Gå til innhold

100% ærlig om religion


Lotalota

Anbefalte innlegg

Mennesker er skapt av det vi på norsk kan forstå som ordet skaperen. Dette er det eneste vi vet og det holder i massevis, da det ikke er meningen at vi skal forstå.

 

Vi er skapt i skaperen sitt bilde og det eneste vi trenger å forstå, kan vi allerede forstå eller få muligheten til å forstå ved å overleve. Et gjennomsnittlig menneske er født med det vi kaller sanser, disse kan vi bruke eller vi kan la være. Det er et valg. Grunnen til at det er slik, er fordi vi er skapt av skaperen i hans bilde. Grunnen til at vi eksisterer er pga. at skaperen har valgt å skape oss. Når vi først er skapt og de av oss som overlever får utviklet seg nok til å kjenne på hvordan det er å være skapt i skaperen sitt bilde, finner vi ut at vi har det vi på norsk kan kalle valg. Vi kan dele opp valg i det vi kan kalle gode og dårlige, fordi vi er utstyrt med denne muligheten fordi skaperen skapte oss i sitt bilde.

 

Grunnen til alle de forskjellige religioner/grupperinger er at mennesket er skapt av skaperen med den samme følelsen av å måtte føle det vi kan kalle felleskap/tilhørighet. Nettopp derfor valgte skaperen å skape oss.

 

Vi blir dømt av skaperen individuelt og skaperen er akkurat som oss ikke dum. Hvis man blir skapt i det vi kanskje ønsker å kalle natur, uten mulighet til å rekke å forstå mens vi "over"-lever. Så vet selvsagt skaperen dette. Skaperen vet også at vi ødelegger, forurenser og lager kluss. Fordi vi er en del av skaperen. Skaperen vet at hver og enkelt av oss har forutsetningene for å skille mellom det gode og det onde. Noen av skapningene til skaperen blir syke og klarer ikke skille på dette, dette vet selvsagt skaperen.

 

Det er ingen ting som er rart, alt er logisk. Fordi vi er skapt i bilde av vår skaper og det er som nevnt ikke meningen at vi skal forstå alt. Men få muligheten til å velge mellom rett og galt. Det finnes noe vi kan føle på som godt og det finnes noe vi kan føle på som ondt. Dette er det ingen tvil om. Det er mennesker som velger å la seg forvirre av påvirkningen fra andre mennesker. Sannheten er at vi blir dømt ut ifra våre individuelle handlinger, ut ifra våre forutsetninger for å forstå handlingene våre.

 

Fortsett å tro, fortsett å lev etter et godt forbilde. Du er utstyrt med det som skal til for å finne dette selv. Hva mennesker kaller det, er likegyldig. Hvis du aldri fikk muligheten til å forstå det du ble skapt for å forstå, så vet skaperen dette og dømmer deg ut ifra dette også.

 

Jeg kan gjenta dette i det uendelige, men det er det ikke noe vits i. Fordi, du som leser dette har forutsetningene for å kunne forstå. Når du leser noe eller hører noe, så kan du selv kjenne etter om det er riktig eller feil. Om det er skaperen sitt verk, eller om det er mennesker som prøver å forvirre.

 

Avslutter dette merkelige innlegget med å si at skaperen er god! Les det en gang til hvis du ikke forstår, fordi du er utstyrt med det som skal til. Tru meg. Jeg vet! Skaperen vet! Du vet! Det holder. Det er ditt valg å la deg bli styrt av noe annet, noe forvirrende, ondt eller lunkent.

 

Du kan gjerne bli med i dialog og det er menneskelig å komme med kritikk. Men la det være konstruktivt og meningsfylt. Ikke la det du vet er det onde styre fingrene dine på tastaturet, da skaper du bare mer forvirring og det vi kan kalle for sorg hos dine egne. Fokuser på det du kan gjøre noe med og la resten være opp til skaperen. Det er nemlig hans jobb! Det eneste du kan gjøre med det umulige er å be. Å det som vi mennesker kan kalle for karma vil skje.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vet jeg helt hvor du vil med denne tråden, men den burde lagt under kategorien prekestolen. Du har allerede bestemp at det finnes en skaper og at vi er skapt i hans bilde. Detter er et dårlig utgangspunkt for "100% ærlig om religion" og kommer til å ende i samme spor som de andre 100 trådene vi allerede har om samme tema, men lykke til :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke vet jeg helt hvor du vil med denne tråden, men den burde lagt under kategorien prekestolen. Du har allerede bestemp at det finnes en skaper og at vi er skapt i hans bilde. Detter er et dårlig utgangspunkt for "100% ærlig om religion" og kommer til å ende i samme spor som de andre 100 trådene vi allerede har om samme tema, men lykke til :)

Ikke jeg som har bestemt at det finnes en skaper, det vet vi både pga. informasjonen som ligger i naturen og dna i kroppene våre. Dette er informasjon som beviser at det finnes en skaper og poenget med innlegget er å understreke at vi ikke trenger å lure. Vi kan bruke de instrumentene vi ble skapt med og kjenne etter selv. Synes det er synd at verden er så kaotisk, når alle egentlig burde vite hva som er rett og galt. At jeg kanskje burde postet et annet sted, skylles nok at jeg ikke er kjent med forumet. Beklager dette og håper en moderator kan flytte det hvis feil sted. Fortsett gjerne med spørsmål siden det jeg skriver tydeligvis virker uklart.

Endret av Lotalota
Lenke til kommentar

Religion og folk som finner styrke i det. Samt folk som prøver å forstå hva de skal gjøre i livet ved å se etter tegn fra Gud, er noe av det mest patetiske jeg vet om.

 

Jeg klarer ikke å ta slike folk seriøst på noen som helst måte. Jeg blir rett og slett kvalm.  Det er en så utrolig ekkel måte å rettferdiggjøre valgene man tar. At de føler at de gjør det rette, fordi de trur at dette er en del av Guds plan for dem. Jeg har kvittet meg med alle som tenker på denne måten. Orker ikke å se de selvgode smilene demmes og troen på at de er gode mennesker fordi de utfører Guds vilje.

 

De verste er de som prøver å bruke logikk for å forklare troen sin, som for dem er en likeverdig teori som at Gud ikke finnes. Det blir som å argumentere for at sola egentlig ikke eksisterer.

 

Å tenke slik er likestilt med å være sinnsyk. 

 

Hadde jeg fått muligheten til å trykke på en bryter som gjorde at alle som tenker slik hadde dødd øyeblikkelig, så hadde jeg trykket uten å nøle. 

 

Det er min 100% ærlige mening om religion.

 

Bare for å spesifisere, så mener jeg ikke de som bare trur på Gud, men lever livet sitt på egne premisser og ikke baserer valgene sine på hva de trur Gud vil at de skal gjøre.

Endret av Nstin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og med en skaper, og at vi er skapt i hans bilde så mener du den bibelske gud?

Jeg kunne ønske det var så enkelt og på mange måter så håpet den egoistiske delen av meg dette tidligere. Men svarene jeg har fått tyder mere på at jeg måtte slutte å la meg påvirke av mennesker som trodde og begynne å lytte til sannheten. Akseptere at det ikke var meningen at jeg skulle forstå og slutte å dømme andre. Innse at mennesker har misbrukt historier og endret de til egen vinning opp igjennom historien. Det ble påpekt at jeg hadde en gave og at jeg måtte bruke instrumenter jeg ble skapt med. Det var først da jeg begynte å forstå at det egentlig bare handlet om hvordan jeg oppførte meg mot andre mennesker. Så jeg begynte å hjelpe alle jeg så og fikk etter hvert fred.

Lenke til kommentar

 

Og med en skaper, og at vi er skapt i hans bilde så mener du den bibelske gud?

 

Jeg kunne ønske det var så enkelt og på mange måter så håpet den egoistiske delen av meg dette tidligere. Men svarene jeg har fått tyder mere på at jeg måtte slutte å la meg påvirke av mennesker som trodde og begynne å lytte til sannheten. Akseptere at det ikke var meningen at jeg skulle forstå og slutte å dømme andre. Innse at mennesker har misbrukt historier og endret de til egen vinning opp igjennom historien. Det ble påpekt at jeg hadde en gave og at jeg måtte bruke instrumenter jeg ble skapt med. Det var først da jeg begynte å forstå at det egentlig bare handlet om hvordan jeg oppførte meg mot andre mennesker. Så jeg begynte å hjelpe alle jeg så og fikk etter hvert fred.

Så du er buddhist?

Lenke til kommentar

Hvor mange guder og religioner har eksistert opp igjennom historien?

 

Og idag etter milioner av guder og religioner har vi engelig liksom funnet den eneste riktige og sanne religion og gud. Fantastisk.

 

Jeg lurer på hvem som er den sanne gud om 1000 år.

 

https://snl.no/gud

Du har helt rett og ut ifra det lille jeg har fått klarhet i, så betyr det kun noe for de menneskelige grupperingene og har ingen ting med skaperen å gjøre. Han er like glad i de som gjør gode gjerninger og gjør så godt de kan uansett hvilken menneskelig gruppe de kommer ifra eller ønsker å tilhøre for å føle tilhørighet.

Lenke til kommentar

 

 

Og med en skaper, og at vi er skapt i hans bilde så mener du den bibelske gud?

Jeg kunne ønske det var så enkelt og på mange måter så håpet den egoistiske delen av meg dette tidligere. Men svarene jeg har fått tyder mere på at jeg måtte slutte å la meg påvirke av mennesker som trodde og begynne å lytte til sannheten. Akseptere at det ikke var meningen at jeg skulle forstå og slutte å dømme andre. Innse at mennesker har misbrukt historier og endret de til egen vinning opp igjennom historien. Det ble påpekt at jeg hadde en gave og at jeg måtte bruke instrumenter jeg ble skapt med. Det var først da jeg begynte å forstå at det egentlig bare handlet om hvordan jeg oppførte meg mot andre mennesker. Så jeg begynte å hjelpe alle jeg så og fikk etter hvert fred.

Så du er buddhist?

 

Tro meg jeg har spurt hva jeg kan kalle meg og det eneste jeg får tilbake er: At jeg ikke har skjønt noen ting! "Slutt å bry deg med de menneskelige kallenavn og konsentrer deg om å gjøre godt." "pass på deg selv, be for andre" "hvis noen hater deg, så prøv å elske dem og tilgi dem" osv..

Lenke til kommentar

 

Hvor mange guder og religioner har eksistert opp igjennom historien?

 

Og idag etter milioner av guder og religioner har vi engelig liksom funnet den eneste riktige og sanne religion og gud. Fantastisk.

 

Jeg lurer på hvem som er den sanne gud om 1000 år.

 

https://snl.no/gud

Du har helt rett og ut ifra det lille jeg har fått klarhet i, så betyr det kun noe for de menneskelige grupperingene og har ingen ting med skaperen å gjøre. Han er like glad i de som gjør gode gjerninger og gjør så godt de kan uansett hvilken menneskelig gruppe de kommer ifra eller ønsker å tilhøre for å føle tilhørighet.

 

 

Men det må jo ha noe med skaperen å gjør , siden han har skapt alt? Han kan jo ikke ha skapt alt, for så å ikkje ha noe å gjøre med de mindre gode tingene som HAN eller HUN har skapt? Gud kan vell også være kvinne? :) eller er det bare en mann? en skapning vi ikkje ser.. 

Lenke til kommentar

 

Hvor mange guder og religioner har eksistert opp igjennom historien?

Og idag etter milioner av guder og religioner har vi engelig liksom funnet den eneste riktige og sanne religion og gud. Fantastisk.

Jeg lurer på hvem som er den sanne gud om 1000 år.https://snl.no/gud

 

Du har helt rett og ut ifra det lille jeg har fått klarhet i, så betyr det kun noe for de menneskelige grupperingene og har ingen ting med skaperen å gjøre. Han er like glad i de som gjør gode gjerninger og gjør så godt de kan uansett hvilken menneskelig gruppe de kommer ifra eller ønsker å tilhøre for å føle tilhørighet.

Hvem er så denne skaperen?

Lenke til kommentar

Religion og folk som finner styrke i det. Samt folk som prøver å forstå hva de skal gjøre i livet ved å se etter tegn fra Gud, er noe av det mest patetiske jeg vet om.

 

Jeg klarer ikke å ta slike folk seriøst på noen som helst måte. Jeg blir rett og slett kvalm.  Det er en så utrolig ekkel måte å rettferdiggjøre valgene man tar. At de føler at de gjør det rette, fordi de trur at dette er en del av Guds plan for dem. Jeg har kvittet meg med alle som tenker på denne måten. Orker ikke å se de selvgode smilene demmes og troen på at de er gode mennesker fordi de utfører Guds vilje.

 

De verste er de som prøver å bruke logikk for å forklare troen sin, som for dem er en likeverdig teori som at Gud ikke finnes. Det blir som å argumentere for at sola egentlig ikke eksisterer.

 

Å tenke slik er likestilt med å være sinnsyk. 

 

Hadde jeg fått muligheten til å trykke på en bryter som gjorde at alle som tenker slik hadde dødd øyeblikkelig, så hadde jeg trykket uten å nøle. 

 

Det er min 100% ærlige mening om religion.

 

Bare for å spesifisere, så mener jeg ikke de som bare trur på Gud, men lever livet sitt på egne premisser og ikke baserer valgene sine på hva de trur Gud vil at de skal gjøre.

Det er dessverre meningen at folk skal tenke og mene slik som du beskriver. Det er akkurat det det onde ønsker og de kommer til å oppmuntre og bekrefte at du har rett. Å nei, jeg har ikke studert noen spesifikk religion. Det er også tydeliggjort at ingen mennesker er bedre en andre. Man blir dømt individuelt opp mot skaperen og ikke opp imot hverandre som mennesker. Alle som er fylt med godhet ønsker deg alt godt, uansett hva du gjør med eller mot de. Det gode har allerede overvunnet det onde.

Endret av Lotalota
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mange guder og religioner har eksistert opp igjennom historien?

Og idag etter milioner av guder og religioner har vi engelig liksom funnet den eneste riktige og sanne religion og gud. Fantastisk.

Jeg lurer på hvem som er den sanne gud om 1000 år.https://snl.no/gud

Du har helt rett og ut ifra det lille jeg har fått klarhet i, så betyr det kun noe for de menneskelige grupperingene og har ingen ting med skaperen å gjøre. Han er like glad i de som gjør gode gjerninger og gjør så godt de kan uansett hvilken menneskelig gruppe de kommer ifra eller ønsker å tilhøre for å føle tilhørighet.

Hvem er så denne skaperen?

 

Alt og ingenting. Lik for alle mennesker på jorden.

Lenke til kommentar

 

Hvem er så denne skaperen?

 

Alt og ingenting. Lik for alle mennesker på jorden.
Jeg tror jeg går for ingenting for det er ingenting som tyder på det motsatte.

At mennesker også fornekter din gud hvem en det nå er betyr heller ikke at du har rett og at det beviser at din gud finnes bare fordi du har bestemt eller "forstått" hvordan det henger sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvem er så denne skaperen?

Alt og ingenting. Lik for alle mennesker på jorden.
Jeg tror jeg går for ingenting for det er ingenting som tyder på det motsatte.

At mennesker også fornekter din gud hvem en det nå er betyr heller ikke at du har rett og at det beviser at din gud finnes bare fordi du har bestemt eller "forstått" hvordan det henger sammen.

 

En ting som er gjort tydelig, er at jeg ikke har forstått noen ting. Det finnes likevel mange beviser på at det finnes en skaper. Sannsynligheten for at jeg er gal er minst like stor som at det jeg sier gir mening. Men det betyr fortsatt ingen ting, så lenge det man gjør er godt for andre og seg selv.

Endret av Lotalota
Lenke til kommentar

Det finnes ikke et fnugg av substansielt bevis for at det eksisterer en "skaper" annet enn i din egen livlige fantasi.

Min livlige fantasi har du muligens helt rett i, men bevis for at det finnes en intelligent skaper er mange. Mennesker har funnet konkrete bevis på at vi blir født med informasjon i DNA, informasjon/programmering har alltid en skaper. Det samme gjelder mye her på denne planeten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...