Gå til innhold

Alkohol i USA?


Anbefalte innlegg

Hei! 

Reiser til new york, og lurte på hvor strenge de er på å sjekke legitimasjon, eller alkohol generelt? Jeg tenker mest på restauranter e.l, ikke utesteder/klubber. Fyller 20 når jeg er der og hadde jo vært koselig å feire med en øl... hehe. Skjønner jo at dette varierer, men hvis noen har erfaringer fra problemstillingen så skrik ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du er sammen med forelder, er det ofte litt mer avslappet i NYC, og dette er faktisk tillatt i noen stater (men ikke i NY). Spørs hvor du går, men av og til får 18-åringer alkohol sammen med foreldre. Uten foresatte er det veldig strengt.

Jeg skal dit med faren min. Men jeg skal ikke ta sjansen på å kjøpe/drikke. :p

 

Eller... fant noe på wikipedia nå som jeg har oversett totalt: "Persons under 21 are prohibited from purchasing alcohol or possessing alcohol with the intent to consume, unless the alcohol was given to that person by their parent or legal guardian." 

 

Men dette gjelder nok sikkert bare i private hjem... Går fint uansett :)

Endret av Hoppipolla
Lenke til kommentar

Eller... fant noe på wikipedia nå som jeg har oversett totalt: "Persons under 21 are prohibited from purchasing alcohol or possessing alcohol with the intent to consume, unless the alcohol was given to that person by their parent or legal guardian." 

Lovverket er forskjellig fra stat til stat, så her må du finne det som gjelder for de stater du skal besøke. Ville heller ikke stolt på alt jeg ser på wikipedia.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...