Gå til innhold

Microsoft Edge is safer than "browser" varselet - bli kvitt?


G

Anbefalte innlegg

Det som jeg hadde likt ekstra bra var dersom et velkjent tweaking utility utviklerselskap lagde noe man kunne innstallere oppå Win10 som ga brukeren mer "granular control" (finkontroll). Da ville ikke Microsoft kun måtte ta hensyn til å forbedre selve reklamen, men de måtte også begynt å kjempe en kamp om skrive koden såpass kompleks at det ble en katt og mus lek med "tweaking programvaren".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Denne nettleser kampanjen til Microsoft startet iikke før nylig (par måneder siden)

http://www.ghacks.net/2016/11/19/use-edge-campaign-continues-disses/

Det er påtrengende og ikke særlig ålrighr av Microsoft å "misbruke" os tip funksjonen til denne Edge promoteringen.

 

Skal sies at du ikke opplever noe til denne promoteringen om du kun bruker andre nettlesere. Som G har beskrevet kommer denne meldingen tydeligvis bare opp når du har Edge oppe i tillegg til f.eks Firefox.

Så du må allerede være en Edge bruker for å få opp meldingen. Har man vært smart og gått bort fra Edge, så ser du aldri noen promotering for Edge. Så virkelig ikke så ille det her.

Hadde de gjort det motsatt, altså at du fikk opp denne meldingen når du kun brukte andre nettlesere enn Edge, så hadde jeg vært helt enig i at det ikke hadde vært en skikkelig måte å gjøre det på.

 

 

Skjermbildet i lenken viser jo at Edge ikke er oppe, popupreklamen vises altså uavhengig av om Edge er i bruk eller ikke. Fellesnevneren er at den vises når en konkurrerende nettleser er i bruk, i dette tilfellet Firefox, og som du ser så er Microsofts appell til frykt også direkte rettet mot den bestemte nettleseren som er i bruk.

 

Dette er ikke greit og underbygger inntrykket om at Microsoft slett ikke er villige til å konkurrere på like premisser.

 

Spørsmålet er hvor lenge Microsoft kan holde på med denne leken med å ikke respektere brukerne og deres valg. Senest ute er Vivaldis CEO som i dag går ut og mener Microsoft driver med konkurransehemmende virksomhet.

 

 

post-404502-0-94777500-1485280541_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

post-30484-0-48628900-1485730467_thumb.jpg

 

Da har jeg fått et litt annet varsel om tilleggsfunksjoner. Og for noen så er disse sikkert greie å ha. Men, det er en for meg ny måte å se forslag om å ta i bruk OneDrive.

 

Dette skjedde i Explorer (fil utforskeren).

 

Det blir litt off-topic, men siden det er mye endringer i emming nå, så tenkte jeg at det ikke skader mye å ihvertfall vise det jeg finner, da her i denne tråden som berører nye endringer i måten Win10 varsler om ting på.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt gal om jeg fikk så mye reklame (tips) på mine Windows 10 installasjoner. Jeg blokkerer reklame alle andre steder, så ikke f. om jeg skal ha slikt i Windows. Vet ikke hva jeg ev. har aktivert eller ikke aktivert, men får ikke opp noen slike tips.

Og jeg har ikke slått av tips slik som løsningen på Edge problemet var.

Enten er jeg veldig heldig, eller så er noe slått av på mine MSDN .iso filer :D (gjør alltid clean install med disse filene på nye pcer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...