Gå til innhold

XP desktop deskmod


sfRoyal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er filene jeg bruker med tv-guiden. Har forandret litt på den slik at man kan klikke på ikonene til tv-kanalene og få dagens program for den kanalen i web-browseren. Også har jeg lagt til to linker øverst; en til dagens program for de norske kanalene (i tv-guide ikonet) i utvalgte kategorier (ikke nyheter, barnetv o.l.) og en til dagens filmer. Skript-fila ligger i folderen "Scripts" og er for engelsk XP på C-partisjonen.

 

Edit: Har oppdatert skriptet så det er uavhengig av hvor du har installert Samurize.

Har endelig kastet meg rundt for å oppdatere TV-guiden min, og fant denne filen, men har et problem med den. (NTV.zip)

 

Linjenumrene i "NorskTV.txt" her endrer seg jo for hver gang den oppdateres.

Altså; det som er rett for akkurat nå på Canal+, kan etter neste oppdatering vise neste program for TV1000.

 

Man kan jo da ikke linke til en gitt linje i config'en sin, alt blir jo helt på trynet :hmm:

 

 

EDIT: hvis noen lurte:

Skal ha en hel del kanaler (av en eller annen grunn :roll: ) og da fungerer jo ikke ferdige løsninger (ingen har jo det jeg vil ha). Vil ha NRK1, NRK2, TV2, TVN, TV3N, TV3D, TV3S, C+, C+ Film1, C+ Film 2, C+ C More Film, C+ Sport, TV1000, TV1000 Nordic, TV1000 Action, TV1000 Family, TV1000 Classic, TV1000 Plus One (var ikke i filen), Viasat Sport 1, Viasat Sport 2, Viasat Sport 3 (og kanskje mer til), men dette er de viktigste.

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar
Trenger hjelp til samurize 1.6

 

Hei!

 

Jeg trenger litt hjelp til å bruke samurize.

Jeg har laget noe i serious samurize, men hvordan får jeg det som bakgrunn? (jeg får det opp der klokken er)

Hvordan bruker jeg script jeg har lastet ned selv?

 

Håper noen kan hjelpe meg. :)

Du bare høyreklikker på client ikonet i systray'et og velger Position -> normal window behavior

 

Da kan du bare venstreklikke på den config'en du har på skrivebordet og dra den hvor du vil. Får å bruke den som bakgrunns å velger du at de skal være "click through" og "pin to desktop".

 

For guider, gå hit:

http://www.samurize.com/modules/sections/

Lenke til kommentar

Linjenumrene i "NorskTV.txt" her endrer seg jo for hver gang den oppdateres.

Altså; det som er rett for akkurat nå på Canal+, kan etter neste oppdatering vise neste program for TV1000.

 

Man kan jo da ikke linke til en gitt linje i config'en sin, alt blir jo helt på trynet :hmm:

For å få dem på samme linjer hver gang må du åpne scriptet (norsktv.vbs) i notepad e.l. og finne disse linjene:

Channels.Add "TV3", CreateObject("Scripting.Dictionary")
Channels.Add "TVN2", CreateObject("Scripting.Dictionary")
Channels.Add "TV2", CreateObject("Scripting.Dictionary")
Channels.Add "NRK1", CreateObject("Scripting.Dictionary")
Channels.Add "NRK2", CreateObject("Scripting.Dictionary")
Channels.Add "ZTV", CreateObject("Scripting.Dictionary")

Disse legger linjene til hver kanal i den rekkefølgen over. Du må da legge til en slik linje for hver kanal du skal ha med. Hvilket navn du må bruke på kanalen finner du i fila "norsktv.txt" i Samurize-folderen.

 

Men jeg har nå konvertert nyeste versjon av UKTV-scriptet (UKTV 4.1.1) til å fungere med sol.no + lagt til noen forbedringer, så du kan bruke det i stedet. Fordelen med UKTV 4.1.1 er at tv-oversikten bare blir lastet ned en gang om dagen, og stjeler dermed ikke båndbredde hvis du f.eks. spiller onlline, samtidig som at du kan ha høyere oppdateringsfrekvens på progressbarene til hver kanal.

 

Denne versjonen fungerer ikke med filene fra min modifikasjon av NorskTV v0.41, så om du allerede har NorskTV v0.41 med et oppsett som du også vil ha i konverteringen min av UKTV 4.1.1, er du nødt til å ta backup av de gamle filene og se på oppsettet til de nye i Config Tool for å finne ut hva du må forandre i de gamle, ellers må du forandre oppsettet til de nye slik du vil ha dem. Alle filene i denne nye versjonen må pakkes ut til Samurize-folderen slik de ligger i zip-filen (de kan ikke flyttes på) og Samurize må være installert på normal måte. Hvordan du legger til flere kanaler i denne versjonen, kan du lese i filen "NorskTVReadMe.txt".

 

Update: Forandret på scriptet slik at det også fungerer for dem som ikke bruker norske innstillinger i windows.

 

Update2: Fikset en bug og lagt til en ny funksjon som setter varigheten av dagens siste program til en time, hvis den ikke er oppgitt.

NorskTV_4_1_1.zip

Endret av BlackAdder
Lenke til kommentar
Lag en lste over progz som skal til for og få den ultimate detskopen!

og en side med gratis temaer...

 

linkene bør inneholde direkte link til nedlastings side...

si litt hva de forskjellige progza gjør!

 

 

legg ved et detskop bilde hvis de er mulig!

Sjekke post nr. 1 i tråden her for programmer.

 

Jeg og pmarius har skrevet en guide hver så der står det en del om slikt:

Min: http://home.no/x-byted/artikler/desktmod.htm

Pmarius: http://home.no/pmarius/DeskMod.Et%20lite%20kurs.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...