Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Holder microen på å ryke?


Anbefalte innlegg

Ved minst en anledning har microbølgeovnen sluttet og fungere med følgende symptom:

 

Klokken fungerer, lyset fungerer, jeg kan stille inn tid men når jeg trykker "start" skjer det ikke noe.

 

Løsningen var å "ta strømmen" på den en stund, koblet i og alt fungerer normalt.

 

Er dette ett symptom på at jeg må se etter en ny, eller var det ett engangstilfelle tror dere?

 

Har den siste tiden brukt den 15-20 ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye de koster kommer an på hvilke funksjoner man trenger, ser at IKEA har innbyggingsmikro fra 1795. Ellers ligger det noen på finn.no. Å reparere den gamle er et alternativ, men dersom den er gammel og mye brukt, kan det være at den er utslitt, så nye annet vil ryke snart.

 

En god mikro bør holde i minst 10 år, de fleste blir byttet ut fordi man ønsker nytt design eller nye funksjoner.

Lenke til kommentar

Mikroer er ganske simple saker. Gjerne bare selve "senderen" (magnetron) som koster litt, og den ryker sjelden.

 

Få noen med kunnskap til å åpne den og rengjøre innsiden med elektronikken (legger seg mye dritt inni en mikro) og gjerne gå over alle loddinger.

 

Men om dette har skjedd bare 1 gang ville jeg ikke brydd meg. Softwarebugs kan skje over alt.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ved minst en anledning har microbølgeovnen sluttet og fungere med følgende symptom:

 

Klokken fungerer, lyset fungerer, jeg kan stille inn tid men når jeg trykker "start" skjer det ikke noe.

Kan være bryterne i døra. Hvis/når det skjer igjen, prøv å åpne døra igjen og lukke den på nytt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...