Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tilhenger og skade på el-anlegg?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for noen md. siden en pent brukt tysse henger 2010 modell. For noen uker siden opplevde jeg at det ene bremselyset på bilen gikk på venstre side. Tenkte at det ikke må være noe problem å bytte pære. Men etter å ha prøvd flere pærer og byttet om pærer som jeg vet virker så er det fortsatt dødt. Av og til har blinklyset også begynt å gå fortere for å så gå normalt igjen. Blinklysene er ikke gått. Kan det være en feil med el anlagget til hengeren som har skadet anlegget i bilen? Dette skjer altså når hengeren ikke er på bilen. Hvordan kan jeg eventuelt feilsøke? Er en Peugeot 307 stasjonsvogn.

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har litt erfaring med både hengere og Citroen Berlingo.

 

  1. For å feilsøke, må du være i bestillese av et multimeter og vite hvordan dette benyttes. Sjekk om det er spenning frem til kontakt på aktuelt baklys. Sjekk dette først. Hadde mye tull med baklys på min Berlingo 2000 mod med korroderte fuktige kontakter inni baklys.
  2. Er hengerfeste orginalt? Dersom ikke, så har jeg sett utrolig mange dårlige koblinger av tilhengerkontakt. Dette gjøres ofte med upålitelige strømstjelere. Strømstjelere kan kutte ledning den hektes fast i og generelt gi dårlig kontakt. 
  3. Tviler på at hengeren er skyldig. Men kontakt på bil kan jo være full i sand og skit som skaper overledning og problemer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...