Gå til innhold

Microsoft Edge is safer than "browser" varselet - bli kvitt?


G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer som en boble rett på Edge på Taskbar eller hva det heter, også kommer det hvit snakkeboble for Notifications til høyre for Systemtray/Dato-Klokken, også når man åpner den høyremenyen som viser Notifications, så ender varselet opp der også. Skjer gjerne etter en reboot hos meg.

Endret av G
Lenke til kommentar

Samme som mine installasjoner:

 

012017winver1.jpg

 

Noen skjermbilder? Kan det være noe plugin eller lignende du har fått installert? Ser i alle fall ikke ut som om dette er noe som bare kommer av seg selv standard, for da skulle jo jeg sett det på mine fysiske og virtuelle Win10 installasjoner.

 

Samme Firefox versjon også...

 

012017firefox1.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Har rebootet  to ganger siden i går uten at varselet har kommet til syne. Det er mulig at å slukke det med X-en var tilstrekkelig for en dag siden. Det som er garantert sikkert er at jeg så dette varselet med minst 2 reboot'er. Siden det forsvinner etter noen sekunder, så rørte jeg det sannsynligvis ikke, og at det var derfor det kom igjen neste gang jeg reboot'et.

 

Siden dette var et nytt varsel for meg, så tenkte jeg at hva faen, hvordan skal jeg slå av "denne dritten da?"  :wee:

 

 

EDIT:

Problemstillingen har det ikke blitt en løsning presentert for hvordan man slår dette meldingssystemet av:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1757057&do=findComment&comment=23688100

Endret av G
Lenke til kommentar

Men da er det jo løst da. Fortsatt uklart hvorfor akkurat du fikk det opp, jeg har ikke greid å gjenskape det under de samme forutsetningene som du beskrev. OG det virker jo ikke som om dette berører veldig mange, da ikke mange har hivd seg på denne tråden og forklart at de har samme problem. Ikke ser jeg noe om det på de engelske forumene jeg er med på rundt Windows heller. Ikke det at det faktisk kan skje, men kan vel fastslå at dette ikke er noe som er rullet ut av Microsoft i de nyeste oppdateringene, for da skulle jo alle med Edge og Firefox installert fått samme meldinger.

Lenke til kommentar

Bare 1 grunn hvorfor jeg ikke bruker Edge, kan ikke merke tekst > høyreklikk > søk. Mulig det finnes løsning rundt det men burde være default som det er på de fleste nettlesere :hm:

 

Som synology owner så har man vel bare 1 valg, Firefox :/ (overvåking programmet krever plugin som er kun støttet av firefox) NPAPI.

Lenke til kommentar

Har rebootet  to ganger siden i går uten at varselet har kommet til syne. Det er mulig at å slukke det med X-en var tilstrekkelig for en dag siden. Det som er garantert sikkert er at jeg så dette varselet med minst 2 reboot'er. Siden det forsvinner etter noen sekunder, så rørte jeg det sannsynligvis ikke, og at det var derfor det kom igjen neste gang jeg reboot'et.

 

Siden dette var et nytt varsel for meg, så tenkte jeg at hva faen, hvordan skal jeg slå av "denne dritten da?"  :wee:

 

Da har varselet kommet tilbake, og jeg var litt mer våken.

 

Jeg tror følgende forutsetning kan være nødvendig, men er litt usikker på om det er et krav for å få det til å fungere:

 

1. Åpne Edge og behold den åpen

 

2. Åpne så Firefox

 

Da ble feilmeldingen produsert denne gang:

 

post-30484-0-53724000-1485011200_thumb.jpg

 

post-30484-0-18644500-1485011387_thumb.jpgpost-30484-0-67541800-1485011396_thumb.jpgpost-30484-0-02489000-1485011406_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Ikke foreløpig. Da må meldingen dukke opp på nytt først før en får forsøkt noe slikt.

 

Men, det hadde vært greiere å vite hvor i Settings eventuellt man kan slå det av, slik at en blir vandt med hvor ting sitter hen i Win10.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...