Gå til innhold

Skal du ha nytt skjermkort?


Vicviper

Anbefalte innlegg

Tomshardware ser jeg at Nvidia ligger hakket bak ATI. Til min store glede (STOR ATI fæn, helt siden rage)

 

Hvorfor er det ingen av kortene som er gode i alle spillene??

 

Hvis du tar en titt på alle testene viser det seg at FX kortene ikke er så bra som alle skal ha det til.

 

FX korte kan brukes til alt!

 

dette var det en her på hardware som skrev, desverre har jeg ikke navnet men.... alle som mener at FX korte er et BRA kjøp kan jo ta en titt på pris og ytelse før de kommer med sånne påstander.

 

ikke kom med useriøse poster som EX: han fyren som er skjef for ATI/Nvidia sier at korte er mye bedre enn Nvidia/ATI!

 

ATI og Nvidia har begge bra chipsett.... jeg bare konstaterer at ATI for øyeblikket er BEST (tenker ikke PRIS) når ett 9500 kort slår ett FX 5900 Ultra er noe galt :dribble: bare se her. synns det er rart at folk som anbefaler kort her på hw forumet ikke leser hva det skal brukes til. når en person sier at han skal spille mye, så kommer det en post som dette: KJØP FX 9500 ultra, hvis du ikke tenker på prisen

 

IKKE ENIG!!! :thumbdown:

 

så til alle som sliter med å velge skjermkort:

1. Pris

2. Ytelse

3. Kvalitet (hvor lenge går det før noe blir ødelagt. av egen erfaring har jeg aldri hatt noe problemer med at noen kort har blitt ødelagt)

4. Erfaring (noen som kan si hva de synns, kanskje noen på hw.no) :thumbup:

5. Se tilbake på punkt 1. så finner du om korte DU tenkte på var vært pengene.

 

Ps. har det kommet ett nytt FX kort jeg ikke veit om så si fra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde folk kommert med noe saklig så er det jo greit....

 

håper noen seriøse Nvidia folk svarer.

 

Krig nei :no:

 

Snart er nok Nvidia på banen igjen tipper jeg. jeg liker bare ikke folk som anbefaler kort uten å se på pris og ytelse :)

 

men det virker jo som TX korte er BEST, sånn hvis du tenker uten PRIS!

 

:thumbs:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

som vanlig så kommer det HELT an på hva du er ute etter.

f.eks, jobber du med 3dsmax5 og du vil ha et skjermkort du kan både bruke til litt jobbing og spilling, så er fx kortene langt bedre enn radeon serien, inkludert XT modellene.

nå er det evigheter siden jeg refererte til en testside som viste oversikten over bruksområdene til de forskjellige kortene, da som litt mer arbeidskort istedenfor kun spilling, fx kortene kom fortsatt best ut.

 

hvilket kort som er best ? det blir på en måte idiotisk å si at det og det kortet er best uten å på forhånd si hva kortet er best til.

xt kortene er best til spilling, tett etterfulgt av nvidia og dual kortet til volari som jeg er meget spent på.

 

volari kortene koster ikke så mye,og ytelsen er tett oppi de raskeste ati og nvidia kortene selv om de kun bruke beta drivere som er langt fra ferdige.

Lenke til kommentar

Sinnsykt bad additude dere folk har.. ATI er IKKE best. nVidia er IKKE best. INGEN av de er best. Slutt å lese forbannade tomshardwaredritt.com :mad:

 

Se tester her :

 

bench.jpeg

bench2.jpg

bench3.jpg

bench5.jpg

bench6.jpg

d3.jpg

d3-2.jpg

d3-3.jpg

d3-5.jpg

 

Dette var med ikkeferdig utvilka drivere av FX5900. Siden jeg fikk med FX5800 kortet og knuser min kompis med 9700Pro aner jeg pokker meg ikke hva folk snakker om. Har lest test av FX5950 vs 9800XT der 5950 vinner i de fleste testene. Jeg mener at Commance 4, Q3 og Serious Sam spiller utrolig lite rolle og det var der XT vant. Say what ?

 

Sinnsykt trangsynte folk, se det : ATi og nVidia er sinnsykt bra begge to.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Sinnsykt bad additude dere folk har.. ATI er IKKE best. nVidia er IKKE best. INGEN av de er best. Slutt å lese forbannade tomshardwaredritt.com  :mad:

 

Se tester her :

 

[bilder fjernet fra sitat]

 

Dette var med ikkeferdig utvilka drivere av FX5900. Siden jeg fikk med FX5800 kortet og knuser min kompis med 9700Pro aner jeg pokker meg ikke hva folk snakker om. Har lest test av FX5950 vs 9800XT der 5950 vinner i de fleste testene. Jeg mener at Commance 4, Q3 og Serious Sam spiller utrolig lite rolle og det var der XT vant. Say what ?

 

Sinnsykt trangsynte folk, se det : ATi og nVidia er sinnsykt bra begge to.

Herregud da, mange av disse spillene er OPTIMALISERT for Nvidia sine kort....du må komme med noen litt mere "nøytrale spill"

 

Tar du et spill som er optimalisert for ATI sine kort så ser du at Radeon kortene gir opptil 60% bedre ytelse, og som du så på Half-Life2 så ytet Radeon kortet rundt 50% bedre enn GFFX 5900 ultra. :mad:

Lenke til kommentar

Slabbedasken: du er den siste jeg diskuterer nVidia VS ATi. Har lest dine innlegg og nei takk til diskusjon. Så HL2 er IKKE optimalisert for ATi? Neida... De selger jo bare spillet med kortene ;)

 

Slapp av heller og ta deg noen minutter til å lese. www.anandtech.com har mange tester og der ser du hva som duger til hva.

 

Personlig så mener jeg at XT kortene er bedre enn 5950kortene, men å si no-sense som at 5950 er dårlig er ræv. Rein skitten ræv. 5950 tar XT i mange ting og vice versa. Er bare så fed-up med disse forumungene som har fått 9800Pro av mamma. (flamealert on me) :ermm:

Lenke til kommentar
det der er bare 1 tesp, på andre tester er det ATI som kommer ut som en kjlar vinner, mens på en annen test igen er NVIDIA best........ begge er shitbra men ati vinner på pris, FX9950 ultra koster om lag 8000 kr, mens 5900 ultra rundt 5000

Må du undersøke litt før du poster :realmad:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

EDIT : Skal jeg grave frem flere tester av FX5900Ultra VS 9800Pro? Forresten.. det kan du gjøre selv. MANGE hw sider på nettet å se på.

 

Neimen se hva jeg fant til 3750kr :

 

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ALBFX5950UV

 

DET er et bra kjøp.. Hmm, skal jeg droppe ASUS9800XT :roll:

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Skal aldri mer poste her lenger!

BARE idioter som svarer!! no fence, men poenget mitt var at FX er oppskrytt og at folk ikke anbefaler det man spørr etter!!

Bare å close denne tråden....

Til alles info : Thomshardware.com, som forøvrig ble referert som en (drittside) er helt ok for å finne ut hvilke kort som er gode. du ser at Nvida ligger på 1# i noen spill og ATI i noen andre....

som sagt, hvis noen Moderatorer der denne så CLOSE den NÅ!!!!

Ps. finns masse sider som tester ATIvsNvidia. de fleste er optimaliser på enten ATI eller Nvidia.... Det aller dårligste er å sammenligne en LINUX mot en WINDOWS det sier seg selv hvem av kortene som kommer best ut....

:roll: skulle ønske det noen gang kom en seriøs diskusjon :roll:

REDIGERT: ikke alle som POSTA, bare visse personer....
Lenke til kommentar

Om du henviser til meg her, så ja du kan si jeg er en idiot. Som gidder å svare på en slik tråd. Vet du hva en seriøs tråd er selv?

 

Jeg hadde tatt deg seriøst hadde du f.eks skrevet om topp ATi kort mot topp nVidia kort og tatt utdrag fra mange forskjellige kilder på internett.

 

Du kunne skrevet om det positive og det negative ved begge produsentenes kort. Du kunne også vært veldig objektiv i dine innlegg.

 

Og moderatorene bestemmer selv når en tråd skal lukkes.

 

Ble du irritert av testene jeg viste av FX5900 kortet?

 

ATI og Nvidia har begge bra chipsett.... jeg bare konstaterer at ATI for øyeblikket er BEST (tenker ikke PRIS) når ett 9500 kort slår ett FX 5900 Ultra er noe galt

 

Du viste ETT spill fra en side, forventer du å bli tatt seriøst da?

 

Les retningslinjene en gang til og tenk før du poster.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Så HL2 er IKKE optimalisert for ATi? Neida... De selger jo bare spillet med kortene ;)

He he synd du var ironisk der for hvis ikke hadde du hatt rett. HL2 er ikke optimalisert for ATI - tvert imot HL2 er optimalisert for nVidia! Og vet du hvorfor? nVidia har klart det praktstykket å lage et kort som ikke støtter DX9 fullt ut og de har derfor optimalisert koden sånn at nVidia kort også skal kunne kjøre HL2. At HL2 er bundlet med XT kortene er jo forståelig så lenge de faktisk kjører spillet best. Hadde jeg kjøpt meg et nVidia kort til 5000 spenn med HL2 bundlet bare for å kunne kjøre det såvidt i 800x600 (bevisst overdrivelse men likevel) så hadde ihvertfall jeg blitt sur...

 

Denne artikkelen her er god lesing angående nVidia, ATI og HL2: http://www.hardocp.com/article.html?art=NTE5

Lenke til kommentar
Det er bare så enkelt som at ATI er håpløse på å lage opengl-drivere, og derfor blant annet er elendig på linux. Siden linux eier windows, eier nvidia ati.  :devil:

 

ATI er Microsofts lille frille.

jaja, enda eit innlegg som kan kastes i søppelbøtta.

 

Ati vs Nvidia er på topp 2 blant de mest forhatte diskusjoner på dette forumet (i lage med Intel vs Amd.

 

Altså, ATi er ikkje superior og Nvidia er ikkje superior. Kort fra begge produsentene har sine fordeler, ulemper, spill de er gode i og spill de er mindre gode i. Å si at FX er oppskrytt blir litt feil.

 

Eg har funnet 2 priser fra Komplett, eg er ikkje sikker på om det er de samme kortene som det angår her, så venligst korrekter meg om det blir feil:

 

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 256MB

- AGP, ATI, "Ultimate Edition", Retail Kommer

2003-12-10  4,795,- 4,363,- 

Gainward GeForce FX5900 ULTRA 256MB DDR

- AGP, "CoolFX, Ultra/1600XP GS", Retail På lager: 10-19  6,395,- 5,819,- 

 

Veit heller ikkje om det er Sapphire, Gainward eller andre merker som er med i bildet, men eg tok det eg fant.

 

Er dette de rette prisene eller er eg på jordet?

 

Ja, eg har Ati om noken lurte, hadde MX400 før.

 

Eg har Ati9700 og har aldri hatt driverproblemer, tvert imot, de har laget nye drivere til kortet ofte i det siste og det har forbedret ytelsen på kortet mitt (på grunnlag av 3dmark resultater). Så det med at Nvidia har så mykje bedre drivere har eg aldri forstått.

 

Med forbehold om feil.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Latterlig diskusjon egentlig. Alle har litt rett her da.

Men jeg er kommet i den situasjonen at jeg ikke tør stole på noen produsent lenger,, ATI er ikke mere hellig enn Nvidia.. Tenker begge trikser litt på forskjellige områder,, Når det gjelder store penger har ingen råd til å være noen "moralsk" vinner.. Spis, eller bli spist...

 

Jeg har hatt mange Nvidia kort, men går nok for ATI neste gang nå. Hva som kommer etter det, får man se.. Jeg er ihvertfall ikke FAN, av noe som helst, det er rimelig teit. Jeg forholder meg til de fakta jeg får inn,, velger etter det jeg har tro på der å da, følger ikke hjertet, men hjernen..

Sist vil jeg si at jeg har problemer med å sile alle fakta, og det har blitt et virvar av faktorer å se på,, noe denne fanatiske Benchmark-age har skylda for..

 

Kan man egentlig stole på noe som helst lengre? :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...