Gå til innhold

TEST: Lenovo Vibe C2 Power


Anbefalte innlegg

Er ikke så inne på telefoner men den får 9/10 mulige?

Det må jo bety at dette er nesten en perfekt telefon?

Beklager men det tror jeg ikke på, hvis denne hadde vert det, hadde ingen brukt flere tusner på en telefon. Dette er jo bare tullball.

Det er vel kanskje prisen som gjør at det er 9/10? Tydeligvis en meget bra telefon som i tillegg er meget billig. Selv om den ikke yter som en toppmodell er jo prisen ganske sensasjonell, og jeg regner med den tas med i betraktningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dere skriver at den har hurtiglading, men hvordan fungerer denne hurtigladingen?

Hei!

 

Hurtigladingen virker å være Lenovo-spesifikk, men sannsynligvis vil også andre ladere (eksempelvis Motorola sine) fungere. Quick Charge-ladere vil imidlertid ikke fungere, ettersom telefonen kjører på et MediaTek-brikkesett, og ikke ett av Qualcomm sine.

 

– Torstein

 

..så dere vet ikke?

Lenke til kommentar

Svært modent å banne i artikkelens overskrift.

Viser tegn på ekstremt god språkføring, og at du muligens ønsker å fremstå som hipp og kul.

Rett og slett inspirerende for unge skribentspirer.

 

Sukk...

 

http://illvit.no/mennesket/hjernen/intelligens/banneord-er-tegn-pa-intelligens

 

SKal jeg finne noe på "behovert for å rakke ned på andres arbeid" og "behoved for å degradere andres mennesker til barn"?

Lenke til kommentar

Er ikke så inne på telefoner men den får 9/10 mulige?

Det må jo bety at dette er nesten en perfekt telefon?

Beklager men det tror jeg ikke på, hvis denne hadde vert det, hadde ingen brukt flere tusner på en telefon. Dette er jo bare tullball.

 

Jeg tror du har totalt misforstått hvordan man gir ett produkt en «rating».

Når man evaluerer ett produkt skal ALT veies opp mot pris. Denne telefonen har fått 9/10 i sitt prissjiktet. Du kan ikke sammenligne en Samsung S7 med denne. Det er bare tullballer som tror det.

Lenke til kommentar

 

Er ikke så inne på telefoner men den får 9/10 mulige?

Det må jo bety at dette er nesten en perfekt telefon?

Beklager men det tror jeg ikke på, hvis denne hadde vert det, hadde ingen brukt flere tusner på en telefon. Dette er jo bare tullball.

Jeg tror du har totalt misforstått hvordan man gir ett produkt en «rating».

Når man evaluerer ett produkt skal ALT veies opp mot pris. Denne telefonen har fått 9/10 i sitt prissjiktet. Du kan ikke sammenligne en Samsung S7 med denne. Det er bare tullballer som tror det.

 

 

Gjør jo skalaen mindre brukbar i mine øyne. Helst skulle de vurderes etter ytelse og funksjoner, og så kunne man fått et korrigert tall etter pris Da vil et produkt f.eks få mindre score for dårligere skjerm enn en toppmodell med en skarp og høyoppløst skjerm. Men skjønner at produsenter og importører liker lite at produktet dems bare får 4 av 10 poeng, selv om produktet i seg selv ikke er dårlig.

 

IMHO, altså. :-)

Lenke til kommentar

Andre vil sannsynligvis mene at en karakterskala hvor alle gode budsjettmobiler er presset inni et 4-tall også er ganske ubrukelig. En "god" mellomklassetelefon som nå hadde fått 7/10 versus en rå mellomklassetelefon som hadde fått 9/10 hadde med din metode muligens begge fått karakteren 5 (muligens 5.5 for den beste), siden det ikke er plass til mer granularitet når alle prisklasser slås sammen til én.

 

Da kan folk lett tenke at det har ingenting å si hvilken av de to de velger, siden det er kun 0.5 poeng som skiller de, selv om den ene er langt bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke så inne på telefoner men den får 9/10 mulige?

Det må jo bety at dette er nesten en perfekt telefon?

Beklager men det tror jeg ikke på, hvis denne hadde vert det, hadde ingen brukt flere tusner på en telefon. Dette er jo bare tullball.

Jeg tror du har totalt misforstått hvordan man gir ett produkt en «rating».

Når man evaluerer ett produkt skal ALT veies opp mot pris. Denne telefonen har fått 9/10 i sitt prissjiktet. Du kan ikke sammenligne en Samsung S7 med denne. Det er bare tullballer som tror det.

 

 

Gjør jo skalaen mindre brukbar i mine øyne. Helst skulle de vurderes etter ytelse og funksjoner, og så kunne man fått et korrigert tall etter pris Da vil et produkt f.eks få mindre score for dårligere skjerm enn en toppmodell med en skarp og høyoppløst skjerm. Men skjønner at produsenter og importører liker lite at produktet dems bare får 4 av 10 poeng, selv om produktet i seg selv ikke er dårlig.

 

IMHO, altså. :-)

Med din tankegang kan man ikke lenger utføre tester for da vil kun TV'er, mobiler, PC'er etc til hundrevis av tusen kroner få de gode karakterene og de "billige" få dårlig karakter. Det vil aldri finnes ett eneste ett "billig" brodukt på markedet fordi høye karakterer er ment til dyre produkter.

Men uansett, du skal få lov til å ha din mening. Ingen som tvinger deg til å tenke.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er ikke så inne på telefoner men den får 9/10 mulige?

Det må jo bety at dette er nesten en perfekt telefon?

Beklager men det tror jeg ikke på, hvis denne hadde vert det, hadde ingen brukt flere tusner på en telefon. Dette er jo bare tullball.

Jeg tror du har totalt misforstått hvordan man gir ett produkt en «rating».

Når man evaluerer ett produkt skal ALT veies opp mot pris. Denne telefonen har fått 9/10 i sitt prissjiktet. Du kan ikke sammenligne en Samsung S7 med denne. Det er bare tullballer som tror det.

 

 

Gjør jo skalaen mindre brukbar i mine øyne. Helst skulle de vurderes etter ytelse og funksjoner, og så kunne man fått et korrigert tall etter pris Da vil et produkt f.eks få mindre score for dårligere skjerm enn en toppmodell med en skarp og høyoppløst skjerm. Men skjønner at produsenter og importører liker lite at produktet dems bare får 4 av 10 poeng, selv om produktet i seg selv ikke er dårlig.

 

IMHO, altså. :-)

Med din tankegang kan man ikke lenger utføre tester for da vil kun TV'er, mobiler, PC'er etc til hundrevis av tusen kroner få de gode karakterene og de "billige" få dårlig karakter. Det vil aldri finnes ett eneste ett "billig" brodukt på markedet fordi høye karakterer er ment til dyre produkter.

Men uansett, du skal få lov til å ha din mening. Ingen som tvinger deg til å tenke.

 

 

Voksent innlegg av deg. Påstår jeg ikke tenker, når du selv ikke skjønner hva som ville skjedd. Sier vel egentlig langt mer om deg enn meg.

 

Folk vil selvsagt tilpasse seg skalaen, og akseptere at en 500-kroners telefon ikke får toppscore. Det som er viktig er hvordan den scorer mot andre, så kan man selv se om det er verdt å kjøpe noe som er litt dyrere, eller endog velger en rimeligere modell enn de ellers ville valgt.

 

Skal du ha en toppmodell så bør du forvente at den scorer høyt på skalaen, men det vil bli mer synlig hvor mye mer man betaler for enkelte toppmodeller. Skal man ha en mellomklassemodell, så vil man ikke forvente den høyeste scoren, men man ser kanskje at en god mellomklassemodell scorer jevngodt eller endog bedre enn enkelte toppmodeller. Hva skjer da? jo flere vil se at man får like god telefon til lavere pris, og kjøpe etter det.

 

Om man vet at telefoner under 1000 NOK stort sett vil havne under 4 av 10, vil de som ligger mot 4 vil naturligvis bli mer populære enn de som havner på 1 og 2. Om en slik modell da f.eks. scorer 5, så vil den da hevde seg blant dyrere telefoner som oppnår tilsvarende karakter, nettopp fordi man ser at man får bedre telefon for mindre kroner.

 

Så billige varer vil fremdeles finnes, men de blir mer reelt sammenlignet mot dyrere modeller. Tror selv det ville ført til mer press på leverandørene ved at de dyre toppmodellene må levere bedre for å forsvare den høyere prisen,

Lenke til kommentar

Er ikke så inne på telefoner men den får 9/10 mulige?

Det må jo bety at dette er nesten en perfekt telefon?

Beklager men det tror jeg ikke på, hvis denne hadde vert det, hadde ingen brukt flere tusner på en telefon. Dette er jo bare tullball.

 

Då må vel alle telefoner graderes etter pris, karakter 1 for alt under kr 1000 og 10 for alt over kr 10.000 - omtrentlig :)

 

En del mener nok at pris bør være en del av vurderingen - altså hva man får for pengene.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerte GPS? Har hatt Mediatek 6752 og 6735 og begge har hatt problemer med GPS løsningene. De har rett og slett ikke vært så nøyaktige som mobiler jeg har hatt med Snapdragon. Geocaching or GPS i bil ble et problem.

 

Er masse billlige telefoner med denne prosessoren til 60-70dollar. Er særdeles skuffet over mediatek de siste årene etter at det så ut at de skulle erobre markedet i 2014

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er ikke så inne på telefoner men den får 9/10 mulige?

Det må jo bety at dette er nesten en perfekt telefon?

Beklager men det tror jeg ikke på, hvis denne hadde vert det, hadde ingen brukt flere tusner på en telefon. Dette er jo bare tullball.

Jeg tror du har totalt misforstått hvordan man gir ett produkt en «rating».

Når man evaluerer ett produkt skal ALT veies opp mot pris. Denne telefonen har fått 9/10 i sitt prissjiktet. Du kan ikke sammenligne en Samsung S7 med denne. Det er bare tullballer som tror det.

 

 

Gjør jo skalaen mindre brukbar i mine øyne. Helst skulle de vurderes etter ytelse og funksjoner, og så kunne man fått et korrigert tall etter pris Da vil et produkt f.eks få mindre score for dårligere skjerm enn en toppmodell med en skarp og høyoppløst skjerm. Men skjønner at produsenter og importører liker lite at produktet dems bare får 4 av 10 poeng, selv om produktet i seg selv ikke er dårlig.

 

IMHO, altså. :-)

Med din tankegang kan man ikke lenger utføre tester for da vil kun TV'er, mobiler, PC'er etc til hundrevis av tusen kroner få de gode karakterene og de "billige" få dårlig karakter. Det vil aldri finnes ett eneste ett "billig" brodukt på markedet fordi høye karakterer er ment til dyre produkter.

Men uansett, du skal få lov til å ha din mening. Ingen som tvinger deg til å tenke.

 

 

Voksent innlegg av deg. Påstår jeg ikke tenker, når du selv ikke skjønner hva som ville skjedd. Sier vel egentlig langt mer om deg enn meg.

 

Folk vil selvsagt tilpasse seg skalaen, og akseptere at en 500-kroners telefon ikke får toppscore. Det som er viktig er hvordan den scorer mot andre, så kan man selv se om det er verdt å kjøpe noe som er litt dyrere, eller endog velger en rimeligere modell enn de ellers ville valgt.

 

Skal du ha en toppmodell så bør du forvente at den scorer høyt på skalaen, men det vil bli mer synlig hvor mye mer man betaler for enkelte toppmodeller. Skal man ha en mellomklassemodell, så vil man ikke forvente den høyeste scoren, men man ser kanskje at en god mellomklassemodell scorer jevngodt eller endog bedre enn enkelte toppmodeller. Hva skjer da? jo flere vil se at man får like god telefon til lavere pris, og kjøpe etter det.

 

Om man vet at telefoner under 1000 NOK stort sett vil havne under 4 av 10, vil de som ligger mot 4 vil naturligvis bli mer populære enn de som havner på 1 og 2. Om en slik modell da f.eks. scorer 5, så vil den da hevde seg blant dyrere telefoner som oppnår tilsvarende karakter, nettopp fordi man ser at man får bedre telefon for mindre kroner.

 

Så billige varer vil fremdeles finnes, men de blir mer reelt sammenlignet mot dyrere modeller. Tror selv det ville ført til mer press på leverandørene ved at de dyre toppmodellene må levere bedre for å forsvare den høyere prisen,

Beklager å si det, men din metode er ubrukelig av en grunn, den er ikke forbrukervennelig. Når du lager en forbrukertest på ett produkt så lager du den i forhold til produktets pris og hva du får for den sprisen, ikke opp mot verdens beste produkt som ikke har noen prislapp.

Når du lager testrapport så driver du med en forbrukerservice og en del av servicen er å rapportere hva du får for pengene. Prisen på produktet er en del av de fleste forbrukers checkpunkter. De fleste menneskene har ett budget når de skal handle, og de søker etter produkter i forbindelse med det budgettet.

Om du ikke klarer å forstå dette så er jeg glad du ikke jobber i noen form for serviceyrke.

 

MEN, det er en type "forbrukerrapport" jeg skal være enig i med deg hvor pris ikke er relevant, det er når du legger ut en "top 10 BEST" liste. Da kan du som forbruker se igjennom hva som er best uansett pris. Dette er relevant når du lager en liste, men ikke når du legger ut en testrapport av ett produkt.

 

Du kan rope og skrike så mye du vil om hvordan verden bør fungere, men det endrer ikke på hvordan den fungerer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...