Gå til innhold

Telenor lanserer nye abonnementer med fri musikkstreaming


Anbefalte innlegg

Hvis data fra Spotify sin server ikke belaster kundens datakvote...

 

Kan ikke Spotify opprette en proxy, så jeg kan bruke gratis data til surfing og Youtube?

Telenor trenger ikke å få vite at jeg gjør andre ting enn å streame musikk.

 

Nei seriøst. Løsningen må være støre datakvoter, ikke å favorisere enkelte tilbydere.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis data fra Spotify sin server ikke belaster kundens datakvote...

 

Kan ikke Spotify opprette en proxy, så jeg kan bruke gratis data til surfing og Youtube?

Telenor trenger ikke å få vite at jeg gjør andre ting enn å streame musikk.

 

Nei seriøst. Løsningen må være støre datakvoter, ikke å favorisere enkelte tilbydere.

Ja veldedighet er en fin ting :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

En fin ting med denne satsingen er at vi ikke får se TV-reklame for den. Telenor innser at det løpet er kjørt. Når jeg tenker meg godt om, har jeg ikke sett nettreklame heller. Flott!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er vel litt tidlig å si enda? Hvordan vet du at de har gitt opp satsingen, og ikke vil reklamere for den? Når vil de fjerne den?

Jeg sa ikke at de har gitt opp YNG. Jeg sa at den trolig ikke vil markedsføres på TV (der når du ikke denne gruppen) eller på ordinære nettsteder (målgruppe som bruker adblock).

 

Edit: Takk, Hedonism.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

En fin ting med denne satsingen er at vi ikke får se TV-reklame for den. Telenor innser at det løpet er kjørt. Når jeg tenker meg godt om, har jeg ikke sett nettreklame heller. Flott!

 

http://kampanje.com/premium/mars-2017/innsikt/dropper-tv-reklame-nar-ungdommen-skal-nas/'

 

Litt mer om det i E24.no sin artikkel:

For å faktisk promotere de nye abonnementene har Telenor også kastet den tradisjonelle markedsføringsstrategien på skrothaugen, for det kommer ingen tradisjonelle TV-reklamer for Yng-abonnementene. Isteden har Telenor hyret inn åtte kjente personligheter som skal promotere abonnementene i sosiale medier og i andre mobile kanaler.

 

http://e24.no/digital/telenor/telenor-vil-tekkes-unge-med-kjendiser-og-fri-musikkstreaming/23942965

 

Så de har ikke gitt opp, de går bare etter kundene i andre fora enn både du og jeg sikkert frekventerer siden vi er 35+ år.

Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Telenor ville gi kundene fri musikkstreaming, kunne de økt datakvotene tilsvarende et månedsforbruk av musikk.

 

Mener å huske at Telia hadde dette. Om du kjøpte Spotify fra dem, fikk du også 500 MB større datakvote.

Om du ser mer video, eller faktisk brukte 500MB på Spotify er irrelevant.

 

Slik kunne Telenor unngått å bryte Nettnøytralitetsprinsippet, og fremdeles tilbudt "fri" Spotify.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

Det er vel litt tidlig å si enda? Hvordan vet du at de har gitt opp satsingen, og ikke vil reklamere for den? Når vil de fjerne den?

Jeg sa ikke at de har gitt opp YNG. Jeg sa at den trolig ikke vil markedsføres på TV (der når du ikke denne gruppen) eller på ordinære nettsteder (målgruppe som bruker adblock).

 

Edit: Takk, Hedonism.

 

Jeg er 23, jeg bruker alt fra TV til Netflix/HBO/Viaplay/Popcorntime... Er jeg ekskludert fra målgruppen? Mange i vennekretsen som ser på TV og. 

Lenke til kommentar

 

 

Det er vel litt tidlig å si enda? Hvordan vet du at de har gitt opp satsingen, og ikke vil reklamere for den? Når vil de fjerne den?

Jeg sa ikke at de har gitt opp YNG. Jeg sa at den trolig ikke vil markedsføres på TV (der når du ikke denne gruppen) eller på ordinære nettsteder (målgruppe som bruker adblock).

 

Edit: Takk, Hedonism.

 

Jeg er 23, jeg bruker alt fra TV til Netflix/HBO/Viaplay/Popcorntime... Er jeg ekskludert fra målgruppen? Mange i vennekretsen som ser på TV og. 

 

Men du har fått med deg abonnementet, så job done. De har lykkes likevell :) 

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er vel litt tidlig å si enda? Hvordan vet du at de har gitt opp satsingen, og ikke vil reklamere for den? Når vil de fjerne den?

Jeg sa ikke at de har gitt opp YNG. Jeg sa at den trolig ikke vil markedsføres på TV (der når du ikke denne gruppen) eller på ordinære nettsteder (målgruppe som bruker adblock).

 

Edit: Takk, Hedonism.

Jeg er 23, jeg bruker alt fra TV til Netflix/HBO/Viaplay/Popcorntime... Er jeg ekskludert fra målgruppen? Mange i vennekretsen som ser på TV og.

Men du har fått med deg abonnementet, så job done. De har lykkes likevell :)
Klart det, fikk informasjonen 2 uker før lanseringen.
Lenke til kommentar

Har aldri skjønt hvor folk finner motivasjon til å bruke abonnementene fra Telenor og Telia. Elendig kundeservice og skyhøye priser i forhold til billigselskapene som tilbyr det nøyaktige samme nettet.

 

Min erfaring er at det er verd å betale litt ekstra hos Telenor, spesielt med tanke på kundeservicen deres...
Lenke til kommentar

Kundeservicen til Telenor går ut på at du må ringe dem på et svindyrt, femsifret nummer og forklarte problemet flere ganger, før de endelig innser at problemet ligger i deres ende.

 

Eventuelt kan du sende epost, og kanskje få svar innen tre virkedager.

 

 

Om du vil prøve god kundeservice, bli kunde hos Telia. Du kan chatte med dem direkte i nettleseren på deres hjemmesider. DET er verd å betale ekstra for.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...