Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jeg lånte en bil, nå er antagelig fjær knekt, forskjell nivå venstre og høyre bak og smeller over dumper:


infoerbra

Anbefalte innlegg

Ja jeg lånte for første gang en eldre bil i går av en venn. Var stresset da tom for diesel på egen bil og skulle hente barna i barnhehage, alt på en gang.......

 

Det gikk fort over en fartdsdump, så etter det, smeller det når kjører selv i 20 over fartsdumper og bilen heller mer ned på venstre side enn høyre bak (det er nesten ikke noe avstand mellom hjulet og opp til hjulbuen lenger på venstre side.

 

Det er en 1997 Toytota Corolla jeg lånte.

 

Jeg vil gjerne behandle min venn skikkelig å gjøre opp for meg så klart!

 

Høres dette ut som fjæren er gåen eller kan det være støtdemper? Jeg har ikke kjempe-peil på bil.

 

Det er vel ikke særlig gunstig på merkeverksted så klart, men min venn er ikke "kresen" på verksted.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nesten jekke opp bilen og se, men tipper fjæren er knekt.

Om den har knekt har den nok vært pjusk fra før. Dere burde prøve å kansje dele på prisen.

 

Burde bytte på andre siden og når man er i gang.

 

Betalte vel 500kr for begge fjærer fremme (biltema) til min gamle bil (Sierra) og byttet selv, men vet ikke hva verksted kan finne på å ta.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg fant pris på fjører til 1997 Corolla til 355kr stk på eurodel.no.

 

Er ikke vanlig at andre ting går i stykker. Jeg hoppet 20+ meter med en gammel ford granada over en jernbanebro en gang, knakk kun fjørene bak.

 

Takk! :-) Supert!!!! Søker man bare etter "fjær" eller heter det noe helt spesifikt med litt mer detaljer i navnet?

Lenke til kommentar

Må nesten jekke opp bilen og se, men tipper fjæren er knekt.

Om den har knekt har den nok vært pjusk fra før. Dere burde prøve å kansje dele på prisen.

 

Burde bytte på andre siden og når man er i gang.

 

Betalte vel 500kr for begge fjærer fremme (biltema) til min gamle bil (Sierra) og byttet selv, men vet ikke hva verksted kan finne på å ta.

 

Hvor mye arbeide er det å bytte fjører bak for et verksted ca.? Antall timer? Du byttet selv? Hvor lang tid?

Lenke til kommentar

Bytte fjærer virker litt skummelt med det første, men er ikke en krevende jobb. Selv så brukte jeg rundt en helg på å finne ut av ting, men kunne trolig gjort det igjen på en dag nå. Hvor vanskelig det er å sette inn fjærene er veldig avhengig av merke og modell. Min bil er trolig litt over snittet vanskelig.

Lenke til kommentar

Når fjæra knekker er det ikke rettferdig å legge skylda på han som tilfeldigvis lånte bilen den dagen.

Den må ha hatt en defekt lenge, og din kjøring over fartshompen har bare fremskyndet bruddet.

 

Noe liknende skjedde med min bil i sommer.

Grunnen til at fjæra knakk var et lager over fjæra, som skal rotere når jeg svinger. dette lageret var rustet fast, så hver gang jeg dreide på rattet, ble fjæra skrudd i stedet for at lageret roterte.

Hurtig kjøring over den fartshompen fremskyndet nok bruddet litt, men det hadde skjedd uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...