Gå til innhold

En operatør gjør nesten storeslem i månedens kåring


Anbefalte innlegg

Sånn sett er det kjekt at Telenor må leie ut kapasitet på infrastrukturen sin til andre operatører. Jeg vil gjerne ha mye av det Telenor tilbyr. God dekning, wifi tale, volte, bankid (gratis), mms, sms, tale, god mengde mobildata for prisen, men da til en lavere pris.

Eneste jeg ikke får i dag hos f.eks Hello, er data rollover (trivielt) og EU roaming (viktig for meg) inkludert i prisen.

 

PS: Jeg håper virkelig at TEK.no ser at TELIO ikke er et godt valg, selv om man får 5 GB for 258,-/mnd!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir interessant å se månedsprisene til Hello, Chess, Komplett Mobil med flere når de må ha med fri bruk av EU/EØS, det blir vel muligens en økning på 30-50 kr i mnd på de ulike abonnementene de tilbyr. Og hva Telenor og co gjør med de som har gamle utgåtte abonnement, om de lar kundene få inkludert bruken i utlandet i prisen de betaler eller om de "tar en Ice" og sperrer for utenlandsbruk fra juni av inntil man bytter til nye abonnement med EU/EØS-bruk inkludert

Lenke til kommentar

Blir interessant å se månedsprisene til Hello, Chess, Komplett Mobil med flere når de må ha med fri bruk av EU/EØS, det blir vel muligens en økning på 30-50 kr i mnd på de ulike abonnementene de tilbyr. Og hva Telenor og co gjør med de som har gamle utgåtte abonnement, om de lar kundene få inkludert bruken i utlandet i prisen de betaler eller om de "tar en Ice" og sperrer for utenlandsbruk fra juni av inntil man bytter til nye abonnement med EU/EØS-bruk inkludert

Jeg ser for meg at alle gjør som ICE. Faktisk er ikke det så ille igrunn. Hadde vært knall om operatørene kunne hatt to typer abonnementer. De for bruk kun i Norge og slike internasjonale abonnementer.

 

Det blir riktig nok komplisert både for kundene og operatørene med doble abonnementspakker, men OK for dem som aldri drar utenlands.

 

*edit*

 

Om jeg skulle gjettet på prisene på de nye abonnementene til Hello, så hadde jeg sagt:

 

125,- 1 GB

230,- 3 GB

250,- 5 GB

330,- 10 GB

440,- 20 GB.

 

Da hadde de vært billigst i omtrentlig alle abonnementene. Ren gjetting, får håpe Herr. Sandaker ser denne meldingen :p

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Vurderer man å bytte mobiloperatør, vil jeg definitivt anbefale å vente til juni og se hvordan de ulike takler den EU-greia. Etter 15. juni vil det faktisk være forbudt ved lov å ta ekstrabetalt for roaming i EU/EØS, så da er det enten EU fullt inkludert eller kun Norge som går og gjelder. Må du ha et mobilabonnement nå og ikke vil risikere overraskelser i juni - velg ICE! De nye abonnementene deres har allerede alt på stell.  :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Med fare for at jeg glemmer noen, disse har tilpasset seg EU:

 

Chilimobil, ICE, Talkmore, Telia og Telegrafverket.

 

Noen av dem har riktignok noen abo som ikke er EU-tilpasset, de tipper jeg enten ikke kan brukes i utlandet etter 16.6, eller prisene blir satt opp.

Lenke til kommentar

Telenor får jo mye pepper innimellom på grunn av pris, men husk nå på at man kan ringe å få rabatt på abbonementet. Har selv frihet 25GB til 499 kr. Det er ikke ille.

Det synes jeg i hvert fall er ille. Om prisene på nettsiden bare er veiledende, slik at hver enkelt kunde må ringe inn for å forhandle frem en egen pris, hadde ikke jeg valgt telenor.

 

Jeg setter pris på gjennomsiktighet og likhet for alle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Telenor får jo mye pepper innimellom på grunn av pris, men husk nå på at man kan ringe å få rabatt på abbonementet. Har selv frihet 25GB til 499 kr. Det er ikke ille.

 

Det synes jeg i hvert fall er ille. Om prisene på nettsiden bare er veiledende, slik at hver enkelt kunde må ringe inn for å forhandle frem en egen pris, hadde ikke jeg valgt telenor.

 

Jeg setter pris på gjennomsiktighet og likhet for alle.

Jeg har også 100 kroner mnd i rabatt hos Telenor hvor jeg kan opp- og nedgradere fritt uten at rabatten forsvinner. Men den varer kun i ett år om gangen så må jeg "si opp" for at de skal gi det igjen uten bindingstid eller andre forbehold. Rabatten min går ut om kort tid så jeg tenkte å teste Telia sitt nett en periode. Telenor tilbød meg 100 kroner avslag i måneden for nye 12 mnd for å bli hos dem.

 

Er ellers enig med deg, det burde være prisene på nettsiden som er veiledende for alle kundene. De jeg vet om som driver med slike tilbud er Telenor, Telia, Ice og Talkmore. Noen av dem gjør dette mot bindingstid, andre med null forbehold.

Lenke til kommentar

 

 

Telenor får jo mye pepper innimellom på grunn av pris, men husk nå på at man kan ringe å få rabatt på abbonementet. Har selv frihet 25GB til 499 kr. Det er ikke ille.

Det synes jeg i hvert fall er ille. Om prisene på nettsiden bare er veiledende, slik at hver enkelt kunde må ringe inn for å forhandle frem en egen pris, hadde ikke jeg valgt telenor.

 

Jeg setter pris på gjennomsiktighet og likhet for alle.

Jeg har også 100 kroner mnd i rabatt hos Telenor hvor jeg kan opp- og nedgradere fritt uten at rabatten forsvinner. Men den varer kun i ett år om gangen så må jeg "si opp" for at de skal gi det igjen uten bindingstid eller andre forbehold. Rabatten min går ut om kort tid så jeg tenkte å teste Telia sitt nett en periode. Telenor tilbød meg 100 kroner avslag i måneden for nye 12 mnd for å bli hos dem.

 

Er ellers enig med deg, det burde være prisene på nettsiden som er veiledende for alle kundene. De jeg vet om som driver med slike tilbud er Telenor, Telia, Ice og Talkmore. Noen av dem gjør dette mot bindingstid, andre med null forbehold.

 

Joda, enig der. Men problemet er jo at når man sitter der med 499 for 25GB, telenors tjenester som fri sky, "gratis" skjermforsikring, swap, fri eu, så er det ikke så veldig mye grønnere på andre siden..

Lenke til kommentar

 

 

 

Telenor får jo mye pepper innimellom på grunn av pris, men husk nå på at man kan ringe å få rabatt på abbonementet. Har selv frihet 25GB til 499 kr. Det er ikke ille.

Det synes jeg i hvert fall er ille. Om prisene på nettsiden bare er veiledende, slik at hver enkelt kunde må ringe inn for å forhandle frem en egen pris, hadde ikke jeg valgt telenor.

 

Jeg setter pris på gjennomsiktighet og likhet for alle.

Jeg har også 100 kroner mnd i rabatt hos Telenor hvor jeg kan opp- og nedgradere fritt uten at rabatten forsvinner. Men den varer kun i ett år om gangen så må jeg "si opp" for at de skal gi det igjen uten bindingstid eller andre forbehold. Rabatten min går ut om kort tid så jeg tenkte å teste Telia sitt nett en periode. Telenor tilbød meg 100 kroner avslag i måneden for nye 12 mnd for å bli hos dem.

 

Er ellers enig med deg, det burde være prisene på nettsiden som er veiledende for alle kundene. De jeg vet om som driver med slike tilbud er Telenor, Telia, Ice og Talkmore. Noen av dem gjør dette mot bindingstid, andre med null forbehold.

Joda, enig der. Men problemet er jo at når man sitter der med 499 for 25GB, telenors tjenester som fri sky, "gratis" skjermforsikring, swap, fri eu, så er det ikke så veldig mye grønnere på andre siden..
Joda, det er faktisk det. At telenor tilbyr en triviell forsikring og baker inn trivielle produkter man ellers får gratis andre steder, gjør at gresset faktisk blir grønnere på andre siden av gjerdet. Gjett hva som skjer den dagen du porterer vekk fra Telenor? Jo bildene dine forsvinner like fort som "min sky", og alle de andre produktene dem har gjort deg avhengig av å betale for.

 

Eposttjenesten online.no er et godt eksempel: Det koster 1500,- i året å beholde om du ikke er kunde hos Telenor eller Canal Digital lenger. Villig til å betale de pengene når du vet at gmail og outlook er gratis, og operatøruavhengig? :)

 

*edit* la til noe grums på slutten..

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Har dere glømt det billigste og beste selskapept? Ice.net koster 99kr/mnd fast. Og bruker man over pakka betaler man ingenting ekstra! bare redusert hastighet. Og foresten komplett.no sin pris er bare kampanje, ikke fast pris på 99/mnd

Ice sin koster nå 129,-/mnd for 1 GB.

Lenke til kommentar

Har dere fått med dere at Komplett har samme funksjon son Ice med at en ikke trenger å betale for overforbruk, det må bare aktiveres på min side. Perfekt for abonnement for barn.

Det stemmer ikke. Du får nedsatt hastighet men betaler fortsatt 0,99 kr per mb inntil 399 kr er nådd som makspris i løpet av en måned. Fra beskrivelsen deres av tjenesten:

 

Les mer om DataKontroll for MiniFlex

Kontrolltjenesten gir deg en trygghet om at brukeren får nedsatt hastighet til 128 kbit/s etter at inkludert datapakke på 1 GB er brukt opp. Deretter betaler brukeren pr MB inntil "makspris" er nådd. Dette sikrer at du har god kontroll over mobilbruken, og slipper ubehagelige overraskelser når regningen kommer. Med tjenesten aktivert kan du ikke fylle opp med ekstra datapakke.

Lenke til kommentar

Spørsmål til der som er superbrukere? Hvordan greier dere å bruke så mye? I dag finnes det jo WiFi nesten overalt?

  • På jobb har jeg WiFi
  • Hjemme, Wifi
  • På hytta, Wifi
  • Besøk hos familie og venner: WiFi
  • På handletur: de fleste kjøpesenter har gratis wifi
  • På reise: de fleste flyplasser, togstasjoner, busser og tog osv. har wifi

Selv klarer jeg meg med 1GB i mnd, og har bare gått over én gang. Jeg forstår at andre har et større behov enn meg, men flere titalls GB hver måned??? Hva går det med til? Musikk kan jo lastes ned offline. Sitter folk og streamer HD video hver gang de setter foten utenfor døra?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å portere til Telio og velge 5GB abonnementet, men ble heldigvis frarpdet dette før jeg tok steget.

 

Twlio har oppsigelsestid på inneværende måned OG neste måned selv om man porterer vekk i løpet av 10 dager. Det vil si at hvis man porterer nr vekk fra Telio til operatør x f.eks 10. april, så må man likevel betale ut tilogmed 31. mai. Man får IKKE kreditert sum man får utestående. Kan ikke fatte og begripe at TEK.no ikke har tatt med dette i vurderingen!

 

Stor takk til brukeren Hedonism som informerte meg om dette!

 

Telio skriver selv i sine avtalevilkår: 

 

10  Oppsigelse

Kunden kan si opp avtalen ved å meddele oppsigelsen skriftlig til Telio. Avtalen anses opphørt siste dag i den påfølgende måneden etter oppsigelsen ble mottatt.

 

Det der er rimelig skandaløst fra Telio sin side. De er definitivt ikke kundevennlige med en slik praksis. Dersom man har inngått avtale om abbonnement anbefaler jeg at man bruker sine 14 dager med angrerett:

 

5  Angrerett

Kunder har, så langt det følger av lov om angrerett, rett til å gå fra avtalen ved å gi melding om dette til Telio innen 14 dager etter at bestillingen er bekreftet av Telio med vedlagt angrerettskjema. Bestillingen vil normalt bli bekreftet av Telio via e-post umiddelbart etter at bestillingen er gjennomført.

Endret av Din_Laban
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mesteparten av mitt data-forbruk er streaming av HD-video på hytta.

Har Chromecast tilknyttet TVen.

 

Nei, jeg har ikke innlagt kablet nett på hytta.

Min internett-tilgang kommer via mobilnettet.

Jeg har et 40 GB abonnement fra Telia, og det er langt ifra nok.

 

Har heller ikke kablet nett på hytta, men bruker i stedet trådløst bredbånd fra ice. Det er mye billigere enn mobilabonnentene...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...