Gå til innhold

TU Ekstra: En abonnementstjeneste for deg som vil få bedre innsikt i teknologi-Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg. TU har i motsetning til samtlige andre nett-aviser hatt en merkbar kvalitetsforbedring i det siste. Det ville være synd hvis kvalitetsakene nå legges bak en betalingsmur, mens forsidene blir preget av lokke-overskrifter for å få betalere inn bak muren...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vel kke forvente svar her men, here goes:

Vil det bli eksklusive TU saker eller endel TEK.no saker her? Gidder ikke 2 stk ekstra abonnement med 80pst resirkulert matriale.

 

Hei!

 

Tu Ekstra-abonnement gir fem eksklusive TU-saker per uke. TU Total-pakka inkluderer i tillegg fem ekstrasaker dra digi.no og én fra tek.no per uke.

 

Mvh

Svein-Erik Hole

Lenke til kommentar

Skal dette være inkludert i abonnementet på TU i papirversjon, eller blir det et helt separat opplegg?

 

Hei!

 

Foreløpig har vi ingen bundling mellom betalt papir- og nettabonnement, men det kan vi godt vurdere. Nito- og Tekna-medlemmer, som får bladet som et medlemsgode, får rabatt på TU Ekstra og andre digitale innholdspakker.

 

Mvh

Svein-Erik Hole

Lenke til kommentar

 

Skal dette være inkludert i abonnementet på TU i papirversjon, eller blir det et helt separat opplegg?

Hei!

 

Foreløpig har vi ingen bundling mellom betalt papir- og nettabonnement, men det kan vi godt vurdere. Nito- og Tekna-medlemmer, som får bladet som et medlemsgode, får rabatt på TU Ekstra og andre digitale innholdspakker.

 

Mvh

Svein-Erik Hole

 

 

Hva med å heller gi medlemmene TU-ekstra, og spare litt skog (dvs ikke bruke penger på å sende ut TU i papriform til medlemene) evt at man kan velge?

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Skal dette være inkludert i abonnementet på TU i papirversjon, eller blir det et helt separat opplegg?

Hei!

 

Foreløpig har vi ingen bundling mellom betalt papir- og nettabonnement, men det kan vi godt vurdere. Nito- og Tekna-medlemmer, som får bladet som et medlemsgode, får rabatt på TU Ekstra og andre digitale innholdspakker.

 

Mvh

Svein-Erik Hole

 

 

Hva med å heller gi medlemmene TU-ekstra, og spare litt skog (dvs ikke bruke penger på å sende ut TU i papriform til medlemene) evt at man kan velge?

 

AtW

Takk for kontruktivt innspill, ATWindsor!

 

Det er TU Medias eiere, Tekna og Nito, som bestemmer hva deres medlemsgoder skal være. De har bestemt at papirutgaven skal bestå, også i overskuelig fremtid.

 

Forslaget ditt, om å gi abonnentene mulighet til å velge et digitalt abo framfor papir, er spennende. Men foreløpig er det et stort praktisk hinder for dette: tu.no er ikke fritatt moms, og hvis vi tilbyr medlemmene til Tekna og Nito fri tilgang på en digital innholdstjeneste, vil det utløse et momskrav for hele medlemsmassen. Med andre ord vil det koste flerfoldige millioner for TU.

 

Vi mener dagens momsregelverk er urimelig, og jobber for å påvirke en endring, men inntil videre gjør dessverre de politiske rammene en slik løsning vanskelig.

 

Mvh

Svein-Erik Hole

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lenge ønsket meg mer tekniske artikler på TU, så er det de som forsvinner bak betalingsmuren. Sukk.

 

Jeg har et forslag til andre type artikler dere kan ha bak betalingsmuren i stedet:

"Hun gikk av som leder etter press fra styret"

"Sverige har kjøpt et dusin ultra puma gyrorotorer"

"Ønsker å bygge en kjempelang bro"

"Og en ekstra dyp tunnel"

...og andre artikler som knapt kan kalles indirekte tekniske. Som en gladnyhet ser jeg at en artikkel som "Pål Erik jobber ofte et par timer ekstra..." (skulle egentlig denne i nyhetsbrevet til LO?) havnet bak betalingsmur, noe jeg synes er helt greit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er helt rimelig at TU tar seg betalt. Det er bare barn som tror at alt er gratis!

 

Jeg leser jevnlig minst ti-tolv reklamefinansierte sider. Flere og flere av de skal nå ha betaling i tillegg til reklamen. Jeg har ikke råd til å abonnere på alle sidene, så noen sider slutter jeg å besøke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er helt rimelig at TU tar seg betalt. Det er bare barn som tror at alt er gratis!

 

Jeg leser jevnlig minst ti-tolv reklamefinansierte sider. Flere og flere av de skal nå ha betaling i tillegg til reklamen. Jeg har ikke råd til å abonnere på alle sidene, så noen sider slutter jeg å besøke.

God journalistikk må finansieres på en eller annen måte og reklame er ikke nok. TU's modell med ca kr 5 per artikkel er voldsom høy og trolig for høy for privatpersoner. Innlogging på x antall steder per dag blir også alt for tungvint. Så TU bør heller tenke på en modell der en samarbeider med et stor antall leverandører med en pris per år og fordeling av min innbetaling (abonnement) i forhold til hvor mye jeg bruker de forskjellige nettsidene.

Lenke til kommentar

Jeg tror mediebransjen - og TU - er på ville veier. Selvsagt må noen betale for innholdsproduksjon, men aktørene må se dette fra forbrukersiden også. Det kan godt tenkes at innholdet i TU kan være verdt 100-200 kr per måned, men det er mange medieaktører som vil ha betalt for innhold, og mange av oss har et bredt interessefelt, og det kan bli mange abonnement om jeg skal få dekket mitt innholdbehov. Hvor mye skal jeg bruke på innhold, og hvor skal jeg bruke pengene? Jeg er redd for at TU vil falle utenfor det jeg vil betale for, og at jeg heller vil bruke tiden på andre kanaler.

 

Dette er synd, for TU har stått for en kvalitetslinje i sin journalistikk.

 

Kanskje medieaktørene burde se på f.eks musikkbransjen? Et Spotify for jourunalistisk innhold kanskje?

 

Lykke til videre, men det blir uten mine penger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...