Gå til innhold

ANMELDELSE: Mass Effect: Andromeda


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Morsomt nok har anmeldeslen bare bilder fra trial utgaven :LoL Mens pc gamer skrøt deler av spillet opp i skyene. Etter å ha vært veldig negative over trial utgaven i flere dager. 8/10 Spillet viser visst sitt glansbilde midtveis og videre. Etter treg start.

Vel man kan håpe spillet er bedre med noen patcher. Så bugsa går vekk.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Fikk vite her om dagen (Totalbisquit) at det er ikke folka fra ME 1-3 som har laget dette spillet. Det er et søster-studio til Bioware som har laget dette. De har for øvrig aldri laget et stort spill før heller. http://www.twitlonger.com/show/n_1spng4a

Stemmer, det er Bioware Montreal. Studio ble startet for å gjøre Mass Effect 3 Multiplayer. Og gi dem et så ambisiøst prosjekt er veldig merkelig.

 

 

Sant nok, en det er fremdeles lead writer fra ME2 og ME3 som står bak spakene her også.

Vedkommende som syntes slutten på ME3 var en god ide, med andre ord.

 

Slutten er nok et resultat av at man skulle skynde seg å få spillet ut. Tviler egentlig på at de synes det var en god ide. Det var nok dessverre heller en nødvendig en

Lenke til kommentar

Morsomt nok har anmeldeslen bare bilder fra trial utgaven :LoL Mens pc gamer skrøt deler av spillet opp i skyene. Etter å ha vært veldig negative over trial utgaven i flere dager. 8/10 Spillet viser visst sitt glansbilde midtveis og videre. Etter treg start.

 

Vel man kan håpe spillet er bedre med noen patcher. Så bugsa går vekk.

 

Anmeldelsene rundt om er ikke veldig bra, uansett.

Lenke til kommentar

Synd om karakterene ikke er noe særlig å hukse, karaktergalleriet er en av de aller viktigste delene i den originale triologien.

 

AtW

 

 

Dette er nok noe jeg kommer til å sitte igjen med. Allerede ut i fra bilder og klipp har jeg allerede fått en litt sånn ekkel Teen-movie følelse over inntrykket av enkelte karakterer her..ikke bra. Men har greid å jekke ned entusiasmen for Andromeda siste uken ganske mye, så dette blir nok ikkje kjøpt helt enda altså. Tror jeg skal greie å styre unna en liten stund :)

 

Litt synd at det legges ressurser i multiplayer her, da denne modusen uansett er av null verdi for meg. Håper på nen solide oppdateringer for spillet i nærmeste fremtid slik at jeg kan sette meg ned med en mer solid pakke omsider.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Stoppet å lese da artikel forfatter ønsker mer SJW innhold i spillet..

 

Veit ikkje om det der skulle vere sarkastisk eller ikkje - at seriens samfunnskritiske sider er "SJW innhold" er noko av det største tullet eg har høyrt -, men viss du faktisk meiner dette seriøst, så trur eg du har misforstått mykje av kva Mass Effect-serien eigentleg handlar om.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

*Tinfoil hat on*

 

Har dere virkelig spilt gjennom hele spillet? I så fall, hvorfor prater dere bare i detalj om det innledende oppdraget, og bruker bare bilder fra de første timene av spillet? Jeg finner det veldig merkelig, for dere pleier ikke å gjøre det i andre anmeldelser.

 

*Tinfoil hat off*

 

Vi prøver som regel å ikke røpe ting som skjer utover i spill i anmeldelsene våre. At Øyvind kun har brukt bilder av innledningsdelene kan nok skyldes flere ting, men overnevnte kan være én av årsakene. Jeg har uansett ingen grunn til å tro at han ikke er ærlig når han sier:

 

«Like før jeg gikk inn i spillets siste del, hadde jeg rundet 35 timer med spilling. Da hadde jeg vært rimelig grundig, men det var sikkert enkelte ting jeg gikk glipp av. Jeg ser også for meg at det er mulig å kjøre gjennom spillet på langt kortere tid, hvis man utelukkende fokuserer på hovedhistorien.»

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest to omtalar av Andromeda no og dette er heilt klart den mest positive, så det blir ikkje kjøp denne gongen. Veldig synd, ME-trilogien gjorde mykje riktig!

 

Stoppet å lese da artikel forfatter ønsker mer SJW innhold i spillet..

Skulle ønske eg ikkje hadde lest denne kommentaren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tidenes dårligste dialoger i et dataspill med et budsjett høyere enn en tusenlapp, og alt anmelderen sier er at "manuset er noe mer klisjépreget"? Det er mulig at anmelderen ikke er veldig stødig i engelsk, og at dette er forklaringen på den høye karakteren, men at et historiedrevet spill får 7/10 når dialogene får Twilight til å se ut som den er skrevet av James Joyce, så blir karakteren ikke engang useriøs, den blir rett og slett feil. Gamer ga Dragon Age 2 en 8er, og Dragon Age Inquisition en 9er, og hvor mange edru personer ville gitt dem de karakterene i dag? Om et par år kommer folk til å le av denne anmdelelsen også.

 

Jeg håper (og tror) ikke at grunnen til den høye karakteren er at Gamer er redd for å miste tilgangen til anmelderkopier fra EA, eller redd for illsinte fanboys ref Zelda-anmeldelsen, men jeg synes det er rart at en voksen person ikke klarer å ta et steg tilbake og se noe annet enn det de tolvåringene som dette spillet er myntet på ser. De evner sikkert heller ikke å se hvor dårlige dialogene er skrevet, og de bryr seg vel strengt tatt heller ikke bare de får se en pupp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg spilte trial av spillet. Spilte i ca 9 timer, så jeg fikk et ganske godt intrykk.

 

Hovedproblemet mitt med spillet er at det er ikke konsistent kvalitet. Kvaliteten varier alt fra kjmpe bra til helt ræva, spesielt med charracter models og animations.

 

Problem nummer to er at selve character modellene ser ut som porcelain dokker, og har veldig rare farge range. Hår farger ser veldig unaturlig ut med mindre håret er brunt eller svart.

 

Problem nummer tre er at character creator er drit dårlig. Custom face presets ser ut som søppel, og de har ingen valg å bruke f.eks øyer fra preset 2 med prest 3. Scars og beards er malt å ansiktene, ekstremt dårlig malt på.

 

Writing er ganske dårlig og. Epic moments føles ikke epic og det virker som at voice actors snakker i vacuum uten å vite context for hvilken setting karakteren de er i og hva som skjer rundt seg.

 

Dette er punktene som helt ødelegger RPG aspektet med spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tidenes dårligste dialoger i et dataspill med et budsjett høyere enn en tusenlapp, og alt anmelderen sier er at "manuset er noe mer klisjépreget"? Det er mulig at anmelderen ikke er veldig stødig i engelsk, og at dette er forklaringen på den høye karakteren, men at et historiedrevet spill får 7/10 når dialogene får Twilight til å se ut som den er skrevet av James Joyce, så blir karakteren ikke engang useriøs, den blir rett og slett feil. Gamer ga Dragon Age 2 en 8er, og Dragon Age Inquisition en 9er, og hvor mange edru personer ville gitt dem de karakterene i dag? Om et par år kommer folk til å le av denne anmdelelsen også.

 

Jeg håper (og tror) ikke at grunnen til den høye karakteren er at Gamer er redd for å miste tilgangen til anmelderkopier fra EA, eller redd for illsinte fanboys ref Zelda-anmeldelsen, men jeg synes det er rart at en voksen person ikke klarer å ta et steg tilbake og se noe annet enn det de tolvåringene som dette spillet er myntet på ser. De evner sikkert heller ikke å se hvor dårlige dialogene er skrevet, og de bryr seg vel strengt tatt heller ikke bare de får se en pupp.

Karakteren er vel ganske i tråd med hva andre sider har landet på?

Lenke til kommentar

Dette skjer vel hver gang EA får kloa i en stor franchise? Spillene strømlinjes til det ikke er mer kjøtt igjen på bena.

 

Ikke helt,  mens mange  spill serier har lidd den skjebenen, (der  Dargon age kanskje er det tydligste eksempelet)

Har Mass Effect seriern alltid vært under EA, Første mass effect ble laget etter  Biowere ble kjøpt opp av EA(om jeg husker riktig)

Lenke til kommentar

Ikke helt,  mens mange  spill serier har lidd den skjebenen, (der  Dargon age kanskje er det tydligste eksempelet)

Har Mass Effect seriern alltid vært under EA, Første mass effect ble laget etter  Biowere ble kjøpt opp av EA(om jeg husker riktig)

 

Nei. Bioware started å lage Mass Effect før EA kjøpte de.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er noen ting som går igjen her. Jeg liker best customization når det gjelder bakgrunn, utseende, og personlige valg i storyen. Noe av dette ser ut til å være nedprioritert. Andre liker combat og customization av våpen, og multiplayer, noe jeg ikke kunne gitt mer blanke i... Kanskje jeg skal nedjustere noen av forventningene mine litt, men jeg orker ikke kaste meg på whine-toget her heller, jeg kommer ganske sikkert til å nyte store deler av dette spillet uansett, men har ikke noen problem med å innrømme svakheter akkurat slik samtlige av tidligere av DA/ME spillene har hatt. 

Lenke til kommentar

 

Stoppet å lese da artikel forfatter ønsker mer SJW innhold i spillet..

Nøyaktig hva er det du sikter til?

La ikke merke til noe ønske om mer SJW-innhold i artikkelen.

 

 

Det er noen sarte sjelder som er allergiske til samfunnskritikk, representasjon av minoriteter, og empati generelt. Det er typisk disse some whiner om "SJW" og "PK" i spilltråder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Stoppet å lese da artikel forfatter ønsker mer SJW innhold i spillet..

Nøyaktig hva er det du sikter til?

La ikke merke til noe ønske om mer SJW-innhold i artikkelen.

 

Han sikter nok til dette avsnittet:

 

«BioWares evne til å på elegant vis ta opp samfunnsrelevante, gjerne tunge, tema som toleranse, fremmedfrykt, politiske styresett og homoseksualitet har vært et av seriens aller fremste kvaliteter, for ikke å snakke om de glimrende stemmeskuespillerne BioWare hyrer for å hamre manuset hjem. Disse kvalitetene er dessverre langt mindre synlig denne gangen; manuset er noe mer klisjépreget, og rollefigurene er da følgelig mindre nyanserte.»

 

Men at det å ønske seg en bedre håndtering av slike tema skal være et problem, er merkelig for meg. BioWare har da prøvd å gjøre det i spillene sine i over 10 år nå, så det er ikke som om det er noe nytt heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle bildene er jo fra de første 30 min av gameplayet. Har dere faktisk spilt spillet, eller kun prøveversjonen?

Det er vel heller tvilsomt med tanke på at anmelder skriver at han har tilbringt over 35 timer i spillet. Har DU lest anmeldelsen? hehe

Endret av Avean
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Alle bildene er jo fra de første 30 min av gameplayet. Har dere faktisk spilt spillet, eller kun prøveversjonen?

Anmelder har spilt hele spillet, som han skriver i anmeldelsen. Han vil unngå å røpe ting. Han forteller meg at noen av bildene er i det minste 2 timer inn i spillet også.  Vi har – som vi ofte får – fått tak i spillet fra utgiver før lansering. 

Endret av Arodem
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...