Gå til innhold

Nå har Finn.no fått en farlig utfordrer i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Hvordan skal de tjene penger?

Skrevet

Den var jo grusom i bruk.

 

Nesten ingen type filtrering, rubrikker er hulter til bulter og man må inn på hver enkelt annonse for å se pris.

 

Forblir det slik tror jeg aldri de vil kunne utfordre Finn.no :p

  • Liker 9
Skrevet (endret)

Er ikke facebook den største utfordreren til Finn?

 

Med tanke på at Facebook og Finn er to helt vidt forskjellige typer tjenester tror jeg ikke de er i konkurranse, nei.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Tror ikke det blir en farlig konkurrent til finn. Grusomt mye mas om å ta i bruk appen deres og at de vil sende meg varsler. Holder meg langt unna den tjenesten.

Endret av mlan
Skrevet

Letgo hadde jeg ikke brydd meg så mye om, men finn bør nok se opp for Facebook. Ikke mange oppdateringene de trenger å gjøre før de kan ta markedsandeler på de betalte annonsene. Undervurdere slikt kan betale seg dyrt.

Skrevet

Finn er brukervennlig, har pent design og gode funksjoner. Er også bra at så mange bruker det for da slipper vi å lete på 10 andre nettsteder etter samme tingen. Ser ingen grunn til å ikke bruke Finn enda

Skrevet

Så lenge Finn fortsetter å holde kvalitet som i dag vil ingen kunne være vurderbare konkurrenter i mine øyne. Det at man bare trenger å søke en plass konstra mange forskjellige aktører er verdt 10/10 for min del hvertfall.

Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Finn virker helt flott, bare man styrer unna useriøse selgere og kjøpere.

Skrevet

Hvordan skal de tjene penger?

Det skulle jeg også gjerne visst. Jeg er ikke nødvendigvis prinsipielt motstander mot tjenester som er gratis å bruke fordi det er "jeg som er varen", men jeg vil forstå forretningsmodellen.

 

Det mest opplagte å anta er at de ønsker å bygge opp en brukerbase som de senere kan begynne å selge annonseplass mot (som Facebook), bygge en tjeneste de kan selge til en større aktør (som Instagram), eller lansere en egen, urelatert tjeneste som er avhengig av en stor brukerbase fra starten for å bli en suksess (som Snapchat og Snapcash).

 

De vil nok slite med å slå an her i Norge ettersom Finn.no gjør dette så gjennomført mye bedre, og har nærmest hele markedet. Men siden de satser i mange land kan de nok få fotfeste der en finn.no-type aktør glimrer med sitt fravær. Se bare i Sverige - "Blocket" er et bortimot like godt innarbeidet synonym for bruktmarked som "Finn" er i Norge, men de har ikke i nærheten av den samme mengden daglige transaksjoner som det Finn har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...