Gå til innhold

Mohammad får norsk navnedag


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

 

Allah, Gud, same shit different wrapping.

Haha, ja. Ta en backpacker tur til midtøsten med det som tøymerke på sekken :)

Til det har jeg livet mitt for kjært. Men jeg forventer å kunne gå med et "Føkk Gud, jahve og Allah" merke i den vestlige verden uten å måtte risikere helsa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja tenk om en stakkars muslim skulle ikke klare å bli norsk bare fordi han ikke har en navnedag... Kvinner og innvandrere, kan ikke stilles krav til, bare gis puter under armene og noen "stakkars la meg hjelpe deg".

 

La oss heller notere oss bak øret når Fathima er integrert nok til å kalle sønnen sin Olav. Litt fordi Hymer stolt av å bo i Norge og av å være en del av det norske samfunnet.

 

Hør på deg selv. Du driver å syter over noen ekstra navn i navnedagene som om noen hadde dritet på dørstokken din.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Ja tenk om en stakkars muslim skulle ikke klare å bli norsk bare fordi han ikke har en navnedag... Kvinner og innvandrere, kan ikke stilles krav til, bare gis puter under armene og noen "stakkars la meg hjelpe deg".

 

La oss heller notere oss bak øret når Fathima er integrert nok til å kalle sønnen sin Olav. Litt fordi Hymer stolt av å bo i Norge og av å være en del av det norske samfunnet.

Hør på deg selv. Du driver å syter over noen ekstra navn i navnedagene som om noen hadde dritet på dørstokken din.

Nei, jeg syter over at innvandrere mangler evner til å integrere seg og at denne manglende evnen hylles.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Ja tenk om en stakkars muslim skulle ikke klare å bli norsk bare fordi han ikke har en navnedag... Kvinner og innvandrere, kan ikke stilles krav til, bare gis puter under armene og noen "stakkars la meg hjelpe deg".

La oss heller notere oss bak øret når Fathima er integrert nok til å kalle sønnen sin Olav. Litt fordi Hymer stolt av å bo i Norge og av å være en del av det norske samfunnet.

Hør på deg selv. Du driver å syter over noen ekstra navn i navnedagene som om noen hadde dritet på dørstokken din.

Nei, jeg syter over at innvandrere mangler evner til å integrere seg og at denne manglende evnen hylles.

Du kan jo heller være glad for at dette er ett utmerket lite skritt i riktig retning hva gjelder integrering, fordi integrering handler vel om at begge parter er villige til å nærme seg. Og det er mer ett småfacistisk trekk å bare kommandere den andre parten å bevege seg. Så du ser at dette er faktisk positivt, men kanskje ikke for deg personlig

 

Mulig at "de" kunne vært flinkere og nå gjør jo vi ett konkret forsøk på å vise dem hvor rause vi er slik at de kan motiveres i riktig retning

 

Hipp hipp hurra! :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

Ja tenk om en stakkars muslim skulle ikke klare å bli norsk bare fordi han ikke har en navnedag... Kvinner og innvandrere, kan ikke stilles krav til, bare gis puter under armene og noen "stakkars la meg hjelpe deg".

La oss heller notere oss bak øret når Fathima er integrert nok til å kalle sønnen sin Olav. Litt fordi Hymer stolt av å bo i Norge og av å være en del av det norske samfunnet.

Hør på deg selv. Du driver å syter over noen ekstra navn i navnedagene som om noen hadde dritet på dørstokken din.
Nei, jeg syter over at innvandrere mangler evner til å integrere seg og at denne manglende evnen hylles.
Du kan jo heller være glad for at dette er ett utmerket lite skritt i riktig retning hva gjelder integrering, fordi integrering handler vel om at begge parter er villige til å nærme seg. Og det er mer ett småfacistisk trekk å bare kommandere den andre parten å bevege seg. Så du ser at dette er faktisk positivt, men kanskje ikke for deg personlig

 

Mulig at "de" kunne vært flinkere og nå gjør jo vi ett konkret forsøk på å vise dem hvor rause vi er slik at de kan motiveres i riktig retning

 

Hipp hipp hurra! :)

Nei, det er alltid den som innvandrer som plikter å la seg assimilere.

Lenke til kommentar

 

Dersom meningen med navnekalenderen er at folk skal føle seg inkludert så har den feilet, er det jeg mener, men samtidig så tviler jeg på at det er det som er meningen med kalenderen. Andre halvdel av spørsmålet mitt er hva poenget er, og hvorfor vi har den? Ikke at jeg egentlig bryr meg, men det blir jo tydeligvis nyhetsoppslag av at Mohammed er med, så selvom ingen egentlig bryr seg, så bryr jo folk seg tydeligvis alikevel. 

 

Googlet som seg hør og bør, og det er tydeligvis en gammel tradisjon fra den gamle kirken, i ett forsøk på å få fokus vekk fra fødselsdager

 

 

Du spør hvorfor. Jeg spør hvorfor ikke. Irriterer navnedager deg?

 

Nja, ikke sånn til vanlig, men når man tenker over det så føles det unødvendig, men vil ikke strekke det langt nok til å si at det irriterer, det vil jeg ikke. 

Endret av Gluecoma
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja tenk om en stakkars muslim skulle ikke klare å bli norsk bare fordi han ikke har en navnedag... Kvinner og innvandrere, kan ikke stilles krav til, bare gis puter under armene og noen "stakkars la meg hjelpe deg".

La oss heller notere oss bak øret når Fathima er integrert nok til å kalle sønnen sin Olav. Litt fordi Hymer stolt av å bo i Norge og av å være en del av det norske samfunnet.

Hør på deg selv. Du driver å syter over noen ekstra navn i navnedagene som om noen hadde dritet på dørstokken din.
Nei, jeg syter over at innvandrere mangler evner til å integrere seg og at denne manglende evnen hylles.
Du kan jo heller være glad for at dette er ett utmerket lite skritt i riktig retning hva gjelder integrering, fordi integrering handler vel om at begge parter er villige til å nærme seg. Og det er mer ett småfacistisk trekk å bare kommandere den andre parten å bevege seg. Så du ser at dette er faktisk positivt, men kanskje ikke for deg personlig

 

Mulig at "de" kunne vært flinkere og nå gjør jo vi ett konkret forsøk på å vise dem hvor rause vi er slik at de kan motiveres i riktig retning

 

Hipp hipp hurra! :)

Nei, det er alltid den som innvandrer som plikter å la seg assimilere.

 

 

Skulle ønske de norske pensjonistene som flytter til spania (f,eks) trodde på det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"knegg", det var blant annet dem jeg hintet til - har en kamerat som driver utested der nede, og det er en deprimerende gjeng med supere og livstrøtte erkenordmenn som slenger rundt der, og som ikke har særlig høy status blant lokalbefolkningen.- det eneste som redder dem er pensjon og trygd fra hjemlandet

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

 

 

Ja tenk om en stakkars muslim skulle ikke klare å bli norsk bare fordi han ikke har en navnedag... Kvinner og innvandrere, kan ikke stilles krav til, bare gis puter under armene og noen "stakkars la meg hjelpe deg".

La oss heller notere oss bak øret når Fathima er integrert nok til å kalle sønnen sin Olav. Litt fordi Hymer stolt av å bo i Norge og av å være en del av det norske samfunnet.

Hør på deg selv. Du driver å syter over noen ekstra navn i navnedagene som om noen hadde dritet på dørstokken din.
Nei, jeg syter over at innvandrere mangler evner til å integrere seg og at denne manglende evnen hylles.
Du kan jo heller være glad for at dette er ett utmerket lite skritt i riktig retning hva gjelder integrering, fordi integrering handler vel om at begge parter er villige til å nærme seg. Og det er mer ett småfacistisk trekk å bare kommandere den andre parten å bevege seg. Så du ser at dette er faktisk positivt, men kanskje ikke for deg personlig

 

Mulig at "de" kunne vært flinkere og nå gjør jo vi ett konkret forsøk på å vise dem hvor rause vi er slik at de kan motiveres i riktig retning

 

Hipp hipp hurra! :)

Nei, det er alltid den som innvandrer som plikter å la seg assimilere.

 

 

Skulle ønske de norske pensjonistene som flytter til spania (f,eks) trodde på det samme.

 

Don't get me started... Den gjengen der med fjotter burde blitt deportert til en annen planet. De er jo en skam for Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

"knegg", det var blant annet dem jeg hintet til - har en kamerat som driver utested der nede, og det er en deprimerende gjeng med supere og livstrøtte erkenordmenn som slenger rundt der, og som ikke har særlig høy status blant lokalbefolkningen.- det eneste som redder dem er pensjon og trygd fra hjemlandet

Kjenner jeg blir uvel av å tenke på dem. Vi burde strengt tatt nektet dem pensjon og trygd om de ikke lar seg asimilere inn i Spania og spansk kultur.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Javel, du tenker på sånn vi gjør når vi er rundt i den store verden ..

Har jeg sagt at jeg ikke krever det samme av alle? Flytter en til et annet land så forplikter en seg til å la seg asimilere. Om en ikke trives med det, vel, da får en flytte hjem til Norge igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Javel, du tenker på sånn vi gjør når vi er rundt i den store verden ..

Har jeg sagt at jeg ikke krever det samme av alle? Flytter en til et annet land så forplikter en seg til å la seg asimilere. Om en ikke trives med det, vel, da får en flytte hjem til Norge igjen.

 

 

Javel, det er jo forsåvidt greit nok, og din personlige mening som jeg antar du er relativt alene om å ha

 

Det som er mer usikkert er å konkretisere hva det består av dette som folk skal assimileres inn i, og der antar jeg du har ett sett med forskjellige verdier som du baserer synet ditt på. Kan du fortelle meg litt om hvilke typiske norske verdier dette handler om?

Lenke til kommentar

Det er en vesentlig forskjell på om du er økonomisk selvstendig eller ikke. Jeg regner ikke med at pensjonistene er noe tapsprosjekt for den spanske lokalbefolkningen. Om du kommer hit og mottar trygd og gratis ditt og datt har du en helt annen plikt enn om du kommer hit og stapper en haug med egne, opptjente penger inn i systemet. Pensjon går forøvrig godt inn i dette begrepet, da pensjon er noe skattepengene blant annet går til.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke turt å innrømme at jeg var eks fagansvarlig for navnekalenderen, det ligger veldig nært julekalenderen .. og ligner på en slags nisselue stilling

Lurer på hva timelønna er for sånt tjafs?

Sikkert en toppjobb som de mest udugelige politikerne får akkurat som nobelkomiteen.

at muslimske navn får navndag bryr jeg meg ekstremt lite om. Så lenge det ikke blir sharia lov i Norge, opptøyer og no go zones så er jeg fornøyd. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg hadde ikke turt å innrømme at jeg var eks fagansvarlig for navnekalenderen, det ligger veldig nært julekalenderen .. og ligner på en slags nisselue stilling

Lurer på hva timelønna er for sånt tjafs?

Sikkert en toppjobb som de mest udugelige politikerne får akkurat som nobelkomiteen.

at muslimske navn får navndag bryr jeg meg ekstremt lite om. Så lenge det ikke blir sharia lov i Norge, opptøyer og no go zones så er jeg fornøyd. 

 

 

Hun kunne kanskje hatt den bakgrunnen, men jeg tror det er rådgiver Solveig Wikstrøm ved UIO (usit) med akademisk utdannelse, og hun har nok lønn som fortjent for slitet med å sette sammen kalenderen - og sånn får nå de dagene til å gå ..  :wee:

 

http://www.usit.uio.no/om/organisasjon/cristin/

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde ikke turt å innrømme at jeg var eks fagansvarlig for navnekalenderen, det ligger veldig nært julekalenderen .. og ligner på en slags nisselue stilling

Lurer på hva timelønna er for sånt tjafs?

Sikkert en toppjobb som de mest udugelige politikerne får akkurat som nobelkomiteen.

at muslimske navn får navndag bryr jeg meg ekstremt lite om. Så lenge det ikke blir sharia lov i Norge, opptøyer og no go zones så er jeg fornøyd. 

 

 

Hun kunne kanskje hatt den bakgrunnen, men jeg tror det er rådgiver Solveig Wikstrøm ved UIO (usit) med akademisk utdannelse, og hun har nok lønn som fortjent for slitet med å sette sammen kalenderen - og sånn får nå de dagene til å gå ..  :wee:

 

http://www.usit.uio.no/om/organisasjon/cristin/

 

Jøsses! Men hun kunne vell ha brukt sin akademiske kompetanse til noe annet enn en navnkalender? Er jo våre skattepenger som betaler for morroa. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jøsses! Men hun kunne vell ha brukt sin akademiske kompetanse til noe annet enn en navnkalender? Er jo våre skattepenger som betaler for morroa. 

 

Ja, det er mulig det, men nå er det nå sånn at har du først fått deg en høyere utdannelse blir du også med i den "sekten", og dermed er du beskyttet mot å nødvendigvis gjøre noe som virkelig nytter eller er verdifullt for de som betaler lønna di

 

Men sånn akademisk surreball er noe som sikkert kunne være verdt flere egne tråder på, men her blir det vel ot. Husker at Gjørv-kommisjonen i sine konklusjoner etter 22/7 sa at det manglet ikke på akademisk forståelse for problemer og hindringer, men at det likevel ikke kom handling ut av den akademiske forståelsen. De er altså ett gjeng som forstår veldig godt men er så fryktelig avanserte i hodene sine at de får ikke til å jobbe. Og det som skulle rettes opp etter terrordåden og dermed unngå gjentakelser viser seg å ikke ha forbedret seg, så vi vil vel da gjenta samme feilen i verste fall, og imens gjeter høytlønte teoretikere sin velfortjente tarv .. ;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...