Gå til innhold

TEST: DeWalt MD501


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk... de mobilene som tåler litt er igrunn elendig med tanke på innmat... trege .. har nå hatt en cat s40 som firmatlf.. verdens verste tlf. treg som f.. låser seg opptil 6 gnger om dagen hvor man må tvangsrestarte i opptil 10 min .tilslutt var den umulig å få skrudd på.. tlf tåler juling som bare d men innmaten er rævva..fått samsung innmat i catn så hadde d hjulpet... for nå gik vi over til samsung xcover 3 etter et halvt år med daglig trøbbel m cat s30 og cat s40 hvor s40 var verst.. plastikk linser nærmest s dårlige kamera på cat som nærmest blir gråaktige bilder når man kjører de over på pc..minne er elendig på mange arb tlf med liten mulighet for å kjøre apper over på minnekort som tidligere xcover 2 hadde.. cat s40 viste stadig også at den brukte 75 % minne v bare å ha fb og snap og internett i bruk.. den ble satt til fabrikk innstillinger x antall ganger etter å ha eid kanskje 25 mobiler er cat den desidert verste jeg har eid. heldigvis at d er jobben som betalte for dritten for den var med av og i låst modus m svart skjerm enn den var på--- folk kunne ringe og de fikk ringesignal men cat s40 viste svart skjerm og ingen tlf samtale eller lyd. gammel android versjon også.. man kan ikke ha vesker å div de blir i veien da man skal ha hurtig tilgang til både lommelykt funksjon å samtale i mitt yrke som river da man må varsle fort ...tlf må være bygget til å falle i bakken eller nedi gjørmete betongsøl fra betongsaging å div uten div ekstrautstyr å innpakning.. den må kunne skylles under vann

Lenke til kommentar

Telefonen kom i Mai 2016 og DeWalt lager stort sett bare dritt, overpriset billigmerke

 

Du kjøper bare consumerproduktene til Dewalt du da, eller har du sett deg blind på gulfargen og har gått i fellen med å sammenblande det med skjitmerket Stanley kanskje? Avlegg Optimera eller annen passende leverandør et besøk du.

 

Prøv en proffutgave av batteridrillene til Dewalt, sett i et farlig redskap f.eks. en Ø200 hullsag, og få håndleddet ditt vridd vondt du. Da tror jeg du bytter mening om at Dewalt er et drittmerke. Gjerne 5.0 Ah varianten på 18 Volt pliiiiiiiiiiz  :devil:

 

Det sagt så kan det godt hende at Dewalt overhode ikke har kompetanse på mobiltelefoniproduksjon. Det er mye mulig at modellen som er testet er veldig dårlig.

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar

.. man kan ikke ha vesker å div de blir i veien da man skal ha hurtig tilgang til både lommelykt funksjon å samtale i mitt yrke som river da man må varsle fort ...tlf må være bygget til å falle i bakken eller nedi gjørmete betongsøl fra betongsaging å div uten div ekstrautstyr å innpakning.. den må kunne skylles under vann

 

Dersom det haster slik, er det ikke da bedre å ha et dedikert varslingssystem, med dedikert alarmkanal, f.eks. Walkie-talkies?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Hva med å bare kjøpe en skikkelig bumper eller et deksel til den mobilen man allerede har?

 

All hail Apple!

 

Otterbox Defender eller lignende kan gjøre hvilken som helst mobil så og si udødelig. Definitivt bedre enn å betale premium for en ubrukelig mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Telefonen kom i Mai 2016 og DeWalt lager stort sett bare dritt, overpriset billigmerke

 

Du kjøper bare consumerproduktene til Dewalt du da, eller har du sett deg blind på gulfargen og har gått i fellen med å sammenblande det med skjitmerket Stanley kanskje? Avlegg Optimera eller annen passende leverandør et besøk du.

 

Prøv en proffutgave av batteridrillene til Dewalt, sett i et farlig redskap f.eks. en Ø200 hullsag, og få håndleddet ditt vridd vondt du. Da tror jeg du bytter mening om at Dewalt er et drittmerke. Gjerne 5.0 Ah varianten på 18 Volt pliiiiiiiiiiz  :devil:

 

Det sagt så kan det godt hende at Dewalt overhode ikke har kompetanse på mobiltelefoniproduksjon. Det er mye mulig at modellen som er testet er veldig dårlig.

 

Om en får håndleddet vridd rundt så er det noe galt med maskina

Har bare Milwaukee nå og de har vi ikke hatt noen problemer med

Dewalt varte knapt en sesong

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Om en får håndleddet vridd rundt så er det noe galt med maskina

Har bare Milwaukee nå og de har vi ikke hatt noen problemer med

Dewalt varte knapt en sesong

 

 

Har ikke noe med det å gjøre. Det er noe galt med håndteringen din av maskinen om du lar den vri håndleddet ditt. Jeg ville bare ta deg på ordene som du ytret "om hvor dårlig DeWalt er" om elektroverktøyet som er deres hovedsatsningsområde. Jeg er ikke enig med dere om proffserien.

 

Poenget var å få fram kvaliteten på motoren, som drar og drar med syke krefter. Noen ganger er man ute etter disse kreftene. Tror du har misforstått noe. Jeg har sett Milwaukee batterier ta kvelden, men sikkert noe som skjer på flere merker.

 

Det er mange andre merker på markedet av slikt verktøy, Panasonic, Hitachi, Makita ..

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har blå Bosch og har lang erfaring med disse. Veldig solide og trofaste redskaper som holder lenge. Hatt min nåværende i 7 år nå, 14.4 volt. De nye på 18 volt og 4 til 5 ah er mye sterkere, men man trenger egentlig ikke det større batteriet det meste av tiden. Syns 14-volten er bedre på knapp og følsomhet enn de nye på 18 volt.

Lenke til kommentar

Nei, det ER noe galt med maskinen om den vrir rundt håndleddet da kontroll på maskinen er elementært

Møter en mostand så slipper en knappen

 

Batterier er forbruksvare, gjelder for alle merker

Hva er egentlig proffserien av dewalt? Regner med at det er "proffserien" de selger da de selger direkte til bedrifter

Lenke til kommentar

Nei, det ER noe galt med maskinen om den vrir rundt håndleddet da kontroll på maskinen er elementært

Møter en mostand så slipper en knappen

 

Batterier er forbruksvare, gjelder for alle merker

Hva er egentlig proffserien av dewalt? Regner med at det er "proffserien" de selger da de selger direkte til bedrifter

 

Du har jo skrevet som om du har daglig erfaring med disse maskinene, også spør du nå om hva som er forskjell på consumer og proffserien.

 

Ta deg en tur til Monter-butikk så vil du sannsynligvis se an salig blanding av gule Stanley, gule DeWalt consumerprodukter og kanskje om du er heldig et og annet gult proffprodukt fra DeWalt. Men, dersom du skal kunne se mye proffprodukter så ta deg heller en tur til Optimera som er eier av Monter-kjeden. Hos Optimera vandrer det mye snekkere og andre fagfolk, så der vil du finne mye fra proffseriene til mange flere merker utover også DeWalt.

 

Nei, det er ikke noen feil med produktet om det vrir håndleddet. Det er designet slik. Det er i såfall redskapen som brukes med batteridrillen som gjør verktøyet ekstra farlig, f.eks. vide/brede hullsager på f.eks. Ø100, Ø200  (10 - 20 cm bredde på hull). Disse batteridrillen er ofte ment å være et alt-mulig-redskap.

 

Så da skrur man i skruer som er rimelig ufarlig, men 5.0 Ah 18 Volt DeWalt proffmaskin er overkill, og du vil sannsynligvis slite ut både skrue, bits og vri skruen langt inni trevirke der du ikke ønsker at skruehode skal være. Denne modellen er rett og slett for kraftig, og man må være varsom om man bruker den til slikt.

 

Selv om denne modellen er for kraftig til skruemonteringsarbeid, så vil den være ypperlig der hvor man faktisk trenger alle disse ekstra brutalt rivende kreftene. Mange av disse maskinene fra svakere til sterkere vil gjerne også ikke leveres med ekstrahåndtak. Kanskje det på noen modeller går an å feste det, men mye av det verktøyet er tenkt på som etthåndsverktøy som utgangspunkt. Og selv om du holder på den med begge hender, så klarer du ikke å holde 5.0 Ah 18 Volt igjen. Det lover jeg deg.

 

Det er jo når verktøyet skjærer seg fast at det først river godt i håndleddet/håndleddene. Og du skal jo ikke la verktøyet rive seg fast, så da er dette en brukerfeil og ikke nødvendigvis maskinene sin skyld. Fordi håndtverkerne etterspør kraftigere maskineri...

 

Det er nemlig ikke alle jobber hvor sluremekanisme egner seg. Til å skru skruer så er sluring ypperlig som funksjon. Til hullsaging så er det mer meh.

 

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Pinny Dinny: Nei, det heter seg at et selskap ved navn GMC (Global Mobile Communications) lager den på lisens. Jeg har forsøkt å se om jeg klarer å finne en tidligere eksisterende utgave av MD501 uten DeWalt-navnet, eller andre varianter av den uten påtrykket. Så langt uten å finne noe.

Lenke til kommentar

Hvordan kan produktet få pluss for "Tåler det meste" når testpersonen fant en av to skruer til lokket på baksiden ødelagt? Dvs, 50% av skruene som beskytter innmaten i telefonen er løse - noe som betyr at det vil komme vann inn der en eller annen gang(selv om det ikke gjorde det i testperioden).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...