme gate. Bare verre. MDG sier de vil avskaffe olje og erstatte med havvind. Det er ikke mulig. Norske vindkraftprosjekter er i dag enten på land eller i utland. Ingen i MDG virker å ha klart å sett på et sjøkart. Det er noe som heter "Norskerenna". Dette er et problem oljeindustrien er godt kjent med.

 

Generelt er og partiprogrammet fult av hull, og de har ingen skikkelig politikk for noe utenom miljø og generelt store problemer med å svare for seg. 

 

Vi har heller ingen garantier for at kutt i norsk oljeproduksjon vil være en forbedring for verdens utslipp. 

 

De har mye som er veldig ulogisk i programmet. Eksempelvis atomkraftverk. Det finnes lite av dagens teknologi som kan kutte ned kullkraft bedre enn atomkraft. Det er per i dag ingen måte å kun leve på sol og vind. I land som Frankrike og Tyskland så kutter de atomkraftverk og erstatter med sol og vind. Og kullkraftverkene lever videre i fred. Det å gjerne atomkraftverk over kullkraftverk er noe miljøfolkene støtter. Dette er både idiotisk og høyst lite logisk.

 

Jeg stemmer gjerne for miljøpolitikk. Jeg stemmer ALDRI for politikk som beviselig ikke lar seg gjennomføre. MDG står der og lyver og folk bryr seg ikke og later som om det er mulig. Det er jo ikke det. Jeg tar heller et parti med mindre lovnader, men som faktisk kan gjennomføre enn å stemme på noen som lover gull og grønne skoger uten noen som helst mulighet for å gi en brøkdel av det de lover.

 

 

Det største bidraget MDG vil gjøre til klima er å kaste Norge inn i en så stor krise at forbruket faller i bunn fordi ingen har penger til noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke sånn at man er enig i alt et parti har i programmet sitt. Er enig i at MDG er ute å kjøre spesielt på det med havvind, og de har gjentatte ganger hatt store problemer med å svare for seg på temaet. Men at mange ønsker MDG sin innflytelse på Stortinget eller spesielt kommunestyrer rundt om kring er ikke vanskelig å forstå.

 

I Oslo har MDG fremmet mange viktige saker som bymiljø, forurensing, støyproblemer, parker og sykkelveier - ting folk bryr seg om og synes er viktig. I bygda jeg kommer fra er det også mange bønder som stemmer på det partiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i alt partiet jeg stemmer på mener heller. Forskjellen er derimot at det de gjør jeg er uenig i er noe de gjør/vil. Det MDG foreslår på mange området er direkte umulig. Det er ikke det at du er uenig i havvind, det er det at du er klar over at dette er umulig.

 

Så hvilken politikk får du? Det MDG vil gjøre er umulig. Så de kan ikke gjøre det de sier de skal selv med 100% oppslutning. Jeg ser ikke poenget i å stemme for umulig valgløfter. Jeg kommer ikke til å vurdere MDG før de faktisk kommer med en plan som er gjennomførbar. Hva er poenget i å stemme på noen som sier de vil gjøre ting bedre for miljøet, men ikke har peiling på hvordan de skal gjennomføre i praksis? Den tankegangen forstår jeg ikke.

 

Jeg mener vi har jo og MDG som var ansvarlig med byråd for søppelkrisen i Oslo. Hvis de opplever så store problemer med å kun styre en del av Oslo, hva med Norge? De har ikke veldig grei leder heller med mye konflikt. Folk som er folkevalgt for MDG som bytter parti.... Dette er langt ifra noe stabilt erfarent parti. De opererer mer som aktivister enn parti. Jeg har ingen problemer med at Bellona sier vi skal stoppe all oljeutvinning. De styrer ikke landet og har kun som jobb å påvirke i miljøretning. MDG derimot de kan ikke ha aktivist-politikk. De må jo ha politikk som er gjennomførbar.

 

Og som tidligere sagt, dette gjelder ikke bare MDG. Også FrP. FrP har sagt mindre bompenger eksempelvis, og nå har vi økning i bompenger. Det skjer når du stemmer på noen som lover noe de ikke kan holde. Bare sier det.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det umulig å innføre? 

Fordi oljeindustrien står for en enorm andel av norsk økonomi. Vi har ikke teknologi til havvind i Norge i dag. Det er ikke penger i det. Og det er ingen måte vi kan tjene like mye som på olje.

 

De har prøvd med å si at kanskje vi kan ansette mer i offentlig sektor til kollektivtransport, men klarer ikke å si hvor pengene skal komme fra.

 

Så det finnes hverken teknologi eller inntektsgrunnlag. Dvs umulig.

Lenke til kommentar

Fordi oljeindustrien står for en enorm andel av norsk økonomi. Vi har ikke teknologi til havvind i Norge i dag. Det er ikke penger i det. Og det er ingen måte vi kan tjene like mye som på olje.

 

De har prøvd med å si at kanskje vi kan ansette mer i offentlig sektor til kollektivtransport, men klarer ikke å si hvor pengene skal komme fra.

 

Så det finnes hverken teknologi eller inntektsgrunnlag. Dvs umulig.

 

Hvor har MDG sagt at man skal tjene like mye på havvind som på olje? Hvor har du det fra at vi ikke har teknologi til havvind? Equinor driver med slike prosjekter i Skottland nu.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at vi ikke har teknologi til havvind? Equinor driver med slike prosjekter i Skottland nu.

Akkurat. Statkraft, Equinor lager parkene i Skottland. Ikke Norge. Hvorfor tror du det?

 

Kan du gjøre meg en tjeneste og ta med et sjøkart til MDG sitt partikontor og så kan dere prøve å finne ut av det sammen?

 

Jeg har allerede sagt hva som er problemet i Norge. Det har du åpenbart ignorert. Om du vil vite begrunnelsen gå tilbake og les hva jeg skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...