Gå til innhold

XP desktop deskmod


sfRoyal

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett sted og poste, men jeg prøver...

 

Satt i går og prøvde å få til å style desktopen min, slik jeg har sett mange andre har gjort før meg..

 

Jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på..

 

Hvis jeg skal bruke en slik dockbar, hvilken bør jeg bruke da? Noen som er bedre enn andre f.eks?

Og hvis jeg da vil bruke en slik en, har jeg veldig lyst til at startmenyen min skal ligge øverst, i stedet for bunnen, slik den gjør på mac, bare for å ta et eksempel. Har sett mange screenshots av denne typen, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få til dette.

 

Har søkt litt rundt, men har ikke funnet noe svar på det jeg lurer på, derfor håper jeg noen kunne hjulpet meg her... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg skal bruke en slik dockbar, hvilken bør jeg bruke da? Noen som er bedre enn andre f.eks?

Og hvis jeg da vil bruke en slik en, har jeg veldig lyst til at startmenyen min skal ligge øverst, i stedet for bunnen, slik den gjør på mac, bare for å ta et eksempel. Har sett mange screenshots av denne typen, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få til dette.

 

Jeg forestrekker selv Y'z Dock. Den kan være litt vanskelig å finne siden den ikke lenger er "lovlig". Men et kjapt søk med Google så finner du den vil jeg tro. Objectdock er også et alternativ som tilbyr omtrent det samme. Dersom du er ute etter flere programmer osv. så sjekk første post i denne tråden. Den har blitt oppdatert med de fleste av programmene som er brukt, samt linker til de.

 

Har søkt litt rundt, men har ikke funnet noe svar på det jeg lurer på, derfor håper jeg noen kunne hjulpet meg her...  :cry:

Høyrekklikk på oppgavelinjen og velg "Lås oppgavelinjen". Deretter venstreklikker du på den og mens du gjør det, dra den opp til der du vil ha den (an ramme visest hvor den vil havne). Når du er ferdig så låser du oppgavelinjen på samme måte som du åpnet den.

Lenke til kommentar
Jeg forestrekker selv Y'z Dock. Den kan være litt vanskelig å finne siden den ikke lenger er "lovlig". Men et kjapt søk med Google så finner du den vil jeg tro. Objectdock er også et alternativ som tilbyr omtrent det samme. Dersom du er ute etter flere programmer osv. så sjekk første post i denne tråden. Den har blitt oppdatert med de fleste av programmene som er brukt, samt linker til de.

 

Har selv lastet ned Y'z Dock, men har ikke fått snarveiene til å funke.. Så det er bare ti å dra snarveiene inn på den da assa? Og så skifte ikon?? Har jeg forstått det riktig da?

 

Må vel også laste ned StyleXP..?

 

Høyrekklikk på oppgavelinjen og velg "Lås oppgavelinjen". Deretter venstreklikker du på den og mens du gjør det, dra den opp til der du vil ha den (an ramme visest hvor den vil havne). Når du er ferdig så låser du oppgavelinjen på samme måte som du åpnet den.

 

Hehe, snakk om å være "borte" a... Tenkte selvfølgelig ikke på at man kunne gjøre det på denne måten, trodde det var et eller annet ennå mer "avansert", hehe... Ligger kanskje noe i Rema 1000s' slagord; det enkle er ofte det beste, allikevel da :dribble:

 

EDIT: Takk for fint svar forresten :)

Endret av OShea22
Lenke til kommentar
Ser det er noen som spør etter vær-koder for å bruke i ObjectDock, så her har jeg funnet en del koder for steder og byer i Norge:

 

Alvik: NOXX0001

Arendal: NOXX0002

Bergen: NOXX0004

Brønnøysund: NOXX0051

Drammen: NOXX0008

Evenes: NOXX0052

Fagernes: NOXX0053

Florø: NOXX0009

Fredrikstad: NOXX0010

Halden: NOXX0011

Haugesund: NOXX0014

Hønefoss: NOXX0015

Karasjok: NOXX0056

Kristiansand: NOXX0017

Kråkenes: NOXX0057

Leknes: NOXX0058

Larvik: NOXX0019

Lillesand: NOXX0020

Lillestrøm: NOXX0021

Mandal: NOXX0022

Melhus: NOXX0023

Moss: NOXX0024

Namsos: NOXX0049

Nordheimsund: NOXX0027

Os: NOXX0028

Oslo: NOXX0029

Porsgrunn: NOXX0030

Røros: NOXX0031

Rørvik: NOXX0054

Sandefjord: NOXX0032

Sandvika: NOXX0033

Skien: NOXX0034

Sogndal: NOXX0055

Stavanger: NOXX0035

Stjørdal: NOXX0036

Tafjord: NOXX0046

Tromsø: NOXX0050

Trondheim: NOXX0039

Tynset: NOXX0040

Tønsberg: NOXX0037

Vangsnes: NOXX0060

 

Send PM hvis jeg skal tilføye flere i lista.  :)

Kan du tilføye Tvedestrand i lista?

 

PS. Hvor fant du den hende?

Lenke til kommentar
Har selv lastet ned Y'z Dock, men har ikke fått snarveiene til å funke.. Så det er bare ti å dra snarveiene inn på den da assa? Og så skifte ikon?? Har jeg forstått det riktig da?

 

Må vel også laste ned StyleXP..?

ja det er bare å dra snarveiene dine inn på den linja så blir de liggende der. For å fjerne de så drar du de bare ut igjen og slipper de på et blankt område. For å skifte ikon så høyreklikker du på snarveien i Y'z Dock og velger "Dock properties" eller noe.

 

Du trenger ikke StyleXP nei, det er noe annet. Det er et program som legger inn Visual Styles i Windows XP automatisk, istedet for å gjøre det manuelt. Style XP har også en rekke andre funksjoner også da.

Lenke til kommentar
Jeg bruker samurize og tv visninga den har. Men for ca 1 uke siden slutta den å vise hva som var på tv. Tenkte først at det går sikkert over men jeg klarer ikke å få den til å vi programmet lenger. Noen som kan hjelpe meg med hva som har skjedd ?

Dette har vi diskutert tidligere i tråden (1-2 sider tilbake). Jeg har kontaktet forfatteren av scriptet, men han har ikke svart meg tilbake ennå. Jeg skal gi beskjed når han eventuelt svarer meg.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

@TCi: Du ser ut til å ha litt peil på styling av desktopen ;)

 

Har et lite spørsmål til deg da..hehe... Hva trenger jeg for å skifte ut f.eks. skrivebordsikoner? Har sett mange som har hatt ikoner i lik størrelse som man har på mac, og med like ikoner... Er dette vanskelig, og hvordan gjøres det, vet du det?

 

Er det muligheter?

Lenke til kommentar

IconPackager funker bra om du ikke vil risikere å ødelegge noe. Men er du erfaren og vet hva du gjør anbefaler jeg å bytte ut shell32.dll

 

Å endre størrelse på ikoner eller få ikonene til å oppføre seg som på Mac OS X prøvde jeg og en gang. Fungerer bra og blir pent, men husker dessverre ikke navnet på programmet.

 

TCi vet det sikkert :)

Lenke til kommentar
IconPackager funker bra om du ikke vil risikere å ødelegge noe. Men er du erfaren og vet hva du gjør anbefaler jeg å bytte ut shell32.dll

 

Å endre størrelse på ikoner eller få ikonene til å oppføre seg som på Mac OS X prøvde jeg og en gang. Fungerer bra og blir pent, men husker dessverre ikke navnet på programmet.

 

TCi vet det sikkert :)

Takk for fint svar :) Er nok ikke så dreven at jeg tør å begi meg ut på å tukle med shell32.dll gitt, hehe...

 

Da skal jeg teste dette vettu, sender en PM til TCi jeg.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...