Gå til innhold

Nå fjernstyrer han varmen i Teslaen sin via kalenderen i Outlook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hvor lang tid det tar å varme bilen kommer jo an på hvor kaldt det er ute. Det tar lengre tid å varme opp fra minus 30 grader til å varme opp fra null grader.

Volvoen min kan programmeres til å være varm f.eks. kl 07.00, så avgjør algoritmen i den selv hvor tidlig den må starte varmeren basert på omgivelsestemperaturen. Er det allerede varmt nok ute så starter den ikke varmeren i det hele tatt.

 

Har ikke Tesla det samme? Eller er det bare en begrensning i forhold til hans integrasjon med kalenderen?

Lenke til kommentar

Jeg skulle bare småkikke litt på en demonstrasjon av dette på Youtube:

 

 

Mannen som presenterer det snakker så usammenhengende og uforståelig om ting nybegynnere ikke har begrep om hva er, betyr, virker.. --- at demonstrasjonen faller i fisk. For en "apekatt" av demonstratør, ta et kurs i pedagogikk for svarte. Denne youtube-videoen demonstrerer pedagagokk på sitt aller mest eksemplariske.

 

Og det er vel ikke snakk om en gratisløsning, dersom man i utgangspunktet må ha en Office365-konto? Og hva er de andre kontoene han syr inn i løsningen?

 

Løsninger som er gratis i den utstrekning det lar seg få til, er som regel de "beste løsningene".. (selvsagt med noen unntak).

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvor lang tid det tar å varme bilen kommer jo an på hvor kaldt det er ute. Det tar lengre tid å varme opp fra minus 30 grader til å varme opp fra null grader.

Volvoen min kan programmeres til å være varm f.eks. kl 07.00, så avgjør algoritmen i den selv hvor tidlig den må starte varmeren basert på omgivelsestemperaturen. Er det allerede varmt nok ute så starter den ikke varmeren i det hele tatt.

 

Har ikke Tesla det samme? Eller er det bare en begrensning i forhold til hans integrasjon med kalenderen?

 

Litt OT, men Tesla har elektrisk varmeapparat, og ikke ett som krever varme i form av fossilt brennstoff. Så når man slår på varmeapparatet kommer det varm luft med en gang. Går rimelig kjapt å varme opp bilen da.

Gjelder nok andre elektriske biler og.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid det tar å varme bilen kommer jo an på hvor kaldt det er ute. Det tar lengre tid å varme opp fra minus 30 grader til å varme opp fra null grader.

Volvoen min kan programmeres til å være varm f.eks. kl 07.00, så avgjør algoritmen i den selv hvor tidlig den må starte varmeren basert på omgivelsestemperaturen. Er det allerede varmt nok ute så starter den ikke varmeren i det hele tatt.

 

Har ikke Tesla det samme? Eller er det bare en begrensning i forhold til hans integrasjon med kalenderen?

 

Tesla har en funksjon som heter "Smart Preconditioning" skal gjøre bilen varm når det behøves. Jeg har ikke testet den selv (bruker alltid appen til å starte varme når jeg mener det trengs), og har ikke sett den har fått spesielt mye skryt på nettet heller.

Så tror Volvo ligger foran der om det er slik du beskriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor lang tid det tar å varme bilen kommer jo an på hvor kaldt det er ute. Det tar lengre tid å varme opp fra minus 30 grader til å varme opp fra null grader.

Volvoen min kan programmeres til å være varm f.eks. kl 07.00, så avgjør algoritmen i den selv hvor tidlig den må starte varmeren basert på omgivelsestemperaturen. Er det allerede varmt nok ute så starter den ikke varmeren i det hele tatt.

 

Har ikke Tesla det samme? Eller er det bare en begrensning i forhold til hans integrasjon med kalenderen?

 

Litt OT, men Tesla har elektrisk varmeapparat, og ikke ett som krever varme i form av fossilt brennstoff. Så når man slår på varmeapparatet kommer det varm luft med en gang. Går rimelig kjapt å varme opp bilen da.

Gjelder nok andre elektriske biler og.

Om jeg husker riktig så har Tesla ca 12KW varmeapparat, hvorav 6KW er reservert batteriet og de andre 6KW som kupevarmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker et så "seriøst" nettsted som digi.no lenker som bare heter "her"? Les mer "her" er noe av det verste som finnes når det gjelder lenker. Sier ikke noe om hva lenken inneholder.

At man ikke skal bruke "her" er utdatert. Det er faktisk kanskje bedre å bruke "her" enn å lage linker av vanlig tekst fordi det blir tydeligere for f.eks. blinde hvor de skal klikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg starter forvarming av min tesla når jeg slår på lysene eller forteller Alexa at hun skal sette i gang forvarmingen. Når skal jeg få komme i avisen? 

 

Men seriøst, det er mange som har langt finere løsninger på dette en kalender basert forvarming. Ser ikke helt hvorfor det dekkes. Men det er jo absolutt en fin måte å gjøre det på¨, men finnes langt bedre. 

Lenke til kommentar

Det er jo helt rått at man kan varme opp bilen før man skal ut å kjøre. At ingen har tenkt på dette tidligere!

At man kan bruke JSON, en API, å gjøre dette med telefonen over nettet med en app eller tre, er enda råere.

 

Helt råest blir det når en av lakeiene til Putin finner ut hvordan man hakker disse dekadente tivolibilene til de vestlige oljepampene, å alle garasjene på Oslos vestkant brenner ned fordi en eller annen russer slo på varmen.

Lenke til kommentar

Det er jo helt rått at man kan varme opp bilen før man skal ut å kjøre. At ingen har tenkt på dette tidligere!

At man kan bruke JSON, en API, å gjøre dette med telefonen over nettet med en app eller tre, er enda råere.

 

Helt råest blir det når en av lakeiene til Putin finner ut hvordan man hakker disse dekadente tivolibilene til de vestlige oljepampene, å alle garasjene på Oslos vestkant brenner ned fordi en eller annen russer slo på varmen.

 

ehm, hvorfor skulle de begynne å brenne? Jely much? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...