Gå til innhold

AMD har demonstrert sin GTX 1080-«killer»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Og så kommer jo seff Nvidia til å gi ut 1080 TI for å toppe dette måneden etter :p

Til 7999,00 kroner.

 

AMD er ikke et alternativ for mange av oss da vi har investert i en G-Sync skjerm

G-sync er det kjipeste eksempelet på at proprietær teknologi ødelegger for alle inkludert kundene, og jeg er fryktelig glad intel blant annet har støttet freesync, i tillegg til det store flertall av skjermmodeller. G-sync er dødt om to år.

 

 

Du tror 490 blir billig?

Lenke til kommentar

 

Du tror 490 blir billig?

 

 

Du tror tydeligvis at den blir svindyr, en ting er sikkert, om du ikke har budsjett til å kjøpe en oppgradering til et 1060 3Gb, kommer du ikke til å ha budsjett til et 1080ti.

 

Prisen på et 490 kommer antageligvis til å legge seg på prisklassen til Fury X, altså fra 4500 og oppover.

 

Personlig for meg så tror jeg Nvidia kommer til å måtte investere i langt bredere samarbeid med Intel og hovedkortprodusenter om de nå skal kontre det Amd kommer med, langt bedre sammspill mellom cpu , hk , minne og skjermkort viser at det skal bli enklere for utviklerne av programvare til å utnytte ressursene som systemet har, noe som virkelig baner vei for ny teknologi fremover om denne trenden fortsetter.

 

Og ser man faktisk på Intel så har de nå valgt (kanskje rykte dog )å velge en annen sammarbeidspartner enn Nvidia og skal faktisk legge til Radeon i de nye Cpu modellene sine selv...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Uansett hva folk tror så er det ikke som AMD priser 1000 kr under Nvidia akkurat. AMD har vært veldig like Nvidia i pris i det siste, og flere ganger har Nvidia vært lavere på pris og Så om 490 yter som 1080 så koster den nok og 6000 kr. Hvis de kutter pris, gjør NVidia det samme.

 

Nvidia trenger ikke å investere i noe som helst for å kontre AMD med samspill. Samspill med AMD CPU og GPU er en promille av spillmarkedet. Utviklere er ikke dumme. De optimaliserer mot Intel CPU, og 80% av disse har en Nvidia GPU. Finnes ellers ingenting som hete AMD eller Intel RAM. Eller SSD. Bare et dårlig forsøk fra AMD. Enda en dårlig avgjørelse hvor de kastet bort penger på et dødsdømt prosjekt. Istedenfor å bare lage GPUer og CPUer. AMD lager ikke HK. Så samspill mellom CPU og GPU, som jeg aldri har sett noe på. Og i så fall, hvorfor skal Nvidia bry seg? Ingen optimaliserer som  sagt mot hva en promille er brukere har. De som har mye penger til spill har og svært lite sannsynlig en AMD combo.

 

 

Det kommer ikke til å komme Radeon i Intel CPUer, akkurat som det ikke er GeForce i dag.

 

Føler det blir litt å graspe etter strå og finne en måte AMD på en eller annen måte magisk skal komme tilbake.

Lenke til kommentar

Uansett hva folk tror så er det ikke som AMD priser 1000 kr under Nvidia akkurat. AMD har vært veldig like Nvidia i pris i det siste, og flere ganger har Nvidia vært lavere på pris og Så om 490 yter som 1080 så koster den nok og 6000 kr. Hvis de kutter pris, gjør NVidia det samme.

 

Nvidia trenger ikke å investere i noe som helst for å kontre AMD med samspill. Samspill med AMD CPU og GPU er en promille av spillmarkedet. Utviklere er ikke dumme. De optimaliserer mot Intel CPU, og 80% av disse har en Nvidia GPU. Finnes ellers ingenting som hete AMD eller Intel RAM. Eller SSD. Bare et dårlig forsøk fra AMD. Enda en dårlig avgjørelse hvor de kastet bort penger på et dødsdømt prosjekt. Istedenfor å bare lage GPUer og CPUer. AMD lager ikke HK. Så samspill mellom CPU og GPU, som jeg aldri har sett noe på. Og i så fall, hvorfor skal Nvidia bry seg? Ingen optimaliserer som  sagt mot hva en promille er brukere har. De som har mye penger til spill har og svært lite sannsynlig en AMD combo.

 

 

Det kommer ikke til å komme Radeon i Intel CPUer, akkurat som det ikke er GeForce i dag.

 

Føler det blir litt å graspe etter strå og finne en måte AMD på en eller annen måte magisk skal komme tilbake.

Seriøst? Alltid like artig å lese poster i fra ekstreme AMD-hatere^^ Men her var det mye bullshit!

Endret av Koven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Seriøst? Alltid like artig å lese poster i fra ekstreme AMD-hatere^^ Men her var det mye bullshit!

 

Du står fritt til å begrunne påstandene dine. For vet du hva som faktisk bare er tull? Bare avfeie andre som hatere og si alt de sier er tull, uten å komme med noe som helst selv. Hvis du kommer med noen gode argumenter så er jeg åpen for å endre synspunkt, men når noen bare kommer og sier at jeg "hater AMD" så føles ikke det så veldig overtalende liksom.

 

Ellers har jeg skrevet massevis av fakta her, og alt stemmer. Mulig at du ikke liker at det stemmer, men ingen grunn til å skrive innlegg av denne typen av den grunn. Det er lov å ikke skrive på forumet, om du ikke har noe å bidra med og :)

Endret av TKongen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vennligst hold en høflig tone i tråden, og unngå persondebatt. Dette fremgår av retningslinjene punkt 1. Vi kan holde praten på et modenhetsnivå som matcher i hvert fall tenårene og helst et stykke oppover. Dersom dette ikke overholdes kan gjentatte og grovere overtredelser reageres på utover denne advarselen.

Reaksjoner på moderering tas på PM eller i tråd for tilbakemeldinger, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

1 Uansett hva folk tror så er det ikke som AMD priser 1000 kr under Nvidia akkurat. AMD har vært veldig like Nvidia i pris i det siste, og flere ganger har Nvidia vært lavere på pris og Så om 490 yter som 1080 så koster den nok og 6000 kr. Hvis de kutter pris, gjør NVidia det samme.

 

2 Nvidia trenger ikke å investere i noe som helst for å kontre AMD med samspill. Samspill med AMD CPU og GPU er en promille av spillmarkedet. Utviklere er ikke dumme. De optimaliserer mot Intel CPU, og 80% av disse har en Nvidia GPU. Finnes ellers ingenting som hete AMD eller Intel RAM. Eller SSD. Bare et dårlig forsøk fra AMD. Enda en dårlig avgjørelse hvor de kastet bort penger på et dødsdømt prosjekt. Istedenfor å bare lage GPUer og CPUer. AMD lager ikke HK. Så samspill mellom CPU og GPU, som jeg aldri har sett noe på. Og i så fall, hvorfor skal Nvidia bry seg? Ingen optimaliserer som  sagt mot hva en promille er brukere har. De som har mye penger til spill har og svært lite sannsynlig en AMD combo.

 

 

Det kommer ikke til å komme Radeon i Intel CPUer, akkurat som det ikke er GeForce i dag.

 

Føler det blir litt å graspe etter strå og finne en måte AMD på en eller annen måte magisk skal komme tilbake.

 

På tide at du får et svar fra meg :

 

1 Prisen på Amd sitt RX480 skjermkort var 199$ for 4Gb varianten og 239$ for 8Gb varianten, prisene i USA var fra starten av nede i denne kategorien med noen avvik i forhold til at kortet faktisk ble utsolgt flere ganger, men generelt så vi at Sapphire Nitro greide å holde prisene der samt referanse kortene til Amd. Faktisk var etterspørselen såpass stor ved lansering at Amd måtte sende ut flere 8Gb kortet pakket som 4GB kort ( der flere av disse kunne få alle 8GB i bruk)...

 

Nvidia sine 1060 6Gb kort som ble lansert 19 juli med relativt lav tilgjengelighet til en pris på 2800 kroner, siden lansering har prisen gått ned med 5kr ( https://www.prisguide.no/produkt/nvidia-geforce-gtx-1060-6gb-265665#anchor-price-follow ) mens Amd sitt kort har en utsalgspris per dags dato på 2449 for 8Gb versjonen, en nedgang på ca 400 kroner fra lansering.

 

Skal man altså per dags dato sammenligne begge kortene bør man se på ytelsen per dags dato i forhold til pris i både DX11 og DX12 og der ser man faktisk enorme forskjeller, faktisk vil jeg si at der man før kunne si at Nvidia sitt kort vant en overlegen seier i DX11 og hadde relativt lik eller lavere ytelse enn Amd sitt kort i DX12, er dette nå sånn at Amd sitt kort yter like bra omtrent i DX11 nå og har en klar ledelse i DX12.

 

Og med tanke på pris , ytelse og en forskjell på effektforbruket på omtrent 30Watt ( noe som også ble tatt hånd om i den siste driveren forresten ) har ting snudd radikalt akkurat her, man får altså et 8Gb kort som yter bedre enn Nvidia sitt 6Gb 1060 kort til en lavere pris når man kjøper Sapphire Nitro + utgaven...

 

Og nå er vi inne på akkurat dette med pris, mens Nvidia sitt kort har mer eller mindre hele tiden gått for 2800 kroner har faktisk Amd sine RX 480 kort blitt solgt til en mer konkurransedyktig pris og ønsker man i det hele tatt å dra inn den langt dårligere 1060 3GB versjonen som har 10% av gpu deaktivert ( 1280 cuda vs 1152 cuda , 80 TXU vs 72 TXU ) selges det for 2199 kontra Sapphire sitt Nitro+ 4GB som selges til 1990Kr .

 

Dette er noe som har gjentatt seg gang på gang når det gjelder prisingen til Nvidia og Amd sine produkter, AMD har rett og slett kommet med aggressiv og lavere priser for å ikke falle helt ut av markedet når det gjelder de kortene som selges i hopetall, går man over til entusiast markedet som Fury X så har man også sett det samme, de ble priset lavere enn tilsvarende entusiastkort fra Nvidia og i noen tilfeller med langt bedre kjøling. Fury X var dog en skuffelse, selv om kortene hadde HBM minne var de på ingen måte kvalitetssikret nok da Coil whinen ødela en god del, men ytelsemessig var de en god indikasjon på hva som kommer.

Og det er jo der vi må huske på at Amd har faktisk vært de som startet utviklingen av HBM minne og har hatt dette i planleggingsfasen til sine Gpu'er langt før Nvidia kom på banen, noe som gir noen fordeler i forhold til den enorme pengebingen som Nvidia kan bruke av for å få på plass teknologi selv.

 

2 Den andre delen av innlegget ditt viser utrolig nok svært mye tull fra deg, la meg rette opp i dette med : 

 

a : Advanced Micro Up on Rumored Radeon GPU Deal with Intel 

As per media sources, Intel is licensing Advanced Micro's Radeon GPUs with a purpose to use them in its next generation CPUs. In this regard, we note that Intel's current licensing agreement with NVIDIA Corporation NVDA for its GPUs is scheduled to expire in Mar 2017.

 

b Intel may use AMD GPUs to challenge Nvidia's rising power

 

Så utifra disse to linkene ser man jo at Intel har hatt en avtale i forhold til lissensering av teknologi fra Nvidia som utgår i 2017, selskapet er klar over at det risikerer faktisk langt mer konkurranse fra Nvidia fremover og det kan se ut som et samarbeid med AMD har startet.

 

Kommer dermed en del av Amd sine skjermkort inn i de nye prossesorene til Intel vil selvsagt Amd kunne dra mer nytte av dette samspillet samt Intel kan gi produkter som er mer konkurransedyktig uten at de vil bli melket så inne i granskauen som de ble av Nvidia ( 1,5 Billioner dollar ) når striden var på det verste ( https://www.cnet.com/news/intel-to-pay-nvidia-1-5-billion-in-licensing-fees/

 

 

"For the future use of Nvidia's technology, Intel will pay Nvidia an aggregate of $1.5 billion in licensing fees payable in five annual installments, beginning Jan. 18, 2011," Nvidia announced today.

 

 

En annen ting er at eierne av FX serien til AMD ( Og nyere hovedkort / Apu'er ) har dratt stor nytte av Windows 10 og DX12, dette er noe man har sett over tid i form av både driveroppdateringer og ikke minst ytelse, den kan selvsagt ikke konkurrere med Intel + Nvidia på topp, men for den gjennomsnittlige brukeren vil jeg påstå at det har gitt god ytelse for pengene.

 

Når det gjelder kommentaren din om SSD, Minne og HK så føler jeg at du på nytt er langt ute på vidda, rett og slett kunnskapsløst fra din side :

 

Amd har før måttet designe og få på plass hovedkortene sine for å gi konkurranse mot Intel, de brukte før å produsere chipset og andre brikker for å utnytte disse mest mulig, i dag har de fleste viktige delene som Cpu ( APU ) benytter seg av blitt flyttet inn til denne og dermed er det langt enklere å utnytte langt bedre både minne, skjermkort og ekspansjonsporter på hovedkortet. Behovet for å ha egen design av hovedkort har med andre ord mer eller mindre forsvunnet,

Amd gir nå derimot HK produsentene muligheten til å dekke behovet produktene deres har på en litt annerledes måte og man kan dermed bruke plassen som er til overs for å forbedre funksjonaliteten på hovedkortene på en annen måte, som for eksempel å bruke en større del til lyddelen, nettverksfunksjonalitet ( wifi / lan ).

 

AMD sine merkelapper på minne og SSD var ment for å garantere full kompabilitet med AMD sine produkter og man skal heller ikke legge skjul på at dette var en del av å øke porteføljen til Amd sine produkter på en stund når det gikk veldig dårlig. Det ga resultater i litt ekstra inntekter og kan dermed ikke sies å være idiotisk som du kommer med. 

 

Så om noe har du fremstått som totalt kunnskapsløs og som en kverrulant som ikke engang tar seg bryet med å dokumentere påstandene sine, AMD har nå en rekke med produkter som faktisk kan gi selskapet en stor løft om disse greier å kapre markedsandeler og dette kan føre til utvikling av nye spennende produkter fra både Intel, AMD og Nvidia, noe vi alle faktisk har behov for etter omtrent 3-5 år med svært skuffende produkter der den store endringen var krymping...

Lenke til kommentar

Utrolig morsomt å lese gjennom flere av kommentarene! Gøy å se at det enda er nvidiafanboiiis som lever i sin egen verden og tror at amd har dårlige drivere enda bare fordi dere leser at noen sier det... 

 

Nei de driverne fra amd har faktisk vært helt fantastiske! Har vært det i minst 2 år nå. Bare i 2016 har de kommet med 38 oppdateringer og nå i desember den største av alle med helt nye funksjoner opptak/streaming. 

 

---

 

Det skal sies at det er nok veldig mange uvitende når det kommer til dette med drivere. Vil tro det er et ganske høy andel folk som bruker flere måneder/år gamle drivere som fulgte med da det først først installerte. Har selv funnet ut av flere tilfeller hos bekjente som sitter på 770, 970 og alt mulig annet som ikke oppdatert på 1-3 år og en liten oppdatering løste all deres problemer..

 

Generelt sett er folk veldig flinke å klage til feil folk når noe er feil/fps'en er dårlig. Et godt eksempel er Battlefield 1 der masse folk med gtx770 og andre modeller klager til battlefield/ea pga crashes. Her er det helt klart at det er nvidia som stryker da feilen ligger hos de. Trist at Dice/EA får skylden på grunn av Nvidia sine feil. Eneste måte som fungerer for de som crasher er å instalere en gammel driver som er flere år gammel som det sies ikke skal ha noen spor til dx12 i driverne.  Tror du ikke på dette får dere lese gjennom selv.   Selv to måneder etter lansering har de enda ikke fikset drivere for brukerne sine =)  

 

Uansett så skal det bli spennende å se hvordan VEGA presterer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den nye AMD driveren med ReLive gir my packet loss og høyere ping i League of Legends. Så det er ikke som om alt fungerer hos AMD fra dag 1 heller. Samtidig så er jeg enig i at AMD driverene ikke er noe dårligere enn Nvidia sine.

 

Det jeg har hatt som problem før, og andre også, har vært overscanning. Over HDMI setter AMD på overscan uansett. Ikke så problematisk da du kan bare gå i settings og skru det il 0%., men gjett hva? Innstillingen var grået ut. Det var bare ikke mulig å endre den, og det var ingen måte å fikse det. Eneste som hjalp var å lage ny custom resolution som manglet en piksel i høyden og lengden. Det fungerte ikke før Windows oppdatering fra Windows 8 til 8.1. Jeg har og hatt venner som ikke har kunne klare å kjøre CCC på flere år. Og da kan du aldri fjerne overscan. Så jeg tror du glemmer det litt. Selv om AMD har hatt bra de siste 2 årene stort sett, så er det fortsatt mange som har opplevd problemer med AMD fra før den tiden. Og så har de byttet til Nvidia og ikke hatt problemer.

 

 

Helt ærlig, til folk som går rundt og kaller andre NVidia fanboys når de mener AMD har bedre drivere og slikt. Kan dere forklare meg hvorfor så mange liker Nvidia bedre enn AMD? Dere tror ikke det kan ha noe med produktene, stabilitet og slikt? Eller er "alle" Nvidia fanboys bare fordi de liker grønn bedre enn rød? Og de fleste forbrukere følger ikke veldig nøye med, så det tar mye mer tid enn 2 år å bygge opp igjen tillit. Akkurat som hvis noe er galt med Nvidia driverene så har Nvidia bygget opp et rykte om at de har veldig solide drivere, så derfor tror gjerne folk det er noe annet.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Off topic er fjernet, i henhold til retningslinjene punkt 1.

 

Da prøver vi nok en gang. Persondebatt og off topic slutter her, og 9 innlegg er skjult. Flere overtredelser vil reageres på rimelig momentant da det er advart flere ganger i tråden nå. Dersom dere vil krangle med enkeltpersoner og deres meninger så kan det tas på PM med vedkommende, dog forumets retningslinjer gjelder der også så det er ikke åpent for hets.

Reaksjoner på moderering tas på PM eller i tråd for tilbakemeldinger, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Den nye AMD driveren med ReLive gir my packet loss og høyere ping i League of Legends. Så det er ikke som om alt fungerer hos AMD fra dag 1 heller. Samtidig så er jeg enig i at AMD driverene ikke er noe dårligere enn Nvidia sine.

 

Det jeg har hatt som problem før, og andre også, har vært overscanning. Over HDMI setter AMD på overscan uansett. Ikke så problematisk da du kan bare gå i settings og skru det il 0%., men gjett hva? Innstillingen var grået ut. Det var bare ikke mulig å endre den, og det var ingen måte å fikse det. Eneste som hjalp var å lage ny custom resolution som manglet en piksel i høyden og lengden. Det fungerte ikke før Windows oppdatering fra Windows 8 til 8.1. Jeg har og hatt venner som ikke har kunne klare å kjøre CCC på flere år. Og da kan du aldri fjerne overscan. Så jeg tror du glemmer det litt. Selv om AMD har hatt bra de siste 2 årene stort sett, så er det fortsatt mange som har opplevd problemer med AMD fra før den tiden. Og så har de byttet til Nvidia og ikke hatt problemer.

 

 

Helt ærlig, til folk som går rundt og kaller andre NVidia fanboys når de mener AMD har bedre drivere og slikt. Kan dere forklare meg hvorfor så mange liker Nvidia bedre enn AMD? Dere tror ikke det kan ha noe med produktene, stabilitet og slikt? Eller er "alle" Nvidia fanboys bare fordi de liker grønn bedre enn rød? Og de fleste forbrukere følger ikke veldig nøye med, så det tar mye mer tid enn 2 år å bygge opp igjen tillit. Akkurat som hvis noe er galt med Nvidia driverene så har Nvidia bygget opp et rykte om at de har veldig solide drivere, så derfor tror gjerne folk det er noe annet.

Du kan ikke forsvare nvidia sine win10-drivere de siste 3 årene! Både AMD og nvidia har alltid hatt problemer med sine drivere!

 

Jeg er enig med deg at AMD har flest klager før i tiden- Men etter win10 kom på markedet, så leser jeg brukerstorm i så mange forumer verden over pga ustabile drivere i fra nvidia! Brukere opplever 5-6 drivere på rad med ustabilitet... Det er rene russisk rullet med driverene til nvidia de siste årene for de som benytter seg av win10!

 

AMD ga ut en solid driver for 1 år siden, som var egentlig bra nok i win10 før det... Og den driveren ble enda bedre nå i desember!

 

Slike som deg leter etter den minste feilen AMD har, for å så bruke den i mot alle feilene nvidia har med sine drivere! 

 

Jeg utfordrer deg til å innrømme alle feilene nvidia har med sine drivere, og hva som er bra med AMD^^ Jeg er sikker på at du vil at AMD skal lykkes, slik at vi ikke får et monopol med Intel og Nvidia!

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Det er noen av oss som kjører folding@home, og har hatt gaming-GPUer som idler fordi driverne til nvidia ikke gjør det de skal. Nvidia er først og fremst førstevalget mitt om dagen fordi de har lavt strømforbruk målt mot ytelsen, men gitt driversurret de har hatt i det siste gjør det meg nada å bytte tilbake om AMD kommer med noe som gir god ytelse/watt-forhold. 490 må gjerne bli det kortet. 480 er definitivt en kandidat for dagens gamere, men jeg skulle helst hatt noe som yter bedre enn det jeg alr eier. AMD lever helt fint med at Nvidia har GTX1080 og Titan X Pascal de ikke hamler opp med, som uansett ligger så høyt i pris at det ikke gir rare salgsvolumet.

 

Skulle det dukke opp et godt kort og Nvidia senker prisene for å være konkurransedyktige blir det billigere hardware på massene, samt mindre inntekter til Nvidia. Det er også et gode om man tenker konkurransehensyn.

 

Det er rart med det, folk kjøper Q-melk kun for å støtte den mindre produsenten - mens hva AMD angår koker man tynn suppe på driverproblemer som a) er mindre problematiske enn folk vil ha det til, og b) i stor grad tilstede også hos konkurrentene. For ikke å snakke om at det synes som om 30W TDP er forskjellen på jetmotor og lydløst :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Og så kommer jo seff Nvidia til å gi ut 1080 TI for å toppe dette måneden etter :p

Til 7999,00 kroner.

 

AMD er ikke et alternativ for mange av oss da vi har investert i en G-Sync skjerm

G-sync er det kjipeste eksempelet på at proprietær teknologi ødelegger for alle inkludert kundene, og jeg er fryktelig glad intel blant annet har støttet freesync, i tillegg til det store flertall av skjermmodeller. G-sync er dødt om to år.

 

 

Du tror 490 blir billig?

 

Tror du den blir dyrere enn 1080 om den yter det samme?

Lenke til kommentar

Det er noen av oss som kjører folding@home, og har hatt gaming-GPUer som idler fordi driverne til nvidia ikke gjør det de skal. Nvidia er først og fremst førstevalget mitt om dagen fordi de har lavt strømforbruk målt mot ytelsen

Plager 20w deg ekstra i en stasjonær-pc? Vet at LoveAmiga gjør det tilde grader, men jeg har en annen oppfatning! Som du er inne på, så er driverene like viktige som hardware!  Nvidia burde satse mer på driveren enn hardware nå om dagen! Selv om AMD har mye mer stabile drivere, så vil nvidia komme seirende ut av det, pga at de tror at nvidia har så mye bedre drivere enn AMD...

Endret av Koven
Lenke til kommentar

 

Det er noen av oss som kjører folding@home, og har hatt gaming-GPUer som idler fordi driverne til nvidia ikke gjør det de skal. Nvidia er først og fremst førstevalget mitt om dagen fordi de har lavt strømforbruk målt mot ytelsen

Plager 20w deg ekstra i en stasjonær-pc? Vet at LoveAmiga gjør det tilde grader, men jeg har en annen oppfatning! Som du er inne på, så er driverene like viktige som hardware!  Nvidia burde satse mer på driveren enn hardware nå om dagen! Selv om AMD har mye mer stabile drivere, så vil nvidia komme seirende ut av det, pga at de tror at nvidia har så mye bedre drivere enn AMD...

 

 

AMD har mye mer stabile drivere? Hvor er din kilde på dette? Selv om du skulle ønske det var sånn, så blir det ikke sannhet vet du ;) Så vidt jeg kan se når nye drivere blir lansert, så er det flere som som klager i begge leire. Personlig har jeg ikke hatt noe som helst problemer siden Windows XP.

Lenke til kommentar

AMD har mye mer stabile drivere? Hvor er din kilde på dette? Selv om du skulle ønske det var sånn, så blir det ikke sannhet vet du ;) Så vidt jeg kan se når nye drivere blir lansert, så er det flere som som klager i begge leire. Personlig har jeg ikke hatt noe som helst problemer siden Windows XP.

Uansett så sitter ikke du med sannheten mellom oss! Driverne til nvidia har preget førstesidene til litt for mange hardwaresider nå! Bare å lese forumet når en side lanserer en ny driver i fra nvidia! Forskjellen mellom AMD og nvidia er ganske så stor om dagen! Når HKS skryter av stabiliteten til RX-serien, så sier det det meste^^ AMD og nvidia har mye å lære i fra hverandre!

Endret av Larzen_91
Sitatpyramide fjernet.
Lenke til kommentar

 

Det er noen av oss som kjører folding@home, og har hatt gaming-GPUer som idler fordi driverne til nvidia ikke gjør det de skal. Nvidia er først og fremst førstevalget mitt om dagen fordi de har lavt strømforbruk målt mot ytelsen

Plager 20w deg ekstra i en stasjonær-pc? Vet at LoveAmiga gjør det tilde grader, men jeg har en annen oppfatning! Som du er inne på, så er driverene like viktige som hardware!  Nvidia burde satse mer på driveren enn hardware nå om dagen! Selv om AMD har mye mer stabile drivere, så vil nvidia komme seirende ut av det, pga at de tror at nvidia har så mye bedre drivere enn AMD...

 

Da jeg kjøpte mine GTX 970, som i stor grad fortsatt brukes til formålet, var det ikke noen energieffektive varianter fra AMD tilgjengelige som ga ytelse i samme størrelsesorden. Hadde et referanse-290 en periode, men det holdt ikke mål på parametrene "støy" og "effektforbruk". I dag er det nok langt bedre tilstander, men jeg gidder ikke kaste bort penger på å selge 970 brukt for å bytte til jevngode 480. Hadde jeg kjøpt nytt i dag hadde det muligens stilt seg annerledes. Om 490 har sammenlignbar ytelse (generelt og til folding), sammenlignbar pris, og under 15% (helst 10%) høyere effektforbruk som tilsvarende fra Nvidia vil jeg antageligvis handle det inn for å teste det ut, men de MÅ ha en god referansekjøler som er STILLE selv under 100% last. Støynivå på linje med 970 Gaming/Strix er akseptabelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

Jeg har 1070 og har hatt driverproblemer siden sommer. nå de siste ukene harjeg fått nye driveroppdateringer på 300mb nesten hver uke. En problem fikses og en annen dukker opp. Jeg har kanskje mistet 15 FPS fra BF1 siden spillet kom ut på grunn av disse driverne. Når det kommer til lyd, syns jeg den bråker en del. Men det er min egen feil for å kjøpe FE.

 

Jeg har ingen AMD kort så kan ikke kommentere der. Men jeg kjøpte heller ikke fordi jeg trenger bedre kort enn 480 i min maskin. Men alle mine venner med AMD kort sier de har tatt seg veldig opp de siste årene. Og DX12 tall jeg har sett på nettet viser også dette. Jeg kan ikke engang slå på DX12 på BF1 da det ødelegger ytelsen, mens mine AMD-venner mener det hjelper de (jeg vet ikke om de lyver eller ikke).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

Jeg glemte også å si at siste driveroppdateringer har gitt meg blue screens 2 ganger om dagen, og youtubevideor fryser innimellom for meg. Det begynner å bli irriterende og jeg vurderer å bytte til en annen 1070. Hva anbefaler dere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...