Gå til innhold

Svenskene har nådd 10 millioner innbyggere! (men bare 80% er svensker)


Anbefalte innlegg

Sverige har ved hjelp av massiv innvandring nå nådd et folketall på over ti millioner. Sveriges statistiske sentralbyråd har statistikk på mye rart - men ikke på den etniske oppdelingen av folketallet. Dermed er det ikke så lett å vite nøyaktig hvor mange av svenskene som faktisk er svensk, og hvor mange som er utlendinger som er tilflyttet samt deres barn som er født og oppvokst i landet.

 

Men at svenskene byttes ut av andre folkeslag er det liten tvil om. Svensker rømmer landet mens politikerne åpner dørene for millioner av utlendinger, gjerne fra land som har en helt annen kultur og holdning enn den svenske.

 

Hvor lang tid skal det gå før svenskene er minoriteter i eget land? Vel, om akselerasjonen i antall etniske svensker som utvandrer samt innvandringen av utlendinger fortsetter, vil svenskene mest sannsynlig være minoritet i eget land innen 2050. Innen slutten av dette århundret kan svenskene være 10% av befolkningen i Sverige.

 

Er ikke dette et problem? Er dette en god ide for Sveriges fremtid? Hvordan vil Sverige se ut om 100 år, 200 år? Eller bare en generasjon (25 år) fra nå av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fersk rangering: Disse landene har best livskvalitet

 

Her er de ti beste plasseringene (noen land kommer ut helt likt, så det er flere enn ti land på listen):

1. Tyskland - 83,1 prosent

2. Danmark - 83 prosent

3. Finland - 82 prosent

4. Norge - 81,7 prosent

5. Sverige - 81,6 prosent

http://e24.no/privat/fersk-rangering-disse-landene-har-best-livskvalitet/23712644

 

Sverige er vel så vidt jeg vet landet som har minst forskjeller i Verden også. 

 

Det er faktisk veldig mange grunnert il å være fornøyd med å bo i Sverige og å være svensk. De fleste svensker har heller ikke problemer med andre kulturer. 

Er vel verdiskapning som FrihetensRegn så vidt er inne på som er politikernes største incentiv? Jeg prøver å være konsekvekvent på at det skal være opp til hver enkelt så lenge dette ikke går på bekostning av andre.. Personlig har jeg ikke noe i mot innvandring så lenge det bidrar til Norges beste og ang Islam hater jeg alt som er religion men jeg skal ikke prakke mine prinsipper på noen. Selv om dette kommer til å bli dårlig mottatt er innvandrere helt uproblematisk for de aller fleste og måten man ser konstruert informasjon bli brukt opp og ned f.eks. her viser jo at man ikke har særlig mye ekte å frholde seg til (man velger ikke løyner og tull hvis man har gode argumenter for da.... Trenger du ikke å lyve.)

Men når det er sagt forstår jeg at dette så klart er problematisk for de som føler avskjy av ikke-vestlige eller føler seg truet på en eller annen måte av islam. Norge vil nok aldri slutte å ta inn innvandring fra ikke-vestlige land så jeg ville prøvd å innfinne meg i det. Vi vil så lenge vi har H\AP i regjering fortsette å følge de kvotene Europa (EU) tar.

Hadde det vært kjipt hvis Steve Jobs ble tatt inn i Norge i stedet for USA? Syrisk flykning som hadde betalt for samtlige innvandrere i norgeshistorien økonomisk og i form av nyskapning mener jeg. Er vel det som egentlig er grunnen mer en 90-tallets snillisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Personlig har jeg ikke noe i mot innvandring så lenge det bidrar til Norges beste og ang Islam hater jeg alt som er religion men jeg skal ikke prakke mine prinsipper på noen.

 

Helt enig, men virker som en del her har store problemer med skille på muslimer, islam og terror i sin sort-hvite fremstilling av problemstillingen.

Endret av Noxhaven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Personlig har jeg ikke noe i mot innvandring så lenge det bidrar til Norges beste og ang Islam hater jeg alt som er religion men jeg skal ikke prakke mine prinsipper på noen.

 

Helt enig, men virker som en del her har store problemer med skille på muslimer, islam og terror i sin sort-hvite fremstilling av problemstillingen.

 

Det gjøres nok desverre bevisst også. Når Jensen skylder på islam for omskjæring av kvinnerf.eks. der de to største synderne Etiopia og Eritrea (80 og 90% kristne) juger hun enten eller driter i det siden målgruppa ikke bryr seg om det stemmer og aldri vil sjekke fakta. Som mye annet er det et geografisk problem og har fint lite med religionen i landet å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

 

 

 

Personlig har jeg ikke noe i mot innvandring så lenge det bidrar til Norges beste og ang Islam hater jeg alt som er religion men jeg skal ikke prakke mine prinsipper på noen.

 

Helt enig, men virker som en del her har store problemer med skille på muslimer, islam og terror i sin sort-hvite fremstilling av problemstillingen.

 

Det gjøres nok desverre bevisst også. Når Jensen skylder på islam for omskjæring av kvinnerf.eks. der de to største synderne Etiopia og Eritrea (80 og 90% kristne) juger hun enten eller driter i det siden målgruppa ikke bryr seg om det stemmer og aldri vil sjekke fakta. Som mye annet er det et geografisk problem og har fint lite med religionen i landet å gjøre.

 

Ser du kristne gjøre det i Norge med barna sine? Nei. Ser du muslimer gjøre det i Norge med barna sine? Ja. Kan religion ha noe av sammenhengen med kjønnslemlestelse på nasjonalt og globalt nivå? Ja. Er det da feil å påpeke det? Det får nesten du bestemme. Jeg tviler sterkt på at hun ikke misliker alle religioner/kulturer som utfører disse unødvendige mishandlingene.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Personlig har jeg ikke noe i mot innvandring så lenge det bidrar til Norges beste og ang Islam hater jeg alt som er religion men jeg skal ikke prakke mine prinsipper på noen.

 

Helt enig, men virker som en del her har store problemer med skille på muslimer, islam og terror i sin sort-hvite fremstilling av problemstillingen.

 

Det gjøres nok desverre bevisst også. Når Jensen skylder på islam for omskjæring av kvinnerf.eks. der de to største synderne Etiopia og Eritrea (80 og 90% kristne) juger hun enten eller driter i det siden målgruppa ikke bryr seg om det stemmer og aldri vil sjekke fakta. Som mye annet er det et geografisk problem og har fint lite med religionen i landet å gjøre.

 

Ser du kristne gjøre det i Norge med barna sine? Nei. Ser du muslimer gjøre det i Norge med barna sine? Ja. Kan religion ha noe av sammenhengen med kjønnslemlestelse på nasjonalt og globalt nivå? Ja. Er det da feil å påpeke det? Det får nesten du bestemme. Jeg tviler sterkt på at hun ikke misliker alle religioner/kulturer som utfører disse unødvendige mishandlingene.

 

Norske kristne? Så klart ikke. Kristne fra de rammede geografiske stedene: Vil jeg absolutt tro. Du bekrefter veldig bra det jeg prøver å formidle om ikke annet. Omskjæring er ikke noen del av islamsk tro. Men bare ta på deg skylda for Breivik, Jamal Hussain og Lommemannen du. Samme land. Har du sett lommemenn fra Sverige? Høyreekstreme terrorister fra Nord Polen eller Arabiske overgripsmenn fra Færøyene?

 

Nettopp! Kun nordmenn med din tankerekke og vel et kristent problem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

 

 

 

 

 

Personlig har jeg ikke noe i mot innvandring så lenge det bidrar til Norges beste og ang Islam hater jeg alt som er religion men jeg skal ikke prakke mine prinsipper på noen.

 

Helt enig, men virker som en del her har store problemer med skille på muslimer, islam og terror i sin sort-hvite fremstilling av problemstillingen.

 

Det gjøres nok desverre bevisst også. Når Jensen skylder på islam for omskjæring av kvinnerf.eks. der de to største synderne Etiopia og Eritrea (80 og 90% kristne) juger hun enten eller driter i det siden målgruppa ikke bryr seg om det stemmer og aldri vil sjekke fakta. Som mye annet er det et geografisk problem og har fint lite med religionen i landet å gjøre.

 

Ser du kristne gjøre det i Norge med barna sine? Nei. Ser du muslimer gjøre det i Norge med barna sine? Ja. Kan religion ha noe av sammenhengen med kjønnslemlestelse på nasjonalt og globalt nivå? Ja. Er det da feil å påpeke det? Det får nesten du bestemme. Jeg tviler sterkt på at hun ikke misliker alle religioner/kulturer som utfører disse unødvendige mishandlingene.

 

Norske kristne? Så klart ikke. Kristne fra de rammede geografiske stedene: Vil jeg absolutt tro. Du bekrefter veldig bra det jeg prøver å formidle om ikke annet. Omskjæring er ikke noen del av islamsk tro. Men bare ta på deg skylda for Breivik, Jamal Hussain og Lommemannen du. Samme land. Har du sett lommemenn fra Sverige? Høyreekstreme terrorister fra Nord Polen eller Arabiske overgripsmenn fra Færøyene?

 

Nettopp! Kun nordmenn med din tankerekke og vel et kristent problem?

 

Du forstår ikke hva jeg sier. Omskjæring er som oftest en del av religion, både kristen og islamsk, så hva er da problemet med å poengtere det. Jeg har ikke snakket om nasjon i det hele tatt, så hvorfor bringer du det opp? Rase og nasjon er forskjellig fra religion.

Lenke til kommentar

 

Du forstår ikke hva jeg sier. Omskjæring er som oftest en del av religion, både kristen og islamsk, så hva er da problemet med å poengtere det. Jeg har ikke snakket om nasjon i det hele tatt, så hvorfor bringer du det opp? Rase og nasjon er forskjellig fra religion.

 

 

Har aldri hørt om kvinnelig omskjæring i forbindelse med religion. Fant dette på wiki: 

 

 

Religion[rediger | rediger kilde]

Undersøkelser har vist at det er en utbredt oppfatning, spesielt i MaliMauritaniaGuinea og Egypt, om at kvinnelig omskjæring er et religiøst krav.[3] I det nordøstre Afrika har kvinnelig omskjæring sitt opphav før introduksjonen av islam, men praksisen har blitt assosiert med islam på grunn av islams fokus på kvinners kyskhet.[4]Kvinnelig omskjæring er ikke nevnt i koranen, men blir rost i flere hadither som edelt men ikke påkrevet.[5] Bibelen omtaler ikke kvinnelig omskjæring i det hele tatt.[6]Kristne misjonærer i Afrika var blant de første som opponerte mot kvinnelig omskjæring.[7] Likevel praktiseres det blant en del kristne i Afrika, som de egyptiske kopterne og de etiopiske kristne, på tross av at det ikke finnes grunnlag i kristendommen for å tillate denne praksisen. Den eneste jødiske gruppen kjent for å ha praktisert kvinnelig omskjæring er Beta Israel i EtiopiaJødedommen krever mannlig omskjæring, men tillater ikke kvinnelig omskjæring.[8],[9] Kvinnelig omskjæring praktiseres også blant animistiske grupper, særlig i Guinea og Mali.[10]

Lenke til kommentar

Omskjæring er kultur. Religion spiller liten rolle i f.eks USA, der både kristne og ateister er omskjært.

Eller Listhaug som liker å presisere at i Norge spiser vi svin og er kristne selv om bibelen kaller spising av svin en synd. Å angripe religion har en rekordlav vanskelighetsgrad. Å sitte på en høy hest uten å være en hykler er litt værre virker det som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...