Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bil i Tromsø, rundt 80k. Er dette et greit kjøp?


MPCME

Anbefalte innlegg

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87616914

 

Har sett på denne. Har hørt at Mazda 6 kan ha noe rust, så skal se på det, men ellers om alt er i god stand, er dette et ok kjøp? Hørte med forhandleren at den kommer med en 50/50 garanti. Om det er noe bra vet jeg ikke.

 

Ser på bruktbilkalkulatoren (kvdnorge) at den går for rundt 44700 hos forhandler, men vet ikke hvor mye den er å stole på, men er jo nesten 50% av prisen det.

 

Om dette er et dårlig kjøp, noen som har noe å anbefale. Overalt mellom Tromsø og Narvik. Rundt 80k. Har selv ganske lite erfaring med biler og kjøp av bruktbiler. Bryr meg lite om det er automat eller manuell. Ønsker helst bensin, men kan gå for diesel. 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

En kjapp titt viser at prisene hos biltrend ligger vesentlig over snittet i Norge. Her snakker vi verditap ut døra.

Tar du hensyn til at de ligger i Tromsø og ikke Oslo?

Flybilett tromsø oslo 1000 kr.

1000 kr i en hotellovernatting

1000 kr i drivstoff brus mat o.l.

 

3000 kr

 

Kostnad spart mellom 25 000 - 35 000

 

Enkelt regnestykke

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

En kjapp titt viser at prisene hos biltrend ligger vesentlig over snittet i Norge. Her snakker vi verditap ut døra.

Tar du hensyn til at de ligger i Tromsø og ikke Oslo?

Flybilett tromsø oslo 1000 kr.

1000 kr i en hotellovernatting

1000 kr i drivstoff brus mat o.l.

 

3000 kr

 

Kostnad spart mellom 25 000 - 35 000

 

Enkelt regnestykke

 

Vil gjerne se og prøve bilen før jeg bestemmer meg. Føler at om jeg reiser ned til oslo har jeg nesten allerede bundet meg til å kjøpe bil der, da flybilett opp på dagen koster rundt 2-3k. Men vurderer sterkt å gjøre det. Den mazdaen var litt vell dyr, selv til Tromsø å være, så blir ikke den.

Lenke til kommentar

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87616914

 

Har sett på denne. Har hørt at Mazda 6 kan ha noe rust, så skal se på det, men ellers om alt er i god stand, er dette et ok kjøp? Hørte med forhandleren at den kommer med en 50/50 garanti. Om det er noe bra vet jeg ikke.

 

 

 

OBS! Mazda 'glemte' rustbeskyttelse i hulrom på disse så de ruster innenifra. Når du ser det utenifra er gulv og kanaler gjerne blitt til kjeks allerede... ville holdt meg laaaangt unna uansett pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med dennr Focusen? Går vel an å prute ned den litt kanskje?

 

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84995400&fks=84995400

Prisen er noe høy, spesielt med tanke på at den ikke virker til å være "pedantisk" stelt, lakk virker litt slitt? Til den prisen bør "alt" være strøkent, men den bør vel få seg en service nå, og om jeg ikke tar feil skal regreimen byttes nå på denne. Ellers virket den grei. Motoren er en klassisk PSA 90-hesters diesel, som har lite feil og er lettkjørt.

Om bilen virker grei, alle dekksett er av god standard, etc etc, OG du får fullført service med regreim, kan denne bilen bli meget kurant. Modellen er fin å kjøre, bedre enn mye annet i denne klassen.

Lenke til kommentar

Sjekket ut Ford Mondeo? Akkurat nå er det ganske lite av dem på Finn i Tromsø, men vanligvis florerer det av dem og prisene deretter.

Kjøpte selv en for ett år siden. 2006 med alt av utstyr, og rullet 160k for 60 lapper.

Det kjekke med Ford sine biler er varmetråder i frontruten. Helt hærlig å slippe å skrape den.

 

Sjekk om dyser er skiftet, og glødeplugger på TDCI bruker ikke folk i Tromsø å bytte på disse da det nesten aldri er så kaldt at dem trengs, men skal du utenfor Tromsø hvor det blir -30 er det greit å ha dem i stand. Går du for automat som er fantastisk i byen, så flush kassen om det er lenge siden sist. koster ca 4 lapper men forlenger levetiden på kassen betraktelig.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Vil gjerne se og prøve bilen før jeg bestemmer meg. Føler at om jeg reiser ned til oslo har jeg nesten allerede bundet meg til å kjøpe bil der, da flybilett opp på dagen koster rundt 2-3k. Men vurderer sterkt å gjøre det. Den mazdaen var litt vell dyr, selv til Tromsø å være, så blir ikke den.

Det løses jo ved å kjøpe tur/retur i utgangspunktet, så bruker man bare ikke returen hvis man ender med å dra med bilen hjem.

Avgiftene får man refundert (minus et administrasjonsgebyr) av flyselskapet for den billetten man ikke bruker.

Lenke til kommentar

Har sett på de her og:

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88823513

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88765055

 

Sliter med å få tid til å fly ned på en fredag da, da de ikke er åpen i helgene.

Synes mondeon ser lovende ut.

Har du snakket med dem om helg? Står på hjemmesiden at de har åpent på lørdager etter avtale.

De fleste forhandlerne har en sånn ordning. De er som regel interessert i å selge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...