Gå til innhold

Spill ID, lurer du på hva spillet heter? Spør her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Pek og klikk spill.

 

Husker veldig lite av det, må ha kommet ut i årene rundt Toonstruck og Broken Sword, tror jeg.

 

Det jeg husker var at man spilte en hippie eller boms, jeg husker grønnfarge, enten esken til spillet eller at det var mye grønt i selve spillet, ugh.

 

Fyren bodde i en veldig sliten leilighet. Husker også at det var noe med en handlevogn på et kjøpesenter eller noe.

 

Noen som aner hvilket spill dette er?

Endret av NinjaVal
Lenke til kommentar

Norskprodusert 2D space shooter slik som Gradius-serien. Innbiller meg at vi, hovudpersonen, er ein slags katt. Trur det var ein demo av spelet i eit Tekno-blad ein gong på 90-talet, der det vart gjort eit nummer ut av at spelet var laga i Norge så klart. Nokon som har peiling? Slenger med ein film av Gradius så folk er sikker på kva det går i:

http://www.youtube.com/watch?v=CmRfYnoHBSo

 

Edit: Leita litt på forumet og fann jaggu svaret her gitt. Interpose heiter spelet!

50416_26369168570_9902_n.jpg

Edit2: Slenger med ein filmsnutt også, men no skal eg slutte...

http://www.youtube.com/watch?v=9R66iaer1CI

Endret av LMH
Lenke til kommentar

Jeg har grublet å søkt lenge etter et spill jeg spilte mye i min barndom.

Det er et slags lek og lær spill tror jeg, der man skal komme seg videre med hjelp av å løse oppgaver på en robot som kommer av å til, samtidig tror jeg at man tok en heis opp og ned, og skal bekjempe en "gal professor" kan også huske at noen av oppgavene inneholdt et stort kart, spillet er 2D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg spurte om denne før (må være over 6 måneder siden) og siden jeg åpenbart er gal så prøver jeg på akkurat det samme igjen.

 

Leter etter et RPG 3rd person-view (ovenfra som om du ville spilt AOE eller andre rts'er)

Du startet med å lage en karakter og spille en preset mission, tingen i dette RPG'et var at du ikke bare kontrollerte din karakter men også resten av partyet (du kunne senere hyre mercenaries etc til missions)

 

Etter du hadde gjort den første missionen (som basicly du starta spillet rett i etter du mekket karakteren) Så valgte du basicly missions med å akseptere oppdrag i tavernen in the local city (kom aldri så langt i spillet kan ikke si om du kom til flere byer senere)

 

Husker at en av missionsene du kunne gjør rett etter 1. var å dra til en maze med (husker ikke om det var orcer eller goblins over hele driten).

 

Mener å huske alt var real-time styrt (i missionsene altså) Og kan og nevne at dette IKKE er WBC3 selv om det kanskje kan hørtes litt ut som det for noen.

Rimelig sikker på at det kjørtes på w98 med tanke på alderen.

 

 

 

Edit: nvm fant det faktisk woo :)

Endret av Gnurk!
Lenke til kommentar

Spilte ett spill for omtrent 18 år siden(spillet var antagelig eldre) der man fløy ett jagerfly og kunne skyte ned fiendtlige fly med kanon og raketter. Man skulle i tillegg lande og ta av fra hangarskip, og jeg tror deler av handlingen foregikk i Syria eller Libya. Grafikken var så som så, og om jeg ikke husker feil spilte jeg spillet fra diskett. Jeg tror det het noe som F/A-14 tomcat, og etter å ha googlet fant jeg noe som lignet, men det var ikke til pc:

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://videogamecritic.com/images/7800/tomcat_f-14_fighter_simulator.png&imgrefurl=http://videogamecritic.com/7800sz.htm&h=410&w=640&sz=4&tbnid=KazA69EfgWG4OM:&tbnh=90&tbnw=140&zoom=1&usg=__OwV_9uypMpKHmaQzYnQ0wSErHA4=&docid=EAnjvmgFTabXFM&sa=X&ei=qei-UeT7J8r34QTW84Ag&ved=0CC0Q9QEwAA&dur=428

 

Noen som har hørt om spillet jeg snakker om?

Lenke til kommentar

Er ett spill, som det var en teaser på for noen år siden.

 

Mener det handlet om "assassins" eller noe. Også noe CIA-greier innblandet tror jeg. I videoen daua en fyr, såvidt jeg husker. Var ett år eller to tilbake.

 

Tror ikke det er ute enda, men ikke sikker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er et spill som jeg alltid har lurt på hva het. Har leita flere ganger på rundt på nettet men jeg gir alltid opp. Det er et bilspill, der man skyter. Jeg mener å huske at våpnene var på selve bilen. Jeg er 90% sikker på at spillet var til PS. Som jeg husker var det ikke så mye snakk om racing, men heller kjøring rundt i en by og skyting på andre biler. Var så vidt jeg ikke husker snakk om å kjøre ned mennesker og slikt. Klarer søren meg ikke å huske hva oppdragene og slikt gikk ut på. Et spill som ofte dukker opp når jeg søker rundt er Vigilante, og jeg kan si ganske sikkert at det ikke er det jeg mener.

Når jeg ser tilbake mener jeg å huske at jeg alltid følte at spillet bar en slags mystikk med seg, uten at jeg helt husker hvorfor, og at det kanskje er derfor jeg alltid har lurt på hva spillet het.

Endret av thormario
Lenke til kommentar

Er et spill som jeg alltid har lurt på hva het. Har leita flere ganger på rundt på nettet men jeg gir alltid opp. Det er et bilspill, der man skyter. Jeg mener å huske at våpnene var på selve bilen. Jeg er 90% sikker på at spillet var til PS. Som jeg husker var det ikke så mye snakk om racing, men heller kjøring rundt i en by og skyting på andre biler. Var så vidt jeg ikke husker snakk om å kjøre ned mennesker og slikt. Klarer søren meg ikke å huske hva oppdragene og slikt gikk ut på. Et spill som ofte dukker opp når jeg søker rundt er Vigilante, og jeg kan si ganske sikkert at det ikke er det jeg mener.

Når jeg ser tilbake mener jeg å huske at jeg alltid følte at spillet bar en slags mystikk med seg, uten at jeg helt husker hvorfor, og at det kanskje er derfor jeg alltid har lurt på hva spillet het.

Twisted Metal?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er et par sånn spill fra PS tiden, Twisted metal, som c7Nn, nevner er en av de mest kjente seriene, men du har også Vigilante 8 og Rogue Trip (fra skaperen av Twisted Metal). Mener å huske at det kanskje var en eller to andre spill som var sånn, men husker ikke akkurat nå. På PC så har du alltids Interstate 76.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er et par sånn spill fra PS tiden, Twisted metal, som c7Nn, nevner er en av de mest kjente seriene, men du har også Vigilante 8 og Rogue Trip (fra skaperen av Twisted Metal). Mener å huske at det kanskje var en eller to andre spill som var sånn, men husker ikke akkurat nå. På PC så har du alltids Interstate 76.

Tok en liten titt på litt gameplayvideoer av Rogue Trip, og må si at jeg husker spillet jeg tenker på som litt mindre... rotete og "tullete", om jeg kan kalle det det. Når jeg ser tilbake på det ser jeg for meg at jeg kjører rundt i byen uten å lage noe spesielt rot, og det var visse biler jeg skulle klikke på. Jeg sliter med å huske noe mer konkret rundt hva man faktisk skulle gjøre og slikt :(

 

Kan det ha vært et xbox(1) spill?

Vet jeg spilte noe slikt på xbox. Husker ikke hva det heter atm, men kan prøve å finne det ut hvis du tror det er en mulighet for det:p

Tusen takk, men jeg er helt sikker på at det var før den tid, da han jeg lånte det aktuelle spillet fra hadde flyttet fra mine trakter lenge før Xbox kom inn i bildet.

Endret av thormario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...