Gå til innhold

Ny svenske velter om på alt vi vet om elbiler i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

200000 svenske kroner for en bil med plass til 2 i 2020. Det er like dyrt som det VW estimerer for ID, som skal ha innvendig plass tilsvarende en Passat.

 

Tror denne blir vanskelig å selge hvis prisen overstiger 100k.

 

Denne vill nok ikke bli solgt privat som hovedfokus. Hvem ønsker seg en bil uten at en kan kjøre den? Den er lagt for en ting, å frakte mennesker. Hva er da vitsen å ha den stående hjemme når en bare kan bestille en?

Lenke til kommentar

Denne vill nok ikke bli solgt privat som hovedfokus. Hvem ønsker seg en bil uten at en kan kjøre den? Den er lagt for en ting, å frakte mennesker. Hva er da vitsen å ha den stående hjemme når en bare kan bestille en?

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Står ingenting om utleiebyråer eller bildeling, instedet kan vi lese følgende på prosjektets nettside (https://www.fundedbyme.com/en/campaign/7648/uniti-sweden-abs-first-prototype/): 

 

Target Market

Our initial focus will be on Western European, high-income urban millennials between the ages of 25-34. Sweden, Germany, UK & France alone have more than 30 Million people in this segment but this number can be expanded to include tech savvy individuals of any age. They are conscious consumers and media hungry technophiles, are progressive in many aspects of social and secular life, and do not have brand loyalty to existing car brands. Demand has already been proven with over 140 pre-orders (non-binding) with only minimal promotion, providing a statistically relevant representative sample of our target market.
 
Endret av tommelfingerregel2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Denne vill nok ikke bli solgt privat som hovedfokus. Hvem ønsker seg en bil uten at en kan kjøre den? Den er lagt for en ting, å frakte mennesker. Hva er da vitsen å ha den stående hjemme når en bare kan bestille en?

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Står ingenting om utleiebyråer eller bildeling, instedet kan vi lese følgende på prosjektets nettside (https://www.fundedbyme.com/en/campaign/7648/uniti-sweden-abs-first-prototype/): 

 

Target Market

Our initial focus will be on Western European, high-income urban millennials between the ages of 25-34. Sweden, Germany, UK & France alone have more than 30 Million people in this segment but this number can be expanded to include tech savvy individuals of any age. They are conscious consumers and media hungry technophiles, are progressive in many aspects of social and secular life, and do not have brand loyalty to existing car brands. Demand has already been proven with over 140 pre-orders (non-binding) with only minimal promotion, providing a statistically relevant representative sample of our target market.
 

 

 

Hva de tenker om bilen er jo ikke så relevant markedet av kjøpere bestemmer dette til slutt, taxi selskaper kan kjøpe opp mengder av de å tilby tjenesten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva de tenker om bilen er jo ikke så relevant markedet av kjøpere bestemmer dette til slutt, taxi selskaper kan kjøpe opp mengder av de å tilby tjenesten.

Selvfølgelig er markedsanalyser gjort av selskapet som skal drive frem et produkt interessant, det avgjør totalt både utforming av produktet og markedsføringen.

 

Hvem er du som mener du har mer rett enn deres egen markedsanalyse forresten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva de tenker om bilen er jo ikke så relevant markedet av kjøpere bestemmer dette til slutt, taxi selskaper kan kjøpe opp mengder av de å tilby tjenesten.

Selvfølgelig er markedsanalyser gjort av selskapet som skal drive frem et produkt interessant, det avgjør totalt både utforming av produktet og markedsføringen.

 

Hvem er du som mener du har mer rett enn deres egen markedsanalyse forresten?

Herregud, har jeg noen gang påstått det? Jeg gidde min mening om saken, jeg er ikke så bastant som deg. Så slapp helt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...alt vi vet om elbiler idag? Virkelig? Hva med f.eks. anti-elbilselskapet Toyota sin i-Road?

 

• 

 

Japsene har masse slike leketøy, som dessverre aldri blir noe av fordi bønnetellerne deres kan fortelle at dette ikke er liv laga - leketøyet kan bare ikke bygges billig nok til å forsvare ulempene. Selvfølgelig med mindre reglene endres, som at du ikke lenger får lov til å frakte baken din i halvannet tonn med stål. Og hva med Renaut Twizy, som faktisk allerede er på markedet? Må bestille vinduer fra en kar i UK, men pytt.

 

• 

 

Eller noen kreative amerikanere med en gyrostabilisert, innkapslet motorsykkel:

 

• 

 

Ja, for ikke å glemme klassikeren Sinclair C5, her i en 'lett' ombygd versjon:

 

• 

• https://youtu.be/YLRTDy3Pvhw?t=16

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at det finnes plenty med elektriske bybiler. Det jeg savner er bruksbilen. Typisk en stasjonsvogn som kan dra en henger og ikke koster alt for mye.

 

Mange liker å si at man bare kan leie når man trenger en slik bil, så jeg har regnet på det. Ca. 40 000 kroner og 40 ekstra timer på å hente og levere leiebil per år for min bruk. Da har den dieselbilen jeg har nå betalt seg på to år. Den andre bruken hvor jeg kunne brukt en liten el-bil derimot kunne jeg mye lettere erstattet med kollektivtrafikk. Jeg bruker allerede tog til og fra jobb. Å kjøre bil i Oslo er noe jeg ikke orker å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at det finnes plenty med elektriske bybiler. Det jeg savner er bruksbilen.

Typisk en stasjonsvogn som kan dra en henger og ikke koster alt for mye.

 

Amen. Tenk om VW nå tok seg sammen og leverte e-Golfen som stasjonsvogn sammen med det kommende forbedrede batteriet. Samt et tilhengerfeste. Det er alt hva også jeg ber om, men ikke kommer til å få. Hadde de dertil slengt på f.eks. en GKN eAxle / eTwinster eller Zytek motor på bakakselen, så hadde bilen vært nydelig. Kostbar, men nydelig.

 

http://www.gkn.com/frankfurt/technology-and-solutions/future/Pages/eTwinster.aspx

• http://www.zytekautomotive.co.uk/products/electric-engines/twin-25kw/

 

Vi har sett nok rullende eggeskall - jeg har ikke plass til å parkere slikt leketøy når jeg så likevel også må ha en fullverdig bil. Eggeskall tar seg best ut i CAD rendringer - de ser direkte idiotisk ut når de skal på vei og spretter hit og dit på hver hump de treffer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...