Gå til innhold

Samsung har problemer med Nougat-oppdateringen sin


Anbefalte innlegg

Jeg lurer ellers på hvorfor noen skulle kjøpt Samsung om OSet deres var det dårligste. Det er rimelig viktig på en telefon. Og de aller aller fleste vet ikke hva specs er, så om Samsung sine er toppspekket, så har det lite å si for de fleste, fordi det eneste de vet er at selgeren eller en venn sa den var best.

 

Jeg tror nok det er du som må komme med overbevisende argument eller bevis for at de selger bra på tross av TouchWiz. Det åpenbare her er at TouchWiz er en av faktorene hvorfor de selger bra.

Hvorfor noen skulle kjøpt noe til tross for svakheter? Eh... Hva med at den er kjapp, har kanskje det beste kameraet av noen mobil, osv.?

 

At noen skulle kjøpe Galaxy på grunn av TouchWiz virker fullstendig usannsynlig. Du innrømmer jo at TW har fått mye kritikk, så hva baserer du deg på når du påstår at den bidrar til at Galaxy S selger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toichwiz støtter jo tema (kom vel først på S6?) slik at man kan få bort de glorete fargene. Og fra Android 7 kan man justere DPI uten root, og da blir det igrunn ikke så ille med touchwiz.

 

Da er det heller all bloatwaren og Samsung Knox og alt dette som gjør telefonen treg som er det størte problemet med samsung (og de fleste andre produsenter) for meg.

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer ellers på hvorfor noen skulle kjøpt Samsung om OSet deres var det dårligste. Det er rimelig viktig på en telefon. Og de aller aller fleste vet ikke hva specs er, så om Samsung sine er toppspekket, så har det lite å si for de fleste, fordi det eneste de vet er at selgeren eller en venn sa den var best.

 

Jeg tror nok det er du som må komme med overbevisende argument eller bevis for at de selger bra på tross av TouchWiz. Det åpenbare her er at TouchWiz er en av faktorene hvorfor de selger bra.

Hvorfor noen skulle kjøpt noe til tross for svakheter? Eh... Hva med at den er kjapp, har kanskje det beste kameraet av noen mobil, osv.?

 

At noen skulle kjøpe Galaxy på grunn av TouchWiz virker fullstendig usannsynlig. Du innrømmer jo at TW har fått mye kritikk, så hva baserer du deg på når du påstår at den bidrar til at Galaxy S selger?

 

Så kommer spørsmålet: leser du det jeg skriver før du svarer?

 

Hvem har sagt TouchWiz er en svakhet? Det er en styrke.

 

Den er kjapp, men andre telefoner er ganske kjappe og, og kjappere:

 

Det er godt med andre mobiler å velge mellom som har ganske bra kamera og:

https://www.dxomark.com/Mobiles

 

Så nei, den selger ikke på at den er kjapp og har bra kamera. du kan beviselig ta like gode og bedre bilder med andre telefoner. Og andre telefoner er beviselig like raske eller raskere.

 

Alt kan ikke være design heller:

 

pic_connectivity_01.png?1486178054046

 

 

 

Hvorfor virker det usannsynlig at folk kjøper Galaxy pga TouchWiz, pga din personlige overbevisning at det er slik? Vet du hva? Det er over 7 milliarder mennesker på jorden. Alle dem er ikke deg.

 

 

Jeg sa at tidligere, altså S4, S5 så var den en del punkter i touchWiz anmeldere sa kunne være bedre, og Samsung endret på mye av dette og gjorde ting en god del bedre. Og som følge av det har det blitt utrolig mye mindre kritikk og klager på OS. Og alle OS får kritikk på punkter. Hvis du leser en test der tester ikke finner noe som ikke kunne vært gjort bedre så leser du en veldig biased test.

 

Du klarer ikke i det hele tatt å bringe frem noen som helst grunner for at folk skulle kjøpe Galaxy over andre telefoner. Du kommer derimot med noe du mener er enn grunn til at folk ikke skal kjøpe den. Likevel selger den utrolig mye mer enn noe annet Android. Det er det mest åpenbare og sannsynlige at TouchWiz bidrar positivt da det er en STOR del av Samsung opplevelsen på en Samsung telefon. Og om Samsung opplevelsen selger så bra, så må det være fordi folk liker den. Og da er det rimelig å anta at TouchWiz som er en stor del av dette bidrar positivt. Ellers må du legge frem VELDIG gode grunnen for at Samsung har så mye annet positivt at det veier opp for alt dette. Og det gjør du ikke. Du sier egentlig bare at du ikke like TouchWiz, og derfor ikke ser at de kan selge pga det.

Lenke til kommentar

Toichwiz støtter jo tema (kom vel først på S6?) slik at man kan få bort de glorete fargene. Og fra Android 7 kan man justere DPI uten root, og da blir det igrunn ikke så ille med touchwiz.

 

Da er det heller all bloatwaren og Samsung Knox og alt dette som gjør telefonen treg som er det størte problemet med samsung (og de fleste andre produsenter) for meg.

Du er klar over at "bloatware" som Samsung Knox ble i stor grad inkludert i nyeste versjon av Android?

 

Selvfølgelig gjør kryptering telefonen saktere. Og real-time protection og alt det der, men du er klar over at det enten er av eller på, ikke sant? Og du er klar over at Google nå tvinger gjennom kryptering? Så Samsung Knox er bedre enn Android med at den gir deg valget. Så om Samsung Knox er eksempelet ditt på bloatware, så betyr det ganske enkelt at Samsung ikke har bloatware. Og hvis slike ting er bloatware, så har stock Android og iOS også bloatware, du er klar over det? Så da er heller ikke TouchWiz forskjellige fra iOS og stock Android mtp bloatware.

 

Du kan si, ja men TouchWiz har mer enn stock Android. Vel stock Android har mer enn iOS. Derfor folk velger Android. Du kan ikke lage et OS som passer alle. Samsung Knox var f.eks noe de utviklet mye rettet mot bedrifter for å få sikkerhetsklareringer og slik. NOE DE FIKK. Med "bloatware". Så heldigvis har vi masse produsenter som alle tilbyr ulike pakker. Samsung tilbyr en type pakke. Om du ikke liker den kjøper du noe annet. Det betyr ikke at alle pakker du ikke liker er dårlige. Det betyr ikke at om du ikke vet hva en app for og ikke bruker den (Knox) så er den ubrukelig.

Lenke til kommentar

 

Toichwiz støtter jo tema (kom vel først på S6?) slik at man kan få bort de glorete fargene. Og fra Android 7 kan man justere DPI uten root, og da blir det igrunn ikke så ille med touchwiz.

Da er det heller all bloatwaren og Samsung Knox og alt dette som gjør telefonen treg som er det størte problemet med samsung (og de fleste andre produsenter) for meg.

 

Du er klar over at "bloatware" som Samsung Knox ble i stor grad inkludert i nyeste versjon av Android? .
Knox var vel allerede på S3 så kom nok for lenge siden.

Greit at Knox kansje er bra for sikkerhet, så litt dårlig eksempel men det er mye annet bloatware fra Samsung sin sine. Og google forsåvidt, med sine play books, movies osv.

Nei takker meg til Lineage OS på min Samsung og Gapps Pico så man får Play Store, youtube, Gmail og ikke mer :p

 

Føler meg fortsatt sikker uten Knox.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Hvorfor noen skulle kjøpt noe til tross for svakheter? Eh... Hva med at den er kjapp, har kanskje det beste kameraet av noen mobil, osv.?

 

At noen skulle kjøpe Galaxy på grunn av TouchWiz virker fullstendig usannsynlig. Du innrømmer jo at TW har fått mye kritikk, så hva baserer du deg på når du påstår at den bidrar til at Galaxy S selger?

Så kommer spørsmålet: leser du det jeg skriver før du svarer?

 

Hvem har sagt TouchWiz er en svakhet? Det er en styrke.

 

Den er kjapp, men andre telefoner er ganske kjappe og, og kjappere:

 

Det er godt med andre mobiler å velge mellom som har ganske bra kamera og:

https://www.dxomark.com/Mobiles

 

Så nei, den selger ikke på at den er kjapp og har bra kamera. du kan beviselig ta like gode og bedre bilder med andre telefoner. Og andre telefoner er beviselig like raske eller raskere.

 

Så hvis du kjøper flere forskjellige andre telefoner, så får du det samme som du får i en og samme telefon med S7? Bra argument. Nå overså du "osv." i innlegget mitt. Jeg nevnte de to tingene som eksempler. Det er flere andre grunner enn TW til at Samsung-telefoner selger.

 

Hva baserer du deg på når du påstår at TW er en styrke, når det tvert imot er kritikk TW har fått hele tiden?

 

Hvorfor virker det usannsynlig at folk kjøper Galaxy pga TouchWiz, pga din personlige overbevisning at det er slik?

Nei, på grunn av all kritikken. Jeg personlig bryr meg ikke noe spesielt om TW er der eller ikke.

Lenke til kommentar

Vær så snill. Gå til kamerlista og se hvor Huawei telefonen er, den er ikke langt bak, samtidig som den klart kom foran i ytelse.

 

Og det finnes flere modeller der som er på samme nivå som S7 på kamera, er bare å sjekke på ytelse på dem og se at de ikke er dårligere enn S7.

 

Du kan ikke bare si at du mener masse andre ting med "osv". Det er det svakeste argumentet jeg har sett. Altså, du har ikke mer enn de to punktene. Du svarer meg gang på gang, men klarer enda ikke å forklare hvorfor Samsung selger. Du har kommet med to argumenter som beviselig er feil, og du mener at "osv" inneholder de andre argumentene.

 

Det er som om Trump skulle sagt at straffetoll mot Mexico er bra, fordi USA tjener mer på tolltariffer osv. Og så skal alle bare vite at hva som ligger i osv....

 

Du har absolutt ingen meningsmålinger eller noe slikt som forsvarer at TouchWiz får mye kritikk fra brukere. Heller ikke noe grunnlag fra tester som sier det. Du har bare din egen mening.

 

Jeg trenger ikke bevise at TW er en styrke. Samsung selger utrolig bra, og TW er veldig forskjellig fra alt annet på markedet. det mest unike med Samsung produkter. Rimelig å anta at det da er en positiv faktor. Det er opp til deg å vise til at det ikke er. Det klarer du ikke. Hvis du bare skal resirkulere de samme ordene i enda et innlegg bare for å ha siste ord, selv om du bare sier det samme om og om igjen, fordi du ikke klarer å vise til at TW er dårlig så skal du få lov å ha siste ord. Jeg har viktigere ting å gjøre. Og folka hos Samsung vet allerede ganske bra hva folk synes. Tror ikke de er så bekymret.

Lenke til kommentar

 

 

Toichwiz støtter jo tema (kom vel først på S6?) slik at man kan få bort de glorete fargene. Og fra Android 7 kan man justere DPI uten root, og da blir det igrunn ikke så ille med touchwiz.

Da er det heller all bloatwaren og Samsung Knox og alt dette som gjør telefonen treg som er det størte problemet med samsung (og de fleste andre produsenter) for meg.

Du er klar over at "bloatware" som Samsung Knox ble i stor grad inkludert i nyeste versjon av Android? .
Knox var vel allerede på S3 så kom nok for lenge siden.

Greit at Knox kansje er bra for sikkerhet, så litt dårlig eksempel men det er mye annet bloatware fra Samsung sin sine. Og google forsåvidt, med sine play books, movies osv.

Nei takker meg til Lineage OS på min Samsung og Gapps Pico så man får Play Store, youtube, Gmail og ikke mer :p

 

Føler meg fortsatt sikker uten Knox.

 

Hvis du tenker på alle slike apper som books, movies osv som bloatware, så kan Knox gå som bloatware og. Du er derimot klar over at det da gjelder alle produsenter, og ikke er Samsung spesifikt? Google og Apple har begge ubrukelige apper, apper som de gjerne vil du skal bruke osv, men som folk ikke bruker så mye. Og Android er vel det eneste stedet der du manuelt kan komme unna det, slik du har gjort. Om du synes alt slik er bloatware og vil kjøre din egen clean versjon derimot har det vel ikke så mye å si hva som er på telefonen? Personlig så synes jeg Google apper er av det mest ubrukelige mine telefoner har kommet med. Og med mindre du gjør som du har gjort, slipper du ikke unna.

 

Knox er objektivt et program som gjør telefonen sikrere da, om du bruker den. Derfor Google implementerte deler av Knox i sitt OS. Det betyr ikke at det beskytter mot alt osv. Og det er andre ting du kan gjøre for å være sikker osv. Men f.eks kryptering er jo en del av Knox og nå Android 7.0, og fordelene og ulempene med det er jo ganske åpenbare. Om det får deg til å føle deg mer eller mindre sikker derimot er jo noe helt annet. Sikkerhetsfølelse er jo subjektivt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Knox er objektivt et program som gjør telefonen sikrere da, om du bruker den.

Snarere tvert imot, Knox har tidligere lagret PIN i klartekst, som betyr at du essensielt gir ut pinkoden din til verden (krise hvis noen skulle finne på å bruke samme PIN to steder). Bruker du KNOX blir mobiltelefonen din objektivt mindre sikker. Jeg beklager, men firma som gjør slike feil i sikkerhetsprogrammer stoler jeg ikke på
Lenke til kommentar

Vær så snill. Gå til kamerlista og se hvor Huawei telefonen er, den er ikke langt bak, samtidig som den klart kom foran i ytelse.

 

Og det finnes flere modeller der som er på samme nivå som S7 på kamera, er bare å sjekke på ytelse på dem og se at de ikke er dårligere enn S7.

Det er det igjen. Se først på en telefon, så på en annen, og hvis man ser på en haug forskjellige telefoner så får man kanskje det man får i samme pakke med S7.

 

Du kan ikke bare si at du mener masse andre ting med "osv". Det er det svakeste argumentet jeg har sett. Altså, du har ikke mer enn de to punktene.

Det var ment som eksempler. I tillegg til et meget raskt kamera med overlegen bildekvalitet er den for eksempel også vanntett, har en meget bra, stor AMOLED-skjerm med høy skjerm-til-body-rate (skjermen er for eksempel større enn Google Pixel og har høyere oppløsning, samtidig som telefonen er mindre), og har generelt fått meget gode anmeldelser. Den omtales gjerne som "årets beste telefon".

 

Du har absolutt ingen meningsmålinger eller noe slikt som forsvarer at TouchWiz får mye kritikk fra brukere. Heller ikke noe grunnlag fra tester som sier det. Du har bare din egen mening.

Eh, selv tek.no påpeker hvor omstridt TW har vært i sin anmeldelse. Og du husker den videoen du viste? Tek.no påpeker også at TW har påvirket ytelsen tidligere, så det er meget mulig at S7 hadde vært enda raskere uten TW.

 

Jeg trenger ikke bevise at TW er en styrke. Samsung selger utrolig bra, og TW er veldig forskjellig fra alt annet på markedet. det mest unike med Samsung produkter. Rimelig å anta at det da er en positiv faktor.

Vel, når for eksempel TechAdvisor omtaler TW som "once the stuff of nightmares" så sier det seg selv at det har et dårlig rykte. Hvorfor skulle noe med et så dårlig rykte selge telefoner, selv om det kanskje er forbedret den siste tiden?

 

Det som vel har skjedd er at TW har blitt mindre "in your face". Mindre TW, bedre ytelse, mer fornøyde kunder.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Lurer på hvorfor mange hater Samsung sin greie når mobilene selger som hakka møkk? De fleste av mine venner har Samsung og er fornøyd med den.

Folk flest utenom teknonettsider og forum er fornøyd med samsung. Jeg for min del rev meg løs fra samsung allerede ved galaxy s2 tilbake i 2012 fordi jeg ikke likte touchwiz grensesnittet. Jeg ser dog i dag som iphone eier at iphone og samsung er ganske like hverandre, og tilbyr masse funksbonalitet og samtidig ser enkelt ut, samt at telefonene har tiltrekkende utsende. For 90% av markeder holder dette lenge som argument. Så har man de andre produsentene som forsøker å få innpass på markedet ved å tilfredsstille resten ved å tilby minimale forskjeller i utseende og tilgang til funskjoner.

 

PS: Du vil alltid høre de misfornøyde best uansett produkt eller tjeneste, mens de fornøyde og/eller nøytrale ikke gidder å bruke så mye tid av livet sitt på produktet. Det er faktisk forskning på lmrådet som viser til at en misfornøyd person bruker mye tid på å snakke ned produktet, og sprer info til 15-17 personer, som igjen kan potensielt kan ta med seg informasjonen videre for så å skade omdømmet til selskap X. Fornøyde kunder derimot, kan skryte av sin tilfredshet til 3-5 personer, som potensielt sprer videre. Nøytrale/likegyldige ble ikke tatt med i denne forskningen.

 

Nå skal det sies at forskningen jeg omtaler er datert til rundt 2009, og ble hørt hos Tele2 ADSL som ansatt, ved kursing. Du vet, de sms'ene du får etter kjøp av produkter eller kontakt med kundeservice der du blir bedt om å oppgi din tilfredshet fra 0-10? Selskapene jobber opp mot det resultatet og inbiller seg at kundene er fornøyde totalt sett om de får en tier. Vvis medarbeider får mange nok nuller, vil denne bli innkalt til møte med spørsmål om vvorfor. ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...