Gå til innhold

Tips til en spennende jobb for en 19 åring?


Anbefalte innlegg

Noen som har tips til spennende jobber for de uten utdannelse? Tenker å ta et jobbeår før jeg fortsetter på markedsføringsledelse utdanningen min. Drømmejobben hadde vært å for eksempel jobbet i en butikk på et cruise, flyvert for et flyselskap eller noe i den duren. Har lyst på noe utenom det vanlige, som gjerne involverer litt reise. Lønn er ikke så farlig, men selvfølgelig er det viktig det også. Har ingen utdannelse, men har en C i bedriftsøkonomisk analyse, og en A i markedsføring som til sammen gir 15 studiepoeng, og noe som er ok å ha på en CV.

Hvor kan jeg gå frem for å finne disse "spennende" jobbene, eller er jeg for ambisiøs? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke så mye mer enn det, men det holder vel med studiekompetanse for å søke opplæring og jobb som flyvert hos for eksempel Norwegian. Jeg vil dog tro at de ser etter ansatte som vil bli i jobben en stund og ikke personer som hopper av for å begynne på studier etter et år.

 

Dessverre finnes det ikke mange spennende jobber for unge og uutdannede, men det er jo ikke helt umulig å få hvis du er åpen for å flytte på deg, godtar litt lav lønn, osv.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Reiseleder eller hva det heter hos charter-selskapene kan jo være en ting i sommermånedene f.eks.

Da blir man stasjonert i et land en måned eller to om gangen, og har som regel et par hoteller man besøker i løpet av uken.

Der hjelper man dem som reiser med selskapet med hva det måtte være, finne veien til restauranter, innsjekk/utsjekk osv.

 

Men vet ikke hvor mye jobb det er der i vintersesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...