Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du glemmer noe: Skytevåpen er ikke det eneste som kan drepe!

Man kan drepe med en lommekniv, en springkniv eller en samekniv. Eller for den saks skyld med en kjøttkniv eller en brødkniv. Eller med en sloshanske. Eller med et balltre.Eller for den saks skyld med en kjetting eller et tau man vikler rundt halsen på folk. Eller bare med hendene ved å kvele noen til døde. Igjen, skytevåpnene i seg selv er ikke problemet her.

Ikke glem matforgiftning. Kan drepe det óg. Men ved et visst punkt må man se på grad av dødelighet og effektivitet ved bruk.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg blitt skutt på hadde jeg tatt igjen så vil ikke kalle det å tape!

For det er en kjennssak at folk som blir beskutt er i stand til å skyte tilbake... Mye mulig du burde kutte ned på filmbruken littegranne.
  • Liker 3
Skrevet

Er det ikke også ganske velkjent at det for folk flest er lettere å skyte noen, enn det er å knivstikke noen, eller kvele noen? Det vil si, distansen en avtrekker og avstanden gir deg, kontra hvor tett innpå og hvor taktilt knivstikking er.

"Stabbing someone is up close and personal, you can feel the blade sloshing through their bodies, watch their expressions, and hear their cries of pain and anguish. A gun can kill someone instantly."

http://www.debate.org/opinions/it-is-easier-to-kill-a-person-with-a-gun-vs-a-knife-both-physically-and-psychologically

Skrevet

Er det ikke også ganske velkjent at det for folk flest er lettere å skyte noen, enn det er å knivstikke noen, eller kvele noen? Det vil si, distansen en avtrekker og avstanden gir deg, kontra hvor tett innpå og hvor taktilt knivstikking er.

"Stabbing someone is up close and personal, you can feel the blade sloshing through their bodies, watch their expressions, and hear their cries of pain and anguish. A gun can kill someone instantly."

http://www.debate.org/opinions/it-is-easier-to-kill-a-person-with-a-gun-vs-a-knife-both-physically-and-psychologically

Derav burde ingen politikere ha tilgang til våpen via militære styrker. ;)
Skrevet

Tipper folk flest ikke er "imot våpen", men har visse innvendinger mot "generell bevæpning av befolkningen" som er to svært forskjellige ting.

• Liker 2
Skrevet (endret)

I løpet av uken har stadig flere kommersielle aktører kuttet bånd med NRA.

Pr. torsdag denne uken var det tre leiebilselskap og en bank omtalt her.

Listen har vokst til nå å inkludere:

Avis

Alamo

Budget

Enterprise

Hertz

National

Allied

Delta Airlines (se nedenfor)

United Airlines (se nedenfor)

First National Bank of Omaha (utsteder av NRA Credit Card)

SimplySafe (boligsikkerhet)

North American Moving Services

Symantec

MetLife (forsikring)

Lifelock (leverer tjenester for sikring mot identitetstyveri)

De siste ut her nå er Delta Airlines:

Og United:

Endret av xRun
  • Liker 4
Skrevet

Da må jo alle dere som er imot våpen være imot at politiet hele tiden vil kunne bære våpen...

Skjønner du ikke forskjellen på fornuftig omgang og forbud så er det jo lettere å forstå holdningene dine.
  • Liker 1
Skrevet

Skal også sies at "gun control" ikke innebærer at ingen skal kunne få våpen. Det innebærer at komplette idioter og folk som beviseslig ikke kan håndtere våpen ikke skal få tilgang.

Flott å se at selskaper nå begynner å distansere seg fra NRA.

• Liker 1
Skrevet

Skal også sies at "gun control" ikke innebærer at ingen skal kunne få våpen. Det innebærer at komplette idioter og folk som beviseslig ikke kan håndtere våpen ikke skal få tilgang.

Fungerte utmerket mot ABB, eller?
  • Liker 1
Skrevet

Hvor mange ABB'ere har vi egentlig hatt her i landet? Hvor mange skoleskytinger har vi hatt her i landet?
  • Liker 3
Skrevet

For hvis man ikke kan fikse alt da skal man ikke fikse noe, ikke sant?
  • Liker 5
Skrevet

Hvor mange ABB'ere har vi egentlig hatt her i landet? Hvor mange skoleskytinger har vi hatt her i landet?

Tydelivis gjør vi noe riktig.
  • Liker 1
Skrevet

Også Apple, Amazon og Roku er nå under kundepress for å avslutte deres samarbeid med NRA.
NRA's TV-kanal NRATV distribueres via både Apple TV, Amazon Fire, og Roku.

AMAZON, ROKU AND APPLE UNDER PRESSURE ON NRA TV
http://adage.com/article/digital/amazon-roku-apple-nra-tv/312495/
"Social media protestors are asking streaming video platform providers including Amazon, Roku and Apple TV to stop carrying the National Rifle Association's digital TV network. But those providers may not be quick to comply."

Her som hos de andre selskapene handler det stort sett om økonomi og selskapenes smertegrenser. Blir presset for stort vil de fleste ivareta sine kommersielle interesser, eller kan bli holdt ansvarlig av sine investorer.

Skrevet

Ugh.. Alltid noen som må ødelegge..

NRAs talspersoner viser hele tiden hvilken mangel på ryggrad og moral de har.. Også vil protesterende mot NRA, at NRA ikke skal få benytte sin freedom of speech, til å avsløre seg selv lenger.. Fordi de ikke liker hva NRA har å formidle.. Snakk om folk som trenger å lære seg selv å ikke skyte seg selv i foten.. Og det uten skytevåpen til og med! :p

Skrevet (endret)

Da må jo alle dere som er imot våpen være imot at politiet hele tiden vil kunne bære våpen...

Absolutt. 

Politiet må ha enkel tilgang til våpen i de tilfeller hvor det er nødvendig, men generell bevæpning er ikke ønskelig.

De største nyhetssakene vi fikk i den perioden hvor politiet her i landet var generelt bevæpnet gikk på hvor mange ulykker og vådeskudde dette foråsaket.

Vi har en av verdens beste statistikker når det gjelder drap og kriminalitet - å kopiere land som har langt dårligere statistikk er totalt ulogisk.

Endret av Zork
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Breaking: 

Husets etterretningskommités minoritetsrapport, som altså er det demokratiske svaret på Nunes-notatet som peker ut hvilke mangler og villedende påstander Nunes-notatet inneholdt, ble publisert tidligere denne timen. 

Linken går direkte til PDF'en på Representantenes Hus' server.

Endret av xRun
Skrevet

Poenget mitt er at våpen i seg selv ikke er problemet!

Hvis jeg kun hadde hatt tilgang til en serviett, ville jeg slite med å påføre spesielt stor skade på deg.

Hadde jeg hatt et automatvåpen derimot kunne jeg skutt deg sønder og sammen.

Så hvis du ikke mener at våpenet er en problemet, da burde du søke om å få igjen skolepenger.

• Liker 3
Skrevet

Poenget mitt er at våpen i seg selv ikke er problemet!

Hvis jeg kun hadde hatt tilgang til en serviett, ville jeg slite med å påføre spesielt stor skade på deg.

Hadde jeg hatt et automatvåpen derimot kunne jeg skutt deg sønder og sammen.

Så hvis du ikke mener at våpenet er en problemet, da burde du søke om å få igjen skolepenger.

Du taler for døve ører. Trodde du at rasjonalitet og fakta faktisk funket ovenfor "alt-right" ?
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...