Gå til innhold

SNIKTITT: Philips TV-er 2017 Philips med ny, rålekker OLED-modell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri forstått hvorfor TV-er i denne prisklassen i det hele tatt har høyttalere. Hvis man bruker såppass på en TV burde man også investere i et kurrant lydoppsett.

Lenke til kommentar

Hmm dette så jo ut som et mye bedre valg enn qled som ikke er helt "ekte" enda.. vil det være mulig å slå av Ambilight? Jeg er dessverre ikke fan av det.

 

Alltid vært mulig å slå av ambiligth. Den kan også låses til en enkelt farge. Pulsere til lyd. Settes opp mot hue osv.. synes selv at ambilight er tøft! Ikke noe jeg vil betale ekstra for, men kunne avgjort om to relativt like tver var likt priset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått hvorfor TV-er i denne prisklassen i det hele tatt har høyttalere. Hvis man bruker såppass på en TV burde man også investere i et kurrant lydoppsett.

 

Enig der men er nok en del kvinnfolk som ikke er så glad i store høytalere i stuen, vet at lyd planker finnes men de gir ikke like bra lyd som et 5.1 sett eller 7.1 sett.

Lenke til kommentar

Hmm dette så jo ut som et mye bedre valg enn qled som ikke er helt "ekte" enda.. vil det være mulig å slå av Ambilight? Jeg er dessverre ikke fan av det.

Ja, det er mulig. :) 

 

Må den ikke ha 1000nits for å kalle seg full HDR?

OLED har egne spesifikasjonskrav, ettersom den tilbyr uendelig sortnivå. HDR står for high dynamic range, og det har definitivt OLED selv om den ikke kommer opp på 1000 nits. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri forstått hvorfor TV-er i denne prisklassen i det hele tatt har høyttalere. Hvis man bruker såppass på en TV burde man også investere i et kurrant lydoppsett.

Enig der men er nok en del kvinnfolk som ikke er så glad i store høytalere i stuen, vet at lyd planker finnes men de gir ikke like bra lyd som et 5.1 sett eller 7.1 sett.

 

Lydplanker til 1500 kr er vesentlig bedre enn de integrerte høyttalerne du finner i en såpass tynn TV

 

Sitter med følelsen at Philips kunne kalt OLED-TV-ene sine for noe lurere enn **POS**** :hmm:

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må den ikke ha 1000nits for å kalle seg full HDR?

Nei, HDR krever et bredt spekter fra null til maks lysstyrke, målet er ikke enorm lysstyrke alene. Så derfor finnes det to standarder:

 

Enten minst 1000 nits og lavere enn 0,05 nits på det sorteste.

Eller minst 540 nits og mindre enn 0,0005 nits sortnivå.

 

Så 540/0,005 er typisk OLED-territorie, og 1000/0,05 er typisk LCD. 700 nits er faktisk svært bra i OLED-sammenheng så bildet er nok spektakulært å se på.

 

 

Ellers, ang. den nye toppmodellen så gjør de mye riktig, lydplanken vil jeg ikke ha, og at man slipper, til en lavere pris er gull. Men så er TVen som henger på veggen i dag 60" og det er uaktuelt å gå ned til 55. Kom igjen Philips, bring out the 65"!

Endret av thklinge
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er i grunn helt enig.

 

Men det som gjør meg mer nysgjerrig. Ambilux var vel en Philips-greie? Hvorfor er ikke det med i disse modellene, mon tro? :)

 

Ambilux tar for mye plass bak TVen til at det vil slå an i markedet hvor de tror tynnere TVer er bedre. Ambilux er rett og slett en haug små projektorer i stedet for LED pærer som Ambilight er.

Lenke til kommentar

 

Må den ikke ha 1000nits for å kalle seg full HDR?

Nei, HDR krever et bredt spekter fra null til maks lysstyrke, målet er ikke enorm lysstyrke alene. Så derfor finnes det to standarder:

 

Enten minst 1000 nits og lavere enn 0,05 nits på det sorteste.

Eller minst 540 nits og mindre enn 0,0005 nits sortnivå.

 

Så 540/0,005 er typisk OLED-territorie, og 1000/0,05 er typisk LCD. 700 nits er faktisk svært bra i OLED-sammenheng så bildet er nok spektakulært å se på.

 

Men som det står i artikkelen:

 

"7272 får dog det samme antall sider med Ambilight som 7502, mens 7202 må ta til takke med lys på kun to sider. Alle tre modellene har støtte for 4K HDR – men er ikke såkalte premium-produkter."

 

De modellene er oppgitt med 400 nits i følge artikkelen. Det er jo ikke i nærheten for LCD. Er det på grunn av "premium" stempelet til Philips? Skjønner ikke hvordan de kan kalle TVer med 400 nits for HDR.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har aldri forstått hvorfor TV-er i denne prisklassen i det hele tatt har høyttalere. Hvis man bruker såppass på en TV burde man også investere i et kurrant lydoppsett.

Enig der men er nok en del kvinnfolk som ikke er så glad i store høytalere i stuen, vet at lyd planker finnes men de gir ikke like bra lyd som et 5.1 sett eller 7.1 sett.

 

Lydplanker til 1500 kr er vesentlig bedre enn de integrerte høyttalerne du finner i en såpass tynn TV

 

Sitter med følelsen at Philips kunne kalt OLED-TV-ene sine for noe lurere enn **POS**** :hmm:

Det stemmer jo, så hvorfor ikke. Mulig jeg er farget av PUS8809, som kler POS-betegnelsen helt perfekt.

Lenke til kommentar

Køyrer dei fortsatt Android TV i bunn. Har hatt jevlig masse problemer med programvaren i min tv og ser på Philips sine support forum at folk rapporterer tilsvarende problem for ein heil haug med modeller. Merk at kva problem eg sliter med varierer. Virker som nermast kver patch introduserer et nytt problem og løyser et gammelt ett. Siste er at Wifi modulen ser ut til å bli skrudd av innimellom. Virka helt fint fram til eg på råd frå Philips kundestøtte blei bedt om å resette til fabrikkinnstillinger. Får sjå om neste patch fikser det :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...