Gå til innhold

Anbefalte innlegg

skipperskrekk treng hjelp.

Jeg kjøpte en ny Minidata et Kinaprodukt har satt den opp, i den var der Win10 Pro jeg har ingen nøkkel til den er sikkert ikke ekte heller den som fulgte med, om det er Pirat eller annen løsning ved jeg ikke.

 

Satte in Norsk sprak bygde den opp som jeg ville ha, Mangel Definder (Denne appen er deaktivert av gruppepolicy,) ga opp, Avast fri ble løsning, den fungere jo men mitt spørsmål er. 

 

Bør jeg fjerne Win10 Pro på denne maskin, skaffe meg et helt nytt opplegg av Win10 Pro, om det koster gjør jeg gjerne det, for jeg er lidt usikker på det Win10 PRO fra Kina bare er en kopi

.

 

Takk for hjelpen om noen har et råd å gi.

 

skipperskrekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen får produktnøkkelen til Windows når de kjøper pcer lengre. Nøkkelen er bygd inn i BIOS til pcen, og Windows 10 blir aktivert automatisk.

Så om Windows 10 var/er aktivert så er det vel ingen problemer? Noe rart er det jo at en slik pc blir levert med Pro versjonen.

 

Selvsagt litt rart at du ikke får Microsoft Defender til å fungere.

 

Likevel, om du nå har fått Windows til å bruke norsk språkpakke, du har installert Avast så ser jeg ingen grunn til at du skal bruke over 2.000 kroner på en ny Win10 Pro utgave, gjøre en clean install, kanskje måtte laste ned drivere via en annen pc, og gjøre jobben på nytt.

Lenke til kommentar

Hallo alle Dere Takk for svarene jeg har fått, beklager jeg har stilt spørsmål inne her, kanskje ikke det er for alle som har noe å spørre om.

myhken 

Først du, undre deg sikkert over at jeg kjøper et kinaprodukt, jeg bor i Thailand Fast er exkudert, får ikke kjøpt en Tandbørste en gang i Norge, Visa ugyldig, Norge driv kun netthandel inden for landets grense.  Derfor. Norsk språk har jeg lagt inn selv, defender problem, Denne appen er deaktivert av gruppepolicy, der ga jeg opp. Avast fri løste det så jeg kom meg videre. Derfor mitt spørsmål Sorry.

(Noe rart er det jo at en slik pc blir levert med Pro versjonen.) Erlig ikke vet jeg men det er nu et faktun det, den var nu solgt med det så. Men det er lov å spørre om jeg burte fjerne den eller?????

 

Complexity et mere fornuftig svar Takk, maskinen er denne. 

New arrival Quad Core Intel Celeron N3150 Braswell Fanless Industrial Mini PC Optical 2 RS232 Windows 10 HTPC    mobile svarte slik (Kineserne har nok funnet en måte å lage piratversjon av Windows 10.) Ja det frykta jeg også derfor spurte jeg, Sorry er det feil å spørre? Og som jeg ser det nå, er også hans svar greit, så er jeg faktisk ikke blitt klokere av hva som er rett? Og hva som bør gjøres.

Den virker nu jeg har renset opp men sytes den kunne vert noe raskere, men får vel leva med det, ikke så enkelt når stiller så vanskelige spørsmål. får vel finne ut av hva jeg gjø men så jeg beklager at jeg spurte. Men Takk til Dere.

 

Skipperskrekk.

 

  mobile999
Lenke til kommentar

 

Så det er ikke komponentbasert som det var før. Bare BIOS ?

Kan man endre så mange komponenter en vil uten at det går ut over reinstallasjon ?

 

 

Ferdig pcer som har nøkkelen i BIOS lar deg ikke bytte viktige komponenter som hovedkort osv før nøkkelen ikke virker lengre. Nøyaktig hvor mye du kan bytte vet jeg ikke. Men det er jo ikke normalt å bytte komponenter på en ferdig pc i like stor grad som et selvbygg.

 

 

(Kineserne har nok funnet en måte å lage piratversjon av Windows 10.) Ja det frykta jeg også derfor spurte jeg, Sorry er det feil å spørre?

 

Er jo ikke feil å spørre. Er du redd for at det er en piratkopi, så er det jo to spørsmål du må stille deg

1. Bryr du deg om at du kjører en piratkopi? Så lenge ting virker?

2. Er du redd for at piratversjonen inneholder skumle programmer, type virus, keyloggere, bakdører osv?

 

Om svaret er ja på enten ett eller begge spørsmålene, gå til https://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/cat/Windows/categoryID.70034100 og kjøp Windows 10 Home (du trenger virkelig ikke Pro). Koster deg 1.200 kroner, men da har du en ren og sikker kopi i alle fall. Og det er digital nedlastning. Ingen pakke som må sendes.

Lenke til kommentar

myhken. Endelig et fornuftig svar fra deg. og jeg seier godt ord igjen jeg spurte bare for å få råd av dem som kan mer en meg. Deg inkludert.

Ferdig pcer som har nøkkelen i BIOS lar deg ikke bytte viktige komponenter som hovedkort osv før nøkkelen ikke virker lengre. Nøyaktig hvor mye du kan bytte vet jeg ikke. Men det er jo ikke normalt å bytte komponenter på en ferdig pc i like stor grad som et selvbygg.

 

Jeg har ikke tenk å bytte noe som helst av indre deler hvorfor det? Virker den ikke så kaster jeg den eller reklamrer på varen.

 

Er jo ikke feil å spørre. Er du redd for at det er en piratkopi, så er det jo to spørsmål du må stille deg

1. Bryr du deg om at du kjører en piratkopi? Så lenge ting virker?

2. Er du redd for at piratversjonen inneholder skumle programmer, type virus, keyloggere, bakdører osv?

 

Spøre ok da er det avklart, pirartkopi vet vi begge er ikke et mål i seg selv, her i Thailand er det 90% pirartkopi, om det virker ja pr i dag virker det.

jeg skrev bare, jeg syntes den virker noe treig, har tros alt SSD om det er pirart som  hindre noe der vet ikke jeg, vet det du?

Og kan noe gjørs med det?

Skumle program bør vel ikke være noen hindring, dataen jeg kasta var 8 år gammal og hadde ikke problem på det området, å frykter det heller ikke her.

 

Om svaret er ja på enten ett eller begge spørsmålene, gå til https://www.microsof...goryID.70034100 og kjøp Windows 10 Home (du trenger virkelig ikke Pro). Koster deg 1.200 kroner, men da har du en ren og sikker kopi i alle fall. Og det er digital nedlastning. Ingen pakke som må sendes.

 

Du myhken det er faktisk det jeg spør om, jeg har oppfatte at du har mer grei på det en meg? Om jeg ikke kan kjøpe en tandbørste i Norge fordi jeg bor er ok, så kan jeg få sent en løsning å betale via Paypal dette vet jeg og helt rett (Digital nedlasting,) jeg har Pro fra før på 1 maskin ser ikke grunn til å laste ned Homeversjon da.

 

Men bevares blir ikke maskinen rasker er der vel ingen grunn til å bytte fra det jeg har i dag, jeg likte forresten Defender den funker  enkel å grei, og du vet like godt som jeg at den er under utvikling og vil bli enda bedre med tiden hvorfor kjøpe Avast da?

 

Håper jeg har forklart bedre nu og ser frem til svar fra deg om du har tid. Og husk det er lov å spørre inne her.

Ha en fin dag videre og Takk om du stiller opp.

 

skipperskrekk.

Lenke til kommentar

 

jeg skrev bare, jeg syntes den virker noe treig, har tros alt SSD om det er pirart som  hindre noe der vet ikke jeg, vet det du?

 

At pcen din ikke er den raskeste kommer vel kanskje av andre faktorer, som prosessorhastighet osv. Du skriver at du har kjøpt en "mini pc" fra "kina" så da har du nok ikke kjøpt en kraftpakke akkurat.

Om du vet hvilken prosessor du har så kan vi jo si litt om det.

 

 

jeg har Pro fra før på 1 maskin ser ikke grunn til å laste ned Homeversjon da.

 

Var bare et tips om å spare penger. Eneste fordelen med Pro kontra Home er muligheten til å koble den opp mot domene nettverk (og jeg tviler vel på at du har servere og domene nettverk kjørende hos deg i Thailand?), muligheten til å bruke Bitlocker kryptering på hele disken og muligheten til å ta over pcen fra andre pcer via Remote Desktop.

For dette betaler du altså ca 1000 kroner mer. Så absolutt helt bortkastet for 99% av privatbrukere.

 

 

Men bevares blir ikke maskinen rasker er der vel ingen grunn til å bytte fra det jeg har i dag, jeg likte forresten Defender den funker  enkel å grei, og du vet like godt som jeg at den er under utvikling og vil bli enda bedre med tiden hvorfor kjøpe Avast da?

 

Du sa at Defender ikke virket, så da ga jeg deg et GRATIS alternativ, nemlig Avast. Du trenger som sagt ikke å KJØPE det, det er helt gratis. Men om defender virker så er jo det supert.

Lenke til kommentar

Stort sett er det ikke mange ekte lisenser i pc'er kjøpt på nett fra kina.

De har cracket alle typer windows. Det kan fungere en stund. Men hvis du lar den oppdatere stadig, så kan du bli oppdaget av visse oppdateringer, og får beskjed om at den må aktiveres på nytt. Da må du enten cracke på nytt eller kjøpe og legge inn ny aktivering.

 

Du kan finne lovlig Win 10 til 595 kr hvis du leter godt. (695 for Pro)

Det er OEM..

 

Men gidder ikke reklamere for noe her.

Lenke til kommentar

Myhken Takk for du stiller opp, jeg falt for Minidata Spesifikasjon ser du her, grunn til Minidata var plass så enkelt, et nettbrett fristet meg ikke SSD 4GB +  8 Gb

følte jeg var stor nok, jobb stort sett vanlig kontor arbeide, spill nei, lidt foto ok, Nrk +  Netflix, altså bare småting derfor denne.

 

Oppklaring angående Home og Pro, Takk for denne forklaring ingen har fortalt meg det derfor mitt valg, Fungere Home like ok er dette helt klart grei svar det Takk.

OEM forteller meg ikke noe det heller som PROuser skriv.

 

Jo Takk Avast fri var grei enkelt også, på Cleanup Premium fant den 2930 feil, dem ble jeg ikke kvitt søkte hjelp på Support, dem svare ikke ved flere henvendelser,

til slutt ga jeg opp fant en annen løsning, jeg måtte det for og komme videre, Malvarebytes var erg og stengte meg, ved ny løsning ble feil slettet og kom i mål og der

er jeg nu, alt funker feil er borte men jeg syntes til å være SSD er den ikke så serlig kvikt.

 

Så tipset å spare penga den kjøper jeg Takk. Prosessor får ikke lagt til bilde av beklager er ikke så flink.

 

Versjon 10 Pro     1607     OS-build 14393.693       Produkt-ID 00331-10000-AA510    Prosessor  Intel® Celeron® CPU  N3150 @

Installert minne (Ram) 8,00 ( 7,89 GB kan brukes)    Systemtype 64-biters operativsystem, x64-basert prosessor   ingen Pen og berøringsskjerm er tilgjengelig.

Defender virker ikke det er blokkert har forklart det tidligere, hadde den vert der så hadde jeg ikke hatt problemer i hele tatt

og jeg tror der er noe som hindre for den burte være raskere men hva?

 

Ok godt forklart av deg, jeg har brukt av din tid og Takker masse for det, skulle du gi meg tips videre er jeg Taknemlig for det Myhken, men fint at du har stilt opp så langt.

 

Skipperskrekk.

 

Til PROuser. (ikke mange ekte lisenser i pc'er kjøpt på nett fra kina.     Nei hvorfor tror du jeg spurte da?  Jeg spurte, bør jeg kjøpe ny  og evt slette denne jeg har, jeg ber ikke om trøbbel

nu eller senere, jeg vil ha noe som fungere, jeg gidder ikke være problem løser på min egen data på heltid å i tillegg plage andre. Selv om andre gjerne stiller opp for meg.

 

Du kan finne lovlig Win 10 til 595 kr hvis du leter godt. (695 for Pro) Det er OEM..    Ja det gjør jeg sikkert, ikke hjelp andre, hjelp deg selv er det det du mener?    Men gidder ikke reklamere for noe her.

Nei det forstår jeg da, jeg hjelper mange jeg og gidder faktisk også, men for all del styr unna Trøbbel her inne på dette Forum Å SÅ ER DET JO EN JOBB DA.

 

skipperskrekk.

Lenke til kommentar

Prosessoren du har i den pcen er jo utrolig svak, så til og med pcen er helt ny betyr det ikke at den er bedre enn din 8 år gamle pc. Så det er årsaken til at pcen din ikke er noe rask.

 

Ang alle de "feilene" avast finner må du bare se bort i fra. Det gjør de bare for å selge betalingsversjonen. Men selve antivirus delen er gratis og fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar

Takk for rask svar myhken ja slik er det, den gamle gikk skjermen på og jeg valgte denne, da har jeg fått

det svar jeg trengte, reklamere gidder jeg ikke den virker jo nu så.

 

Har bare nettet å hjelpe meg med, skulle ha skjerm her, dem himla med aua 27" glem det, 18" måtte hente fra

Bangkok flott skjerm med god oppløsning er fornøydt med den, Minidata hadde dem ikke så.

 

Prøvde Norge først men nei, får se om den går en stund gråter ikke for det, der går flere Tog. Avast fikset

jo det den skulle så jeg kom videre.

 

Mitt beskedne bruk å Takk for det? 2 ting jeg er fornøyd med er ditt svar Takk, og så skjermen da.

 

Ha det godt å Takk for hjelpen myhken.

 

skipperskrekk.

Lenke til kommentar

myhken. Det er altid viktig med tilbake melding, jeg reklamerte å sa som det var, dem beklaget at maskinen ikke holdt

mål, dem ville ikke ha den tilbake, du får full refusjon, vi tilbakeføre det du har betalt.

 

Kontroll, beløpet er alt tilbakeført. Derfor seier jeg Takk for du stilte opp. Alt er min feil jeg vet trodde 4GB SSD + 8 Ram

var nok, det er nok for meg tror jeg men Prossoren var svakeste pungt.

 

Og du hadde helt rett gamle data med knust skjer var bedre, nu har jeg satt opp den + ekstern skjerm og det er som Nat

å dag det men ny vil jeg nok ha 8 år er nok syntes jeg. Fremdeles må det bli minidata av plashensyn, og Win10 Home.

 

Vil bare så si masse Takk at du ga meg rette svar. Og ha en fin dag.

 

skipperskrekk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...