Gå til innhold

[Løst] Hvordan koble RJ-45 Veggkontakter fra biltema


Anbefalte innlegg

Hei.

Driver å trekker noen tp-kabler her, og i den forbindelse skal jeg sette opp 2 veggkontakter med tp imellom.

Den ene kontakta skal kobles i routern, og den andre kontakten skal kobles i pc'n.

Hvordan kobler jeg dette på "knivene" i RJ-45 kontakta?

Har prøvd å koble likt på begge sider, men dette ser ikke ut til å funke. Legger med bilde av kontakta, og hvordan oppsettet skal være

 

Takk for hjelp

post-11344-0-89547500-1478004133_thumb.jpg

post-11344-0-34628900-1478004144_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener man kan koble likt uten å bry seg om fargene? Nei, det stemmer nok ikke.

Klart det virker dersom man kobler likt i begge ender! Forutsetter selvsagt at man kobler likt i begge ender, slik at samme leder er koblet til samme punkt i begge ender. Lederens farge betyr ikke noe, den er bare til hjelp for koblingen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Tja, så lenge du tar høyde for at et par er et par, kan du mikse farger som du vil, gitt at det er likt i begge ender.

Det er det jeg har prøvd å si, men har visst vært uklar her

Hvis en vil gjør det enkelt for seg så kobler en i henhold til standard i begge ender, dvs 568A eller 568B. Det er ikke noen grunn til å koble etter eget hode når det finnes en fungerende standard. i tillegg så underlettar det ved feilsøking. Holder en seg til max 90m installert kabel og aldri åpner paren(eller splitter paren) mer enn det du må for å terminere de så vil det fungere. Garantert!!! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...