Gå til innhold

Skal du ha nytt skjermkort?


Vicviper

Anbefalte innlegg

FX var/er en katastrofe, men jeg er _VELDIG_ glad i nVidia for det. De er lissom så, koze :D Kommer sikkert et phett kort på nyåret, bare vent! (skal selv kjøpe R9800PRO, har GF2MX400 (som jeg er JÆVLI fornøyd med!)

jeg kjøpte meg et 9800Se kort men jeg bytte d inn i penger, det føltes lissom så rart å ikke bruke MX kortet mitt(eller den egentlige grunnen var vell at softmodden ikke funka), men MX er det meget koselig kort å ha inni pcn, spesiellt når det har fete ram-coolers og en p42.2 ghz prosessorkjøler på seg....... :p

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette var med ikkeferdig utvilka drivere av FX5900. Siden jeg fikk med FX5800 kortet og knuser min kompis med 9700Pro aner jeg pokker meg ikke hva folk snakker om. Har lest test av FX5950 vs 9800XT der 5950 vinner i de fleste testene.

Det var brukt de offisielle 44.03 driverene i denne testen.

Man kan fint skreddersy en test til å favorisere enten ATi eller nvidia og de testene du har plukket ut favoriserer i høy grad nvidia. Ser du de nyeste teste til Tomshardware og Anandtech så bruker dem nå et større utvalg av spill i stedet for å holde seg til typiske benchmark spill og det tegner ikke så bra bildet for Nvidia. Det er R9800XT som vinner de fleste testene over FX5950.

R9700Pro ligger foran FX5900Ultra i en del spill, bla UT2003 (avhengig av skjermkort instillinger), så påstanden din om at FX5800 kortet ditt knusker R9700Pro kortet til kompisen din må være basert på et snevert utvalg av tester. Det eller så er resten av systemet ditt en del kraftigere enn det han har.

 

Jeg mener at Commance 4, Q3 og Serious Sam spiller utrolig lite rolle og det var der XT vant. Say what?

Nvidia er generelt raskere å både Q3 og Serious Sam, det er som nevnt når man tar med spill som vanligvis ikke blir brukt til benchmarking nvidia settes i et dårlig lys.

 

Sinnsykt trangsynte folk, se det : ATi og nVidia er sinnsykt bra begge to.

I dagens spill ja, men det er andre ting å vurdere enn framerate. Nvidia har problemer med PS2.0 ytelsen og man bør kanskje tenke på fremtidige spill som Half-life2 når man skal legge såpass mye penger i et skjermkort.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte selv favoriserer jeg 9800XT framfor 5950Ultra.

 

Den testen favoriserer ikke nVidia. Er dradd rett ut av anandtech.com. Husker ikke hvor jeg leste testen av FX5950 vs 9800XT, men det var ihvertfall ei tysk side (kanskje du vet hvilken jeg mener?)

 

Som jeg allerede også så, nVidia er flinke på drivere, så sliter de ett sted fikser de opp i det. 9700Pro og mitt FX5800 testa vi:

 

Splinter Cell, Aquamark03, 3Dmark03, 3Dmark01, Gun Metal, X2-The Threat, C&C generals - Zero Hour, Warcraft 3 - TFT, Half Life2 BETA, Doom3 Alpha (hadde dobbel FPS av han). Vi tok en god del screens, skal finne de fram, ligger på hans maskin. Dette var på ett lan vi hadde over ei uke. Testa mange ganger. Dette er såklart med begge korta klokka til sitt maksimale.

Lenke til kommentar
Den testen favoriserer ikke nVidia. Er dradd rett ut av anandtech.com.

Jo det gjør den, men hvorvidt Anandtech har valgt disse testene for å sette Nvidia i best mulig lys skal ikke jeg påstå. Her er på en annen side en test som favoriserer ATi - http://www.gamepc.com/labs/view_content.as...cookie%5Ftest=1

 

Jeg anbefaler at du leser Radeon 9600XT Benchmark Commentary.

 

Som jeg allerede også så, nVidia er flinke på drivere, så sliter de ett sted fikser de opp i det.

Akkurat som Nvidia rettet opp i TR:AoD? Med depth of field blur ligger Nvidia fremdeles langt bak Ati i det spillet.

Det er ganske navit å tro at PS2.0 problemet er et rent software problem etter så langt tid, Nvidia har selv innrømmet at dem har et hardware problem.

 

9700Pro og mitt FX5800 testa vi:

 

Splinter Cell, Aquamark03, 3Dmark03, 3Dmark01, Gun Metal, X2-The Threat, C&C generals - Zero Hour, Warcraft 3 - TFT, Half Life2 BETA, Doom3 Alpha (hadde dobbel FPS av han). Vi tok en god del screens, skal finne de fram, ligger på hans maskin. Dette var på ett lan vi hadde over ei uke. Testa mange ganger. Dette er såklart med begge korta klokka til sitt maksimale.

Vel, du sa ikke noe om at kortene var overklokket og hvorfor er det "såklart"? Du burde kanskje nevne hvor langt kortene er klokket og hva systemene ellers består av.

Av de testene jeg har sett er ATi sterkere i både WC3 og C&C: Generals, men disse er ganske CPU begrenset, ihvertfall i lavere oppløsninger uten AA og AF så svaret kan ligge der. Hva resultatene er i tidlige alpha utgaver av Doom3 og HL2 er ganske uinteresant.

Lenke til kommentar
skulle ønske det noen gang kom en seriøs diskusjon

 

Vicviper, du legger ikke akkurat opp til en seriøs diskusjon heller. Du viser til èn test der R9500Pro slår GFFX 5900 Ultra. Se på alle de andre, er ikke akkurat mange R9500Pro vinner i (vet det ikke skal det heller). Bare se på topicen din, "FX mener jeg er oppskrytt!", for meg ser det ut som du heller vil starte en krangel eller lage en informativ(?) post.

 

Hvis du skal lage en informativ og hjelpende post, skal du helst ikke legge inn alt for mye av dine egne meninger. Som oftest slik krangler begynder. Ta en titt på stickyene du.

Endret av ptv-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...