Gå til innhold

Google har nå begynt å straffe nettsider med popup-reklame hardt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg liker det, hva hvis det er akkurat den sida som har akkurat det jeg leter etter? Burde være mulig for søkeren selv og sku av/på vel?

 

Det kan du jo si om alle algoritmer, hva om en ny algoritme som skal føre til bedre treff gjør at du ikke ser akkurat en side du leter etter?

 

Ellers synes jeg det er en grei forandring, håper det også tar med slike sider der man må ha abonnement for å lese videre, selv om de later som noe annet (type "svar på spørsmål"-sider), og som "tvinger" deg til å installere en app på mobil.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Litt skummelt at en komersiell aktør nesten eier Internett.

Google gjør bare endringer i sitt eget produkt. Siden så mange bruker dem tilbyr de vel de folk flest vil ha. En må anta at brukere er oppegående nok til selv å velge hvilke tjenester de ønsker å benytte.

Enig. Og om en skal bruke en alternativ søkemotor så hadde jeg hellter tatt en titt på Duck Duck Go.

Samtykkes. Har ikke brukt google på et par år, jeg misliker alt som samler info om meg.

 

Motstander av trackers generelt, både Ghostery og AdBlock er et must. Fu?k big data.

Lenke til kommentar

Nei.

 

DuckDuckGo's results are a compilation of "about 50" sources,[42] including Yahoo! Search BOSSWikipediaWolfram AlphaBing; its own Web crawler, the DuckDuckBot; and others.[2][42][43] It also uses data from crowdsourced sites, including Wikipedia, to populate "Zero-click Info" boxes – grey boxes above the results that display topic summaries and related topics.[44][

 

Men om de hadde brukt google, så er det uansett en stor forskjell for meg da alle søkene gjøres gjennom en side som ikke sanker informasjon om meg som bruker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Litt skummelt at en komersiell aktør nesten eier Internett.

sant,, men enda heller Google enn Apple.

 

Hvorfor det egentlig? For all del, jeg er glad for at Google gjør bra ting som dette, men de lever tross alt av å samle informasjon om folk for å tjene penger på det. Apple tjener penger på å selge maskinvare og programvare. De tjener på å ivareta kundenes privatliv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Vi leverer en løsning som krever innlogging. Dette er ikke en "alle kan bli kunde" tjeneste og det første som vises er et innloggingsvindu/popup (popup som en div som vises over siden)

 

Betyr dette at vi nå blir nedprioritert hos google eller vil google være så intelligent at den forstår at dette er en pålogging til tjenesten eller vil den tro at dette er reklame?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...