Gå til innhold

FEATURE: – Jeg klarte ikke å like Fallout 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser alt for mange likheter med Skyrim. Ting som irriterte meg ved Skyrim, irriterer fortsatt med Fallout. Det føles som at Bethesda er en gjeng med latsabber, som nekter å introdusere en helt ny engine, og heller lener seg mot mod communitiet for å i det hele tatt få spillet i spillbar stand, med grafikk, mus og UI forbedringer.

Lenke til kommentar

Artig. Prøver det igjen selv nå og det er skikkelig rævdårlig. At dere ga 10/10 er latterlig. Her her det så masse gjenbruk og lite utvikling og elendige rollespill mekanikker at jeg nesten begynner å grine. Historien er elendig, animasjonene latterlige. Alt er elendig. Men Bethesda fanboysa skriker 10/10. Hahahahaa...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Artig. Prøver det igjen selv nå og det er skikkelig rævdårlig. At dere ga 10/10 er latterlig. Her her det så masse gjenbruk og lite utvikling og elendige rollespill mekanikker at jeg nesten begynner å grine. Historien er elendig, animasjonene latterlige. Alt er elendig. Men Bethesda fanboysa skriker 10/10. Hahahahaa...

Måtte dobbeltsjekke nå, og du hadde faktisk rett. At noen kunne finne på å gi Fallout 4 10/10 sjokkerer meg faktisk. Såklart, anmeldelser er subjektive osv men det spillet var ekstremt skuffende. Jeg gikk fra å være en Bethesda-fanboy til å ikke en gang glede meg spesielt til neste Elder Scrolls. Ugh. Disse spillene er håpløst utdatert og utklassert av Witcher 3 og andre lignende spill, og de har mistet magien sin.

Lenke til kommentar

Første som slo meg mens jeg leste denne artikkelen var: Hva er egentlig poenget med å skrive dette? Er det for å prøve å omvende de som har skjønt hvor elendig dette spillet er? For det tror (håper) jeg ikke virker. Eller er det for å hive mer ved på bålet til fanboysene? Det trenger vi absolutt ikke. Men når jeg leser kommentarene her, så er det i alle fall en fin måte å få luftet litt frustrasjon for skuffede spillere.

 

En passende alternativ overskrift til denne artikkelen ville forøvrig vært: Desperat anmelder prøver å klamre seg fast til halmstrå for å ikke falle utenfor "vennegjengen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første som slo meg mens jeg leste denne artikkelen var: Hva er egentlig poenget med å skrive dette? Er det for å prøve å omvende de som har skjønt hvor elendig dette spillet er? For det tror (håper) jeg ikke virker. Eller er det for å hive mer ved på bålet til fanboysene? Det trenger vi absolutt ikke. Men når jeg leser kommentarene her, så er det i alle fall en fin måte å få luftet litt frustrasjon for skuffede spillere.

 

En passende alternativ overskrift til denne artikkelen ville forøvrig vært: Desperat anmelder prøver å klamre seg fast til halmstrå for å ikke falle utenfor "vennegjengen".

 

En artikkel som handler om en persons opplevelse av et spill er helt normalt.

 

«Er det for å prøve å omvende de som har skjønt hvor elendig dette spillet er?»

 

Nei. Øyvind synes det var et interessant perspektiv, og det synes jeg også.

 

«Eller er det for å hive mer ved på bålet til fanboysene?»

 

Nei. Det gidder vi ikke.

 

«Men når jeg leser kommentarene her, så er det i alle fall en fin måte å få luftet litt frustrasjon for skuffede spillere.»

 

Det er også en artikkel som leses mye, lenge og av mange, så det handler nok også en stor del om at folk synes den er interessant. At du ikke synes det er helt greit det, altså.

 

«En passende alternativ overskrift til denne artikkelen ville forøvrig vært: Desperat anmelder prøver å klamre seg fast til halmstrå for å ikke falle utenfor "vennegjengen".»

 

Nei. Det der er en uredelig overskrift. Fordi Øyvind ikke anmeldte Fallout 4. Fordi den ikke sier noe om innholdet i artikkelen, og feilrepresenterer innholdet (eller 'click bait' som det så fint heter).

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Sannheten er vel at Gamer-redaksjonen har veggene tapetsert med bilder at Todd Howard, og på slutten av arbeidsdagen stiller de seg opp og koser med hverandre mens de ser på plakatene.

 

Nå har det vært litt stille rundt Fallout og TES så da lager de en sånn oppgulp artikkel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg satte pris på artikkelen i det minste, jeg håper dere fortsetter med slikt. Er så mange spill som slippes ut nå for tiden, at det er umulig å få med seg alt. Et tilbakeblikk i ny og ne gjør underverker, for de av oss som ikke ga det en sjanse når det var nytt. Ser gjerne slike artikler om andre spill som er verdig en ny sjanse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg satte pris på artikkelen i det minste, jeg håper dere fortsetter med slikt. Er så mange spill som slippes ut nå for tiden, at det er umulig å få med seg alt. Et tilbakeblikk i ny og ne gjør underverker, for de av oss som ikke ga det en sjanse når det var nytt. Ser gjerne slike artikler om andre spill som er verdig en ny sjanse.

 

Enig i dette hvis det gjelder mindre kjente spill. Alle som har et snev av interesse for spill fikk med seg at Fallout 4 kom ut. De burde begynne med en Hidden Gems lignende artikkelserie. Det hadde vært no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kult at du likte Fallout 4 etterhvert. X-01 Power Armor vil spawne i grunnspillet, uten tilleggspakker, om du er over level 28, forresten. ;-) Den finnes på ca 10-15 forskjellige steder, og utvidelser/modder til den får du over hele pillet. Det finne forresten videoer på Youtube om bl.a. X-01 og bruk av kraftige skyts. ;-) "Strålende!" :-)

Lenke til kommentar

Kult at du likte Fallout 4 etterhvert. X-01 Power Armor vil spawne i grunnspillet, uten tilleggspakker, om du er over level 28, forresten. ;-) Den finnes på ca 10-15 forskjellige steder, og utvidelser/modder til den får du over hele pillet. Det finne forresten videoer på Youtube om bl.a. X-01 og bruk av kraftige skyts. ;-) "Strålende!" :-)

 

Mange takk! Har endelig fått montert jetpack på X-01 nå. ;)

Lenke til kommentar

Ser alt for mange likheter med Skyrim. Ting som irriterte meg ved Skyrim, irriterer fortsatt med Fallout. Det føles som at Bethesda er en gjeng med latsabber, som nekter å introdusere en helt ny engine, og heller lener seg mot mod communitiet for å i det hele tatt få spillet i spillbar stand, med grafikk, mus og UI forbedringer.

Latsabber er vel å ta i litt? Det er innholdsrike spill, selv om det er elementer som fortjener kritikk for manglende fornyelse?

 

Ellers virker mye av kritikken mot artikkelen å være "jeg er uenig, derfor er den dårlig".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...