Gå til innhold

100% ærlig om religion


Lotalota

Anbefalte innlegg

 

DNA inneholder ikke beskjeder og programmering, man må være en sprute gal hjernevasket religiøs tomskalle for å tro noe sånt. huff

 

Når du kutter deg og begynner å blø, så vet kroppen hvordan den skal tette hullet. Fordi den allerede har informasjon om hvordan dette skal gjøres. Kroppen vår er helt unik. Det er mulig jeg er en religiøs tomskalle og jeg nekter ikke for det. Men jeg er mest interessert i å lære. Derfor setter jeg pris på din tilbakemelding. Kanskje jeg tar feil om det. Ble nok bare påvirket av en dokumentar på NRK eller hva det var. Jeg husker ikke, men jeg har oppriktig trodd at dette var fakta. At kroppen vår allerede ved fødsel, hadde masse informasjon via arv og skapelse og at mye av dette kommer ifra dnaèt.

 

Den har nok ingen informasjon om en gudommelig skapelse.

 

Den har informasjon om ditt slektstre i form at at nettopp det DNAet du har har overlevd siden "tidenes morgen". Man kan med å analysere det se slektskap i nær og fjern historie.

 

Det at du slutter å blø etter et kutt i fingeren er ikke så veldig hokus pokus og har med blodkoagulering å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker å takke for alle innspill. Det er ganske tydelig for meg at jeg er forvirret og at det er mye jeg har trodd og ment som tydeligvis bare er fantasi inne i mitt eget hode. Jeg får nøye meg med at ved å legge om livet og gjøre det positivt, så opplevde jeg masse positivt og at dette er en konsekvens av at mennesker ønsker å gi tilbake. Jeg er ekstremt lett påvirkelig og ekstremt glad i alle mennesker uansett hva de sier, gjør eller mener. Jeg skal også slutte å skrive som at jeg vet, når jeg i teorien bare tror. Jeg beklager dette. Men det var min måte å være 100% ærlig på. Akkurat slikt jeg tenkte og trodde. Uansett kjempe takknemlig for alle dere som tok dere tid til å banke litt vett inn i skallen min. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Han skrev vel "tettes", ikke leges

Det finnes vel blødere som har problemer med at blodet ikke koagulerer, men å tette hullet løser jo bare halve problemet om ikke vi hjelper til med å holde såret rent.

 

Edit: Desuten så kan enkelte sår bli så store at de ikke tettes av seg selv, men vi blør ihjel

 

 

Naturen er vel bare helt naturlig og derfor ikke så perfekt som vi kunne ønske. Og kroppen har sine klare begrensinger hva angår selv helbredelse. Blødere er vel en slags "feil" fra naturens side, men er det ikke sånn at vi alle er "feil" ved at vi videreutvikles ved mutasjoner? 

 

Så feil det går an å få det med andre ord ..  :wee:

Lenke til kommentar

Det jeg vil frem til er at påstanden ts kom med:

 

Sitat "Når du kutter deg og begynner å blø, så vet kroppen hvordan den skal tette hullet."

 

Hvis du kutter av deg ene fingen, så vet vel ikke kroppen hvordan dette skal tettes? du vil vel mest sansynlig blø ihjel.

 

Dumme meg skal slutte å komme med påstander, jeg beklager. Jeg trodde at kroppen hadde forhåndsinnstilt informasjon i dna, som igjen en annen fantastisk "datamaskin" i kroppen kan lese. Slik at den vet nøyaktig hvor den skal sende hvite blodlegemer eller hva det er for å forsøke å reparere seg selv. Jeg sverger på at jeg ikke skal komme med flere påstander uten referanser. Jeg har mye å lære.

Endret av Lotalota
Lenke til kommentar

 

Det jeg vil frem til er at påstanden ts kom med:

 

Sitat "Når du kutter deg og begynner å blø, så vet kroppen hvordan den skal tette hullet."

 

Hvis du kutter av deg ene fingen, så vet vel ikke kroppen hvordan dette skal tettes? du vil vel mest sansynlig blø ihjel.

 

Dumme meg skal slutte å komme med påstander, jeg beklager. Jeg trodde at kroppen hadde forhåndsinnstilt informasjon i dna, som igjen en annen fantastisk "datamaskin" i kroppen kan lese. Slik at den vet nøyaktig hvor den skal sende hvite blodlegemer eller hva det er for å forsøke å reparere seg selv. Jeg sverger på at jeg ikke skal komme med flere påstander uten referanser. Jeg har mye å lære.

 

Først av alt vil jeg bare si at så lenge intensjonen er å lære så finnes det ikke dumme spørsmål.

(det er andre personer her inne som har helt andre intensjoner vedr. biologi og evo.t enn nysgjerrighet og lærdom)

 

Kroppen vet i utgangspunktet ikke hvor den trenger hvite blodlegemer. Disse cellene sirkulerer rundt i kroppen i påvente av at noe skal skje. Skulle en immunrespons oppstå ville immunforsvaret koordinere angrepet ved å skille ut stoffer som andre celler vil "styre" mot. Det er ikke nødvendig med noen "sentral", "datamaskin" for slik organisering.

 

btw, så er det blodplater som er viktig for tetting vedr. blødninger. Disser sirkulerer rundt i kroppen på samme måte i påvente av en lekkasje.

Lenke til kommentar

Om ikke universet er evig så må noe ha satt det i gang, man kan godt kalle denne hypotetiske prosess-starten for skapelsen/skaperen - men hvordan man går videre fra en eller annen start til en gud/gudinne/aliens/Dr.Who er fantasi.

 

Om ikke livets start kom ut av naturlige prosesser fra universet så må noe eller noen ha iverksatt livets start, vi kan godt kalle denne hypotetiske starten for skapelsen/skaperen - men hvordan man går videre fra dette til en gud/gudinne/aliens/Dr.Who er fantasi.

 

Man kan se på livet og verden nå i dag å synes alt virker skapt for oss, men det er vi som er anpasset verden rundt om oss.

 

Om vannet i en sølepytt begynte å tenke så ville vannet oppdage at pytten er eksakt formet for å passe vannet, hver eneste krik og krok er eksakt formet som om noen har skapt den for vannet. Kanten på pytten går dessuten akkurat så høyt at ikke vannet renner ut. Men det er selvklart at vannet har formet seg etter sølepytten.

 

Som vi mennesker, vi er tilpasset vår sølepytt - vi er her fordi de genene som ikke var formet til å passe inn ikke fikk noen, eller fikk langt færre etterkommere og døde ut/ble vannet ut, vi er livets versjon 3321521321321321..42 - vi er genene og resultatet av utallige generasjoner av tilpasning. 

 

Som Darwin oppdaget så er livet tilpasset omverden, omverden er ikke tilpasset livet - dermed slo han også hull på Paley sitt argument bedre kjent som "the watchmaker analogi" som du vagt virker å appellere til TS.

Lenke til kommentar

Vi føler ikke hva som er rett og galt automatisk, det er innlært fra barndommen.

Du har nok rett. Men det at du stoppet å vokse i magen til mamma akkurat når du var passe stor for fødsel kommer ifra?

 

Hva i svarte balle har det med noesomhelst å gjøre? Jeg svarte på moral og du drar plutselig inn biologi.

Lenke til kommentar

Mulig at planeten er vanskelig å trives optimalt med på alle plan og aspekter,  men ts sa at den er perfekt for liv, og da tenker han nok alt av liv, ikke bare oss litt bedrøvelige pattedyr kalt menneske

Ja men da dukker dte opp en annen utfordring.

Her på planeten er det liv over alt der vi leter, inkudert flere tusen meter under havet der flere hundre grader varm svovelholdig vann siver ut av havbunnen, inni steiner, levende under isen på nordpolen, hva hindrer extremofiler å leve på andre planeter også?

Mars burde da være beboelig for organismer som lever her, og muligens andre planeter enten i solsystemet eller andre steder i galaksen.

Sorry kjøper ikke den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du snakker om "skaper" som en overnaturlig entitet. Gi meg bevis på det.

Gamle manuskripter uavhengig om mennesker har tuklet med de eller ikke stemmer med den verden vi lever i dag. Vi har instrumenter som gjør at vi kan føle hva som er rett og galt. Sannsynligheten for at en overnaturlig entitet har skapt noe som er så unikt som naturen, mennesket og verdensrommet er større en at den oppsto tilfeldig. Det at vi som intelligente mennesker bor på en planet som er så perfekt for liv er en bevis i seg selv. Hadde vi vært bare litt nærmere eller litt lengre ifra sola, så hadde vi ikke eksistert. Eksplosjoner skaper kaos og ikke perfeksjonisme. De fysiske lovene ville gjort at alle planeter ville snurret samme vei etter en eksplosjon, månen vår går motsatt vei. Ber du så får du bevis for deg selv, siden det ikke holder. Ja, så blir man nødt til å fortsette et liv styrt av materialistiske verdier og påvirkning fra flertallet av mennesker. Tipp tipp tipp tipp tipp oldefaren din kunne hvis tilgjengelig lese tekster om at det som skjer i dag. Likevel er ikke dette beviser nok og det er ikke din, min eller andres skyld. Det er ment å være slik. Skriver jeg masse tull og ikke gir et godt nok svar, ja så absolutt. Det er ikke noe rart med det i det hele tatt. Det er ment slik. Er jeg på noen som helst måte bedre eller har mer kunnskap om sannheten en deg. Nei! Absolutt ikke! Er det meningen at jeg skal være forvirret? Ja. Er det likevel meningen at jeg skal gjøre så godt jeg kan, med de forutsetningene jeg har. JA!
Dette er jo bare svada. Gamle manuskripter beviser ingenting. Overtroiske mennesker har fantes siden dag 1 og gjør det fremdeles. Å be er heller ikke noe bevis, det er en subjektiv opplevelse innenfor din egen fantasi.

 

Det at man ikke kan forklare et spesifikt fenomen betyr ikke at det ikke har en naturlig, vitenskapelig forklaring. Det betyr bare at vi ikke har kunnskapen og/eller metodene til å forklare fenomenet.

Endret av WonderStivi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Mulig at planeten er vanskelig å trives optimalt med på alle plan og aspekter,  men ts sa at den er perfekt for liv, og da tenker han nok alt av liv, ikke bare oss litt bedrøvelige pattedyr kalt menneske

Ja men da dukker dte opp en annen utfordring.

Her på planeten er det liv over alt der vi leter, inkudert flere tusen meter under havet der flere hundre grader varm svovelholdig vann siver ut av havbunnen, inni steiner, levende under isen på nordpolen, hva hindrer extremofiler å leve på andre planeter også?

Mars burde da være beboelig for organismer som lever her, og muligens andre planeter enten i solsystemet eller andre steder i galaksen.

Sorry kjøper ikke den.

 

 

Jeg har vel ikke implisitt sagt noe som motstrider at det kan finnes liv andre steder i universet .., - ville bare ha frem at her hos oss syder det av  liv nesten overalt, og den livskraften er i seg selv både ett mysterium og noe vi kan enes om er nyttig å ha uansett eventuelt opphav

 

Så det er greit for meg at du ikke kjøpte noe fordi jeg hadde intet å selge siden vi faktisk ikke kan eie noe som helst her vi er for tiden  :wee:

Lenke til kommentar

Jehovas vitner mener det fins ikke helvete. Kanskje de eneste trossamfunn i verden som ikke tror på helvete

 

Men når de har velger annen trossamfunn. Betyr det at de liker å høre / tror på helvete. ?

Der er jeg enig med JV, det finnes ikke noe helvete, men det finnes heller ikke noen bibelsk gud ;) Endret av zero dawn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...