Gå til innhold

XP desktop deskmod


sfRoyal

Anbefalte innlegg

Ganske morsomt å se hvor mange som faktisk etterlikner Mac. Men når det kommer til "mac vs pc"-diskusjoner, er de pc-fanatikere som fy!

Men siden dette er en desktop-tråd, må jeg nesten poste en ekte mac-desktop, siden dere andre bare etterlikner  :p

At man har taskbaren øverst og en dock nederst betyr automatisk at man etterligner os x?

Nei, men alle bildene, apple-logoene, "dock'ene" (som faktisk er navngitt "dock" også, big deal..heh), apple-skinsa, itunes, ical-skins/icons, osv osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, står sikkert mye fint i denne tråden; men jeg har ikke tid til å lese 60 sider :p Noen som kan gi meg sidenummer eller noe?

Vel, du kan jo ta en kikk på første innlegget.

Jeg HAR sett på 1ste innlegget, men jeg vet ikke hva jeg trenger ffs!

Jegf bruker jo samurize, kan jeg modde startmenyen med det? Hvordan i tilfelle?

 

Kan noen gi meg noen DIREKTELINKER til det jeg skal ha? Ikke noen trials og demoer! Skal bare ha en råere "metall" start meny eller noe.

Lenke til kommentar
Ok, står sikkert mye fint i denne tråden; men jeg har ikke tid til å lese 60 sider :p Noen som kan gi meg sidenummer eller noe?

Vel, du kan jo ta en kikk på første innlegget.

Jeg HAR sett på 1ste innlegget, men jeg vet ikke hva jeg trenger ffs!

Jegf bruker jo samurize, kan jeg modde startmenyen med det? Hvordan i tilfelle?

 

Kan noen gi meg noen DIREKTELINKER til det jeg skal ha? Ikke noen trials og demoer! Skal bare ha en råere "metall" start meny eller noe.

StyleXP eller Neowin UXTheme Multi-Patcher.

Lenke til kommentar
Ok, står sikkert mye fint i denne tråden; men jeg har ikke tid til å lese 60 sider :p Noen som kan gi meg sidenummer eller noe?

Vel, du kan jo ta en kikk på første innlegget.

Jeg HAR sett på 1ste innlegget, men jeg vet ikke hva jeg trenger ffs!

Jegf bruker jo samurize, kan jeg modde startmenyen med det? Hvordan i tilfelle?

 

Kan noen gi meg noen DIREKTELINKER til det jeg skal ha? Ikke noen trials og demoer! Skal bare ha en råere "metall" start meny eller noe.

Dersom du hadde lest det som står om de programmene så har du funnet ut at Samurize ikke kan modde startmenyen.

 

Det du er ute etter er en Visual Style/MS Style. Du kan enten laste ned StyleXP eller bruke en UXtheme.dll patcher for å aktivere bruke av VS. Jeg har skrevet en guide om dette og flere ting på hjemmesiden min.

Lenke til kommentar
Ganske morsomt å se hvor mange som faktisk etterlikner Mac. Men når det kommer til "mac vs pc"-diskusjoner, er de pc-fanatikere som fy!

Men siden dette er en desktop-tråd, må jeg nesten poste en ekte mac-desktop, siden dere andre bare etterlikner  :p

At man har taskbaren øverst og en dock nederst betyr automatisk at man etterligner os x?

Langt ifra. Og de desktopene jeg posta er alt Longhorn oppsett / inspirert av longhorn. Og Mac kan aldri ta igjen PC når det kommer til deskmodding uansett, du aner ikke hva slags desktop det kan komme ut av en maskin som er konfigurert riktig :)

Lenke til kommentar
apox, sjekk PM'ene dine!

har drit lyst på lik desktop som deg, er det mulig på en enkel måte?

Kan du plz gi meg en liten guide o.l. på hvordan jeg skal få den HELT lik som din? Seriøst stiligste desktop'en jeg har sett, EVER!

Hmm.. For det første så kan ikke jeg eksportere desktopen min som en "zip" eller noe hvis det var det du tenkte på, og for det andre så ville jeg ikke gjort det :) Så mye arbeid vil man helst ikke gi vekk :p

 

MEN : Det du kan gjøre for å få lignende :

 

Bruk Neowin UXTheme MP eller StyleXP (eller crack win-shellet).

Skaff deg Rainlendar og Rainmeter. Så skaffer du deg IconPackager (eller hvis du er 1337 så modder du alle ikonene selv). Så skaffer du deg DesktopX eller sStyle. Også begynner du å lete selv etter ting og tang på deviantart + alle andre steder du kommer over :)

 

Alt jeg har gjort med ikonene er manuelle oppsett hvor jeg har tatt ikoner fra bokstavelig talt overalt. Og forandra størrelsen på "shell-icons" til 64x64.

 

Poster med et bilde av "my computer" :)

post-104-1098994672_thumb.jpg

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Langt ifra. Og de desktopene jeg posta er alt Longhorn oppsett / inspirert av longhorn. Og Mac kan aldri ta igjen PC når det kommer til deskmodding uansett, du aner ikke hva slags desktop det kan komme ut av en maskin som er konfigurert riktig :)

Jeg trenger faktisk bare 2 programmer for å gjøre omtrent hva jeg vil med modding. Da kan jeg bytte alle iconer på en mye mer genial måte enn på pc (for de av dere som driver med mac, vet hva jeg snakker om), skrivebordet kan tillegges alt av dilldall (og nyttige ting for den saks skyld), man kan ha flere skrivebord på en genial og oversiktlig måte (selv med èn skjerm). I tillegg kan man bytte ut alt av utseende i hele systemet.

 

For å fullføre "krangelen"; nevn en ting du kan "modde" på pc, som du ikkje kan på mac...

Lenke til kommentar
Langt ifra. Og de desktopene jeg posta er alt Longhorn oppsett / inspirert av longhorn. Og Mac kan aldri ta igjen PC når det kommer til deskmodding uansett, du aner ikke hva slags desktop det kan komme ut av en maskin som er konfigurert riktig :)

Jeg trenger faktisk bare 2 programmer for å gjøre omtrent hva jeg vil med modding. Da kan jeg bytte alle iconer på en mye mer genial måte enn på pc (for de av dere som driver med mac, vet hva jeg snakker om), skrivebordet kan tillegges alt av dilldall (og nyttige ting for den saks skyld), man kan ha flere skrivebord på en genial og oversiktlig måte (selv med èn skjerm). I tillegg kan man bytte ut alt av utseende i hele systemet.

 

For å fullføre "krangelen"; nevn en ting du kan "modde" på pc, som du ikkje kan på mac...

For å starte først : Jeg kjøpte meg en Powerbook 15" for noen uker siden. Etter å ha hatt den i tre dager og prøvde stadig å overbevise meg "nei, Mac OSX er bra og pent" så ble jeg gal over hvor ubrukelig en Mac er i forhold til en Windows-basert PC.

 

Kan du :

 

Bytte hele shellet (OSX-shell) med et helt annet og modde det selv som du vil ?

Kan du ha multiple desktops uten å bytte bruker ?

Kan du endre ikonene i OSX-shellet selv uten ekstraprogrammer?

 

Dette kan bli en lang diskusjon med meg, så det nytter ikke. For min del er Mac helt ubrukelig, som jeg sa til mine kompiser : For det første så kunne jeg telle funksjonene til OSX og holde det på et to-sifret tall og for det andre så er det ikke noe annet bak det fancy utseende, men det verste var å bruke applikasjoner på Mac (Maya til Mac var mildt sagt ubrukelig) Og hvorfor i allverden skal alle funksjonene i ett program komme på den taksbaren oppe ? Selv i Maya hvor man må ha et GUI-based interface og fysiske knapper å trykke på innenfor programmet (som det ikke var i mac-maya).

 

EDIT : Når jeg sier bytte shell, mener jeg ikke bytte til et annet cheesy "milk" skin, men bytte interfacet totalt og holdent, så det ikke er OSX lenger. Det kan man med Windows. Og seriøst, det er mye mer moddemuligheter når det kommer til Windows, og skal man snakke om modding generellt (casemod++)... glem det :)

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
For å fullføre "krangelen"; nevn en ting du kan "modde" på pc, som du ikkje kan på mac...

Explorer.exe? :tease:

VirtualPC :w00t:

Bah, du må emulere Windows. Og en ting til : Så forbanna teit hvis jeg skulle kjøre apps som var litt eldre så måtte Mac OSX loade Mac OS9 og kjøre det derifra. :roll: Må man det i Windows ? Neppe :)

 

EDIT : Quote myself :

 

Mac er en ekstremt fin, men HELVETES stor Symbian-mob.l
Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Bytte hele shellet (OSX-shell) med et helt annet og modde det selv som du vil ?

Kan du ha multiple desktops uten å bytte bruker ?

Kan du endre ikonene i OSX-shellet selv uten ekstraprogrammer?

Nei, men jeg ser ikke helt bruksområdet for dette - spesiellt ikke når man har OSX.

Ja.

Ja.

For det første så kunne jeg telle funksjonene til OSX og holde det på et to-sifret tall og for det andre så er det ikke noe annet bak det fancy utseende, men det verste var å bruke applikasjoner på Mac (Maya til Mac var mildt sagt ubrukelig) Og hvorfor i allverden skal alle funksjonene i ett program komme på den taksbaren oppe ? Selv i Maya hvor man må ha et GUI-based interface og fysiske knapper å trykke på innenfor programmet (som det ikke var i mac-maya).

Vel, mac har i alle fall flere funksjoner out-of-the-box, enn det windows har. Dersom du supplementerer osx med et par gratisprogrammer, har du faktisk alt du ikke ante fantes. Når det gjelder GUI/taskbar, er dette en smakssak, så dette ser jeg ikke målet i å kommentere.

Bah, du må emulere Windows. Og en ting til : Så forbanna teit hvis jeg skulle kjøre apps som var litt eldre så måtte Mac OSX loade Mac OS9 og kjøre det derifra.  :roll: Må man det i Windows ? Neppe :)

Jeg må emulere windows om jeg skal bruke det ja, men hvorfor skulle jeg det? Du må jo emulere mac, for å sette perspektivet på konklusjonen din.

..enda har jeg ikke funnet et program, som ikke funker i OSX. Og om man MÅ bruke et OS9-program, trenger man ikke gjøre dette via OS9 direkte; OSX emulerer nemlig OS9 direkte i OSX-systemet - på samme måte som du kan endre "emulering" på .exe-filer i windowsXP.

 

edit; du kan ikke si at det er stygt? se vedlagt fil. Liker spesiellt godt msn-progget :)

post-104-1098995957_thumb.jpg

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

Ja, men hvis jeg endrer det du kaller "emulering" (som er reverse-compatibility mode) så må ikke XP kjøre det valgte OS'et for den del. Det var drittirriterende med OSX. Og OSX har IKKE flere "out of the box" funksjoner enn Windows, det kan du bare glemme.

 

Og for å ikke snakke om stabiliteten til OSX... Huff altså. Det kræsja minst fem-seks ganger ved bare Safari surfing, men hvis jeg skulle legge inn Firefox så kom firefox ikonet opp nede på docken og forsvant. Kom opp og forsvant konstant....

 

Jaja, bare kom deg ut av denne tråden, her er det Windows deskmods vi vil se :)

 

Og siden du har så mange fine ting i signaturen så tar jeg meg friheten her :

 

http://www.mac-sucks.com/

Og google "Mac killed my inner child" <-- genial og sann :)

 

Nei, det er jo ikke stygt, men for _min_ del var det ubrukelig. Jeg følte jeg var "ferdig" med OSX den første dagen. Smak og behag sier jeg bare.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...